بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۱۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
برگزارکنندگان جشنواره فیلم برلین از بازیگر باسابقه بریتانیایی تقدیر کردند.
تدبیر24»شارلوت رمپلینگ بازیگر بریتانیایی روز پنجشنبه در مراسمی با حضور دیتر کاسلیک مدیر جشنواره فیلم برلین جایزه خرس طلای افتخاری یک عمر دستاورد جشنواره را دریافت کرد.

بازیگر 73 ساله که یکی از چهره‌های آشنای برلیناله است در 2015 برای بازی در فیلم بریتانیایی "45 سال" به کارگردانی اندرو های جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن جشنواره برلین را دریافت کرد. نقش رمپلینگ در آن فیلم نامزدی اسکار و دومین جایزه بهترین بازیگر زن از جوایز فیلم اروپا را برای او به همراه آورد (او در 2003 برای بازی در فیلم "استخر شنا" به کارگردانی فرانسوا اوزون اولین جایزه را گرفت).

به گزارش هنرآنلاین، برگزارکنندگان جشنواره همچنین یک بخش مرور آثار را به معروف‌ترین فیلم‌های رمپلینگ اختصاص داده‌اند که شامل "غروب خدایان" یا "نفرین شدگان" (1969) به کارگردانی لوکینو ویسکونتی، "استخر شنا" و "زیر شن" (2000) هر دو به کارگردانی اوزون، "خاطرات هتل استارداست" (1980) به کارگردانی وودی آلن و "حکم دادگاه" (1982) به کارگردانی سیدنی لومت است.

او پیش از این چند فیلم در برلیناله داشته است و در 2006 رئیس داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره بود.

رمپلینگ در یک نشست مطبوعاتی گفت: از این که خرس طلایی را می‌گیرم خیلی خوشحالم، چون قبلاً یک خرس نقره‌ای گرفته بودم و یک روز ازم پرسیدند پس خرس طلایی کجاست؟ و من گفتم به زودی با یک خرس طلایی برمی‌گردم.   

کاسلیک، رمپلینگ را "نمادی از سینمای نامتعارف و هیجان‌انگیز" دانست.

او از اولین فیلمش " Georgy Girl" به کارگردانی سیلویو ناریتزانو در 1966 یکی از چهره‌های مهم عرصه بازیگری در اروپا بوده و در فیلم‌های آمریکایی نیز به دفعات بازی کرده است. اولین فیلم هالیوودی او "بدرود، خوشگل من" (1975) به کارگردانی دیک ریچاردز بود که رمپلینگ در آن در کنار رابرت میچم نقش‌آفرینی کرد. او این اواخر در مجموعه‌های تلویزیونی از جمله "دکستر" تولید شبکه شوتایم نیز ظاهر شد.

سال 2018 سال شلوغی برای رمپلینگ بود. او در "گنجشک سرخ" در کنار جنیفر لارنس نقش‌آفرینی کرد و در "غریبه کوچک" لنی آبراهامسن و "بکش و بگو" میشل بلان هم بازی کرد. او این روزها در " Benedetta" فیلم جدید پل ورهوفن بازی می‌کند که امسال اکران می‌شود.

روز پنجشنبه همچنین فیلم چینی "بدرود، پسرم" (So Long, My Son) به کارگردانی وانگ شیائوشوای در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره برلین روی پرده رفت. این فیلم به پیامدهای انقلاب فرهنگی در چین و سیاست تنظیم خانواده در این کشور معروف به سیاست تک‌فرزندی می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مدت زمان فیلم بیش از سه ساعت است و وانگ جینگچان، یونگ می و وانگ یوان از بازیگران آن هستند. "بدرود، پسرم" یک درام نمادین درباره دو خانواده است که سرنوشت آن‌ها در مدت 30 سال تغییرات دراماتیک در کشورشان در هم تنیده می‌شود.

فیلم تنها دو روز بعد از آن در برلیناله به نمایش درآمد که ژانگ ییمو و درک کئوک-چیونگ سانگ، دو فیلمساز هم‌وطن شیائوشوای، ظاهراً به دلیل نارضایتی مقامات چینی ناچار شدند فیلم‌های خود را از جشنواره برلین خارج کنند.

"یک ثانیه" (One Second) تازه‌ترین ساخته ژانگ ییمو کارگردان کهنه‌کار چینی که قرار بود جمعه در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره روی پرده برود، از فهرست فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل خارج شد. هرچند "مشکلات تکنیکی در مرحله پس از تولید" علت حذف فیلم ییمو ذکر شد، اما گفته می‌شود دلیل اصلی مخالفت مقامات چینی بوده است. "یک ثانیه" تصویری شخصی از یک زندانی است که در دوران انقلاب فرهنگی در چین از یک اردوگاه کار اجباری می‌گریزد. این موضوعی است که در چین همچنان بسیار حساس محسوب می‌شود. "روزهای بهتر" (Better Days) درک کئوک-چیونگ سانگ به جوانی خلافکار می‌پردازد.

شیائوشوای که فیلمش با استقبال گرم رسانه‌های حاضر در برلیناله روبرو شد، در نشست مطبوعاتی گفت از شنیدن این خبر که همکارانش ناچار شدند فیلم‌های خود را از جشنواره خارج کنند، "شوکه" شد. او تأیید کرد: در چین وقتی فیلم می‌سازید با مشکلات و چالش‌های بسیار روبرو می‌شوید.

"بدرود، پسرم" خود به موضوعات "حساس و دردناک" در چین دوران معاصر می‌پردازد و شیائوشوای تأیید کرد که برای نمایش فیلمش در برلیناله باید به قوانین اداره سانسور چین تن می‌داد.

او گفت: هر چه تغییرات جامعه بیشتر شود، شما برای ثبت آن باید بیشتر مراقب و وسواسی باشید.  

شیائوشوای 52 ساله بیش از همه برای فیلم‌های "دوچرخه پکن"، "پرتره چینی" و "رویاهای شانگهای" شهرت دارد. فیلم آخر در 2005 در جشنواره کن برنده جایزه شد. او از به عنوان نسل ششم فیلمسازان چینی بعد از تیان‌آن‌من یاد می‌شود که خارج از سیستم دولتی کار می‌کنند و فیلم‌هایشان در جشنواره‌های بین‌المللی به نمایش درمی‌آید.

"بدرود، پسرم" یکی از 16 فیلمی است که شانس دریافت جایزه خرس طلایی و جوایز خرس نقره‌ای را دارند.

شصت و نهمین جشنواره فیلم برلین 7 تا 17 فوریه (18 تا 28 بهمن) برگزار می‌شود. ژولیت بینوش بازیگر فرانسوی رئیس داوران بخش مسابقه بین‌الملل است. مراسم اعطای جوایز شنبه شب برگزار خواهد شد.


برچسب ها: تدبیر24 ، خرس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها