بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۱۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
هفته گذشته خانواده ای در برنامه «فرمول یک» حضور پیدا کردند. این زن و شوهر با دو فرزندشان به این برنامه آمده بودند و مرد از کتک زدن همسرش حتی در شب عروسی صحبت کرد. با منتشر شدن ویدیوهای این برنامه در شبکه های اجتماعی که با واکنش منفی بسیاری از کاربران روبرو شد سایت عصر ایران با انتشار گزارشی به تندی از این برنامه علی ضیا انتقاد کرد.

تدبیر24»در ابتدای مطلب امروز این سایت آمده است: «در اواخر هفته گذشته برنامه «فرمول یک» علی ضیا یک زوج مهمان داشت که به دلیل اختلافات در زندگی ۲۷ بار برای طلاق اقدام کرده بودند و مفصل راجع به مشکلاتشان و شکل دعوا و کتک‌کاری شوهر و ... حرف زدند. این برنامه از همان لحظات بعد از پخش از کانال یک تلویزیون واکنش‌های زیادی را به همراه داشت و بسیاری در فضای مجازی این اقدام تلویزیون را تقبیح کردند و با تعابیری چون: عادی‌سازی خشونت علیه زنان، ارائه الگوی ترسناک برای ازدواج جوانان علی الخصوص دختران جوان و ... از این برنامه یاد کردند. علی ضیا در ابتدا بحث مطرح می‌کند: «من می‌دونم شما همان شب اول عروسیت خانمت را کتک زدی» مرد تصحیح می‌کند که «همان شب اول عقد» ضیا اضافه می‌کند که «البته ما می‌خواهیم بگیم که این کار بدیه» مرد هم می‌گوید «اصلا من برای همین اومدم.»

در ادامه این مطلب آمده است: «کاری به مباحث برنامه و شرح اتفاقات این زوج ندارم که به گفته خودشان الان به آرامش رسیده‌اند، بیشتر هدف این نوشتار رویکرد صدا و سیما را مد نظر دارد که چنین مهمانانی را به یک برنامه گفتگو محور دعوت می‌کند و ۲ دختر بچه این زوج را هم کنارشان نشانده تا با چنین صراحتی درباره مشکلات زندگیشان حرف بزنند. در تمام دنیا یک اخلاق و قانون رسانه‌ای وجود دارد که نشان دادن چهره بچه‌ها در موقعیتی که بعدا برای آنها باعث رنجش و آزار روحی و جسمی آنها شود ممنوع و مذموم است، حال در تلویزیون ما نه تنها فقط آنها را نشان می‌دهند حتی پدر به خود بچه و حرفهای بچه هم اشاره می‌کند و دست بر روی شانه بچه‌اش گذاشته و می‌گوید که این به من گفت بابا بیا ...»

عصر ایران همچنین به تاثیرات پخش این برنامه بر روی زندگی دو فرزند این خانواده اشاره می کند و می نویسد: «با دیدن چهره این ۲ دختربچه و معصومیت و شادی که در رفتارشان بود مدام با خودم فکر می‌کردم که آیا یک مشاور روانشناسی یا یک نفر در آن سازمان عریض و طویل وجود ندارد که به آنها بگوید این اقدام یک کار غیر درست و حتی غیر اخلاقی در مواجه با این ۲ دختربچه است؟ این بچه‌ها بهرحال به مدرسه یا مهدکودک رفته و نشان دادن تصویر آنها در تلویزیون به این شکل می‌تواند موقعیتی ناخوشایند در مواجهه با دوستان و هم کلاسی آنها بوجود آورد. حتی در ارتباط با بچه‌های فامیل یا بزرگترها و ... این اتفاق و این حضور در برنامه تلویزیونی می‌تواند یک سایه شومی بر تمام زندگی این ۲ دختر بچه بیاندازد. این بچه‌ها که سنشان به عقل و بلوغی نرسیده‌ است که درباره چنین اقدامی خود نظر و تصمیمی داشته باشند، پدر و مادر هم انگار این نشان دادن چهره بچه‌هایشان اصلا مد نظرشان نیست ولی آیا تهیه کننده، ناظر پخش، تصویربردار، صدابردار، مدیر صحنه و ... حاضر در برنامه، هیچ کدام این قضیه (نشان دادن چهره این ۲ کودک) را گوشزد نکرده‌اند یا اساسا برایشان مطرح نبوده است و فقط به فکر این بوده‌اند که برنامه‌شان پخش شود و برنامه که تمام شد به خانه‌هایشان برگردند؟»

در پایان این مطلب تاکید شده که جای این حرف ها در برنامه «فرمول یک» نیست: «جای مطرح شدن زوجی که در برنامه فرمول یک حاضر شدند در چنین برنامه‌های است، نه در برنامه علی ضیا که یک روز چنین زوجی را می‌آورد و روزی دیگر... اصل حرف این است که برنامه فرمول یک رویه‌اش مشخص است روزی هنرپیشه‌ای یا خواننده‌ای مهمانش است و روزی دیگر یک ژیمناستیک کار یا چند جوان سرباز که به دلیل رقصشان در فضای مجازی معروف شده‌اند و ...جای مطرح شدن چنین سوژه‌های ملتهب و حساسی در برنامه فرمول یک نیست، حال اگر باز توجهی نکردند و این زوج را به برنامه آوردند، جای بچه‌هایشان در چنین برنامه‌ای نیست، نشان دادن چهره این بچه‌ها در تلویزون ملی یک اشتباه بزرگ است.»

برچسب ها: تدبیر24 ، فرمول یک
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها