بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
نوزدهم بهمن چند تن از جوانان روستای شورک ملکی از توابع مشهد، با یکدیگر درگیر شدند که در این میان جوان ۳۵ ساله‌ای به نام مصطفی-خ با شلیک گلوله مجروح شد و پس از انتقال به مرکز درمانی جان سپرد. این در حالی بود که بر اثر شلیک‌های مذکور، کودک ۱۱ ساله‌ای نیز هدف اصابت گلوله قرار گرفت که هنوز در مرکز درمانی بستری است.

تدبیر24»بنابر این گزارش، در پی وقوع این جنایت هولناک، بلافاصله تحقیقات گسترده‌ای از سوی کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی و با صدور دستورات ویژه‌ای از سوی قاضی ویژه قتل عمد آغاز شد. بررسی‌های میدانی سرهنگ علی بهرام زاده (افسر پرونده) که با راهنمایی‌های قضایی صورت گرفت، نشان می‌داد که نزاع مسلحانه پس از اختلاف در بازی والیبال رخ داده است و متهم اصلی پرونده در مکان نامعلومی به سر می‌برد. به همین دلیل قاضی احمدی نژاد از بزرگان و ریش سفیدان روستا خواست برای تسلیم شدن متهم فراری با قانون همکاری کنند. این در حالی بود که تعدادی از عاملان شرکت در نزاع مسلحانه دستگیر شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند. گزارش خراسان حاکی است، با همکاری صمیمانه اهالی و بزرگان روستا، در نهایت متهم ۳۰ ساله که مسعود نام دارد، خود را تسلیم کرد و به تشریح جزئیات این جنایت وحشتناک پرداخت.

او گفت: یک سالن ورزشی را در بخش مزداوند و در نزدیکی روستای شورک ملکی اجاره کرده بودیم و این سالن از ساعت ۶ تا ۸ در اختیار ما بود. روز حادثه با تعدادی از جوانان روستا قصد داشتیم به آن سالن برویم و والیبال بازی کنیم، اما قبل از آن من و دوستم غلامرضا به پارکی در نزدیکی روستا رفتیم و مقداری مشروبات الکلی نوشیدیم در این میان گروه دیگری از طرف مقابل هم در منزل یکی از جوانان محل، مشروبات الکلی مصرف کرده بودند. در واقع حالت طبیعی نداشتیم تا این که به سالن رفتیم و بازی شروع شد. هنگامی که سرویس زده شد «رحمت» یکی از طرف‌های مقابل بازی اعتراض کرد که چرا این گونه سرویس می‌زنی؟ همین موضوع به مشاجره و توهین انجامید تا این که بعد از اتمام بازی به رختکن رفتیم آن جا بود که ناگهان رحمت که قبلا به باشگاه بوکس رفته بود از پشت سر چند مشت به سروصورتم کوبید، ولی آن جا با دخالت دیگر دوستانمان نزاع خاتمه یافت و همه ما به طرف روستا حرکت کردیم. در ابتدای روستا بود که دوباره نزاع با مشاجره و فحاشی آغاز شد و درگیری با چاقو و بیل و چوب ادامه یافت. در این میان من که کتک خورده بودم به منزلمان رفتم و اسلحه کلاشینکف را برداشتم تا آن‌ها را بترسانم وقتی به جاده رسیدم طرف‌های مقابل هنوز در حال حرکت بودند که من به سمت دیوار و هوایی شلیک کردم، ولی در این میان نفهمیدم که چگونه گلوله به مصطفی اصابت کرد چرا که او برای میانجی گری آمده بود و ما با هم از قدیم دوست بودیم! گزارش اختصاصی خراسان حاکی است در حالی که کودک ۱۱ ساله هنوز در بیمارستان امدادی بستری است و شش نفر دیگر از عاملان این نزاع مرگبار دستگیر شده‌اند، تحقیقات بیشتر از سوی کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با صدور دستورات قضایی ادامه دارد.

برچسب ها: تدبیر24 ، شلیک
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها