بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
آگنیشکا هولاند نویسنده و کارگردان لهستانی که نامزدی جایزه اسکار را هم در کارنامه دارد، این روزها با جدیدترین فیلمش "آقای جونز" به جشنواره بین‌المللی فیلم برلین رفته‌است.

تدبیر24»هولاند که روز یک‌شنبه اولین نمایش جهانی فیلمش را در بخش رقابت اصلی جشنواره برلین تجربه کرد، در نشست خبری "آقای جونز" دفاع جانانه‌ای از آزادی مطبوعات کرد و هشدار داد که جوامع باید نسبت به تهدیدهای روبه‌رشد علیه دموکراسی در سراسر جهان هشیار باشند. او گفت: "آزادی بسیار دشوار شده است و معنی‌اش انتخاب کردن است؛ و همچنین شکست خوردن. آزادی مرتکب اشتباه شدن هم معنی می‌دهد."

"آقای جونز" بر اساس داستان حقیقی روزنامه‌نگاری ولزی به نام گَرِث جونز ساخته شده است که می‌کوشد داستان قحطی اوکراین را بازتاب دهد که در نتیجه اقدام نیروهای پلیس بی‌رحم ژوزف استالین به بار آمده است. هولاند ساخت این فیلم را "وظیفه اخلاقی" خود خواند و این‌که باید سراغ سوژه‌ای می‌رفت و آن را در کانون توجه قرار می‌داد که خودش آن را "یکی از بدترین جنایت‌های تاریخ بشریت در قرن بیستم" توصیف می‌کند و می‌گوید "مثل این بود که ارواح باقی‌مانده از این جنایت فقط درخواست نوعی از عدالت را داشتند."

جیمز نورتن، ونسا کربی و پیتر سارسگارد از بازیگران فیلم هستند. نورتن در نشست خبری گفت که زندگی جونز الهام‌بخش او بود؛ روزنامه‌نگاری که در سی‌سالگی به مرگی مشکوک درگذشت و به گفته نورتن "بزرگ‌ترین ایثار" در رسیدن به حقیقت را از خود نشان داد. او هم در ادامه صحبت‌های هولاند در خصوص آزادی رسانه‌ها افزود: "در حال حاضر، گفت‌وگوهای بسیار زیادی درباره اخبار ساختگی و رسانه‌ها و دنیای ژورنالیسم جریان دارند؛ و ما بیش از هر زمان دیگری باید از ژورنالیست‌ها حفاظت کنیم."



برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها