بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
از نگاه مردم، دو نام بسیار جوان در زمره صدرنشین های سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجرهستند که اتفاقا حائز وجوه مشترک جالبی شده اند: سعید روستایی و نیما جاویدی؛ هر دو با دومین فیلم سینمایی خود برای صید سیمرغ ها در رقابت تنگاتنگ اند.

تدبیر24»سعید روستایی، متولد ۱۳۶۸ و نیما جاویدی متولد ۱۳۵۸ ،هر چند فاصله سنی ده ساله با هم دارند اما هر دو برای تثبیت شدن در سینمای یکصد و اندی ساله ایران همان ساخته نخست شان کافی بود.

هر دو فیلم نامه نویس اند و فیلم نوشت خود را فیلم می کنند، اما جالب اینجاست که هر دو با وجود توفیق های چشمگیر اولین ساخته های شان و در حالیکه انتظار عمومی بر این بود که با هجوم سرمایه گذاران و تهیه کنندگان روبرو شوند، برای ساخت دومین فیلم شان با وقفه روبرو شدند! جاویدی سازنده "ملبورن" از سال 92  و روستایی خالق " ابد و یک روز" از سال 94 باید چشم به راه سال 97 می ماندند.

از دیگر فصول مشترک این دو این است که پنجاه درصد سرمایه فیلم شان را محمدصادق رنجکشان، چهره شناخته شده صنعت گردشگری تقبل کرده که حضورش در عرصه هنر در پنج ماه اخیر حواشی عجیبی به همراه داشته است؛ استقبال شایان توجه مردم و منتقدین از دو ساخته این دو جوان، "متری شیش و نیم" روستایی و "سرخ پوست" جاویدی این سرمایه گذار نوآمده را رو سفید کرده و با تایید رویکرد فرهنگی او، ثابت کرد اتفاقا در پی آفرینش آثار فرهیخته ای ست که سینمای ایران را یک قدم به جلو ببرد. در ضمن موفقیت این سرمایه گذاری تاکید موکد مهر باطلی ست که به گمانه سنتی" پول خرج کردن برای هنرمندان جوان پول دور ریختن است" زده شده.

حضور توامان نوید محمدزاده و پری ناز ایزدیار در هر دو ساخته این دو فیلم ساز جوان دیگر نکته مشترک این دو است و جالب اینکه در هر دو فیلم "متری شیش و نیم" و "سرخ پوست" این دو کاراکتر عاشق یکدیگرند!

لوکیشن "زندان" دیگر هم پوشانی آثار تازه آنهاست هر چند که در کار جاویدی، زندان بستر اصلی کل فیلم است.

این دو جوان داستان و عنصر تعلیق را می شناسند و در ارائه شایسته آنها کار بلدند و این برگ برنده اصلی آنها در سینمای ایران است که از بدو تولد تشنه تماشای داستان است؛

از این رو پربیراه نیست ادعا کنیم جاویدی و روستایی فعلا رگ خواب سینماروی ایرانی را کف دست شان دارند.

برچسب ها: تدبیر24 ، مشترک
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها