بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
فیلم سینمایى «درخونگاه» ساخته سیاوش اسعدى در حالى به بخش سوداى سیمرغ جشنواره فیلم فجر راه یافت که منتقدان و اصحاب رسانه پس از دیدن این فیلم در کاخ جشنواره فیلم فجر همگى به تحسین این اثر سینمایى پرداختند و «درخونگاه» را فیلمى با استاندارهاى روز سینما معرفى کردند.
تدبیر24»مهدی جهانی - هوشنگ گلمکانى منتقد سینما و سردبیر ماهنامه فیلم به اضافه کیوان کثیریان دیگر منتقد شاخص سینما هم از جمله چهره هاى مطرحى بودند که به تعریف و تمجید از «درخونگاه» در بخش هاى کارگردانى و بازیگرى پرداخته است.

از طرفى مسعود کیمیایى فیلمساز مولف سینماى ایران هم در متنى به ستایش از مسیرى که سیاوش اسعدى در سینما پیش گرفته، پرداخت و به وى توصیه کرد که همین فرمان را با قدرت برود. حمایت ها از «درخونگاه» تنها به اظهارات کارگردان «قیصر» خلاصه نشد و پولاد کیمیایى فرزند مسعود کیمیایى هم بابت ساخت فیلم پرکشش «درخونگاه» و بازى متفاوت ژاله صامتى به سیاوش اسعدى تبریک گفت.
«درخونگاه» پس از نمایش در کاخ رسانه به قدرى مورد توجه منتقدان قرار گرفت که حتى منتقد سرسختى مثل امیر قادرى هم نتوانست نسبت به این فیلم بى توجه باشد و ساخت فیلمى مانند «درخونگاه» را در سینماى امروز ما غنیمت دانست.

اما در کنار تمام تعریف و تمجیدهایى که از «درخونگاه» توسط منتقدان و اصحاب رسانه مطرح شد. حضور یک چهره ناشناس در نشست خبرى «درخونگاه» خبر از شروع جریان هدایت شده براى حذف و بى توجهى نسبت به این فیلم مى داد. ماجرا از این قرار بود که در نشست خبرى فیلم سینمایى «درخونگاه» اکثریت سوالات از گروه بازیگران و عوامل با نگاه مثبت به فیلم طرح مى شد. اما حضور یک چهره ناشناس در کنفرانس خبرى که تلاش زیادى داشت مضامین سیاسى را به فیلم «درخونگاه» نسبت دهد در نوع خود جالب بود. این چهره ناشناس در نشست خبرى دو فیلم سینمایى «جاندار» و «قسم» هم تلاش داشت تا با گره زدن مضامین سیاسى به مضمون این دو اثر سینمایى به نوعى از واکنش هاى مثبت نسبت به آثار مستقل سینما جلوگیرى کند.

این جریان هدایت شده که مشخص است با چه انگیزه و هدفى در نشست هاى خبرى جشنواره فیلم فجر حاضر مى شود، تلاش هاى زیادى را هم در بخش فیلم هاى منتخب آراى مردمى براى حذف فیلم «درخونگاه» به عمل آورده است. تصور کنید خسرو نقیبى که چهره شناخته شده اى در عالم رسانه و است «درخونگاه» را داراى امتیازات فراوان دانست و حتى این فیلم را از آثار پُرفروش سال آینده به دلیل کارگردانى درست و به جا سیاوش اسعدى و بازى متفاوت بازیگرانى مانند امین حیایى و ژاله صامتى معرفى کرده است، اما «درخونگاه» حتى در لیست اولیه فیلم هاى منتخب آراى مردمى که فیلم کم مخاطبى مثل «بنفشه آفریقایى» حضور داشت هم هیچ جایى نداشت. این اتفاقات در حالى رخ داده است که «درخونگاه» در نظرسنجى منتقدان سایت کافه سینما پس از فیلم سینمایى «طلا» پرویز شهبازى در رتبه دوم بهترین فیلم از نگاه منتقدان حضور دارد.

و اما در آخر، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر باید نسبت به سوالاتى از جنس عدم حضور «درخونگاه» در فیلم هاى منتخب آراى مردمى توضیحات لازم را ارائه دهد، زیرا به نظر میرسد زور این جریان هدایت شده در جشنواره فیلم فجر به قدرى افزایش یافته که قرار است از کاندیداتورى «درخونگاه» در بخش هاى کارگردانى، فیلمنامه، بازیگر نقش اول مرد و بازیگر نقش مکمل زن جلوگیرى به عمل آید.

پندارآنلاین
برچسب ها: تدبیر24 ، هدایت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها