بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
مسعود بخشی این بار با فیلمی به تهیه کنندگی فرانسوی ها به جشنواره آمده است و مخاطبان را دو ساعت پای یک برنامه تلویزیونی می نشاند.

تدبیر24»مسعود بخشی این بار با فیلمی به تهیه کنندگی فرانسوی ها به جشنواره آمده است و مخاطبان را دو ساعت پای یک برنامه تلویزیونی می نشاند؛ فیلم یا برنامه تلویزیونی خطی و ساده ای با عنوان یلدا که تمام همت آن، نشان دادن پلیدی قصاص است و این همه در حالی است که کارگردان سعی می کند تا با زدودن از برخی جوانب روایت خود، از بار سیاسی اثر بکاهد و حضوری محافظه کارانه از خود به اثبات برساند؛ حضوری محافظه کارانه از برای بازگشت مجدد به عرصه سینمای کشور؛ بازگشتی که بتواند به نوعی سیاهی نخستین فیلم بخشی را از کارنامه هنری او زدوده و تصور ایجاد شده از این کارگردان را تعدیل نماید

در مجموع کارگردان یک خانواده محترم سعی نموده تا در فیلم سینمایی یلدا بر باز تولید یک برنامه تلویزیونی بپردازد که طی آن جامعه ای اسیر در کلاف سردرگم احکام الهی روایت می شود؛ جامعه ای به شدت شلوغ و ملتهب که دیوی به نام دین را با دستان خود ساخته اند و اکنون همین دیو خودساخته، آرامش زندگی ایشان را ربوده است. از این منظر فیلم سینمایی یلدا  به روایت همین دیو می نشیند و وجهه منحط و پلید قصاص را روایت می کند. حکمی که به واسطه دین در جامعه جاری و ساری گشته و اکنون جامعه که توان زدودن این حکم را از زندگی خود ندارند، تمام تلاش خود را معطوف رضایت گرفتن از صاحبان قصاص می نمایند. پس اگر چه مسعود بخشی همانند فیلم اول خود شعارهای زشت و زیبای خود را به صورتی پُررنگ جلوه نمی دهد و ... اما در مجموع مخاطب سینمایی را به چنین نگرش انحطاطی از دین می رساند. نگرشی که بنابر ادعای کارگردان اثر، تمامی جامعه از مسئول و غیر مسئول و شاکی و متشاکی و ... بر پلیدی و پلشتی آن واقف می باشند و در عین حال هیچ توانی از برای زدودن آن ندارند.


برچسب ها: تدبیر24 ، تلویزیون
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها