بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
فیاض زاهد،‌ فعال سیاسی اصلاح ‌طلب در واکنش به استعفای وزیر توانمند خارجه جمهوری اسلامی درگفت و گو با «خط اعتدال» گفت: از نظر من استعفای دکتر ظریف قابل انتظار بود و بنده در چند ماه قبل نیز اخباری مبنی بر اقدام به استعفای چندین باره دکتر ظریف شنیده بودم زیرا ایشان شرایط را برای کار خود مناسب نمی دیدند.
تدبیر24»وی با بیان اینکه اعلام خبر استعفای ظریف نگران کننده است، گفت: اگر رییس جمهوراستعفای ایشان را بپذیرند به نظر من نوعی خودزنی و شلیک به خود است.
زاهد اضافه کرد: استعفای دکتر ظریف آغازی بریک پایان غم انگیز برای دولتی است که با هزاران امید و با پشتوانه ۲۴ میلیون رای و جمعیت به قدرت رسیده است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: متاسفانه دکتر ظریف با اشتباهی که در خصوص استعفای خود انجام داده منجر به قطع رابطه با افکار عمومی ، نخبگان و نیروهای واسط اجتماعی شده است.
وی گفت : همچنین دشمنی های ناجوانمردانه و بی انصافی های فراوانی با رقباء و تدارکات سرویس های امنیتی اسراییل، عربستان سعودی و پولهای دُول منسجم عربی و دولت نژاد پرست افراطی و غیر قابل اعتماد آمریکا منجر شده است که حلقه ای از فشارها را برای دولت آنچنان تحمیل کنند که به نظر من کار را برای ادامه مسیر بسیار سخت کرده است.
زاهد با یادآوری نا هماهنگ بودن وزارت امور خارجه در سفر آقای بشار اسد به ایران عنوان کرد : معتقدم وزارت امور خارجه تسلط و نظارتی بر بسیاری از حوزه های دیپلماسی ایران ندارد و با نقص های غیر مرتبط عملا ًمسایل را رصد می کردند مانند سفر آقای بشاراسد به ایران که بدون اطلاع وزارت امورخارجه انجام شد.
وی با عنوان کردن رفتارهای نا مناسبی در تصویب نشدن FATF در مسایل نظامی و واکنش های بین المللی مرتبط با دکتر ظریف گفت: نقشی که دکتر ظریف در این قضیه داشت وظیفه ی برطرف کردن اشتباهات دیگران بود که قادر به پاسخگویی نبودند و این امر موجب شد که کار ظریف بسیار سخت شود.
زاهد ، استعفای دکتر ظریف را در قرار گرفتن شرایط وی در تنش های اخیر بیان کرد و اظهار داشت : ایشان دیگر ادامه مسیر را در چنین شرایطی در داشتن خواسته های مناسب نمی دیدند.
او با طرح این مورد که آیا می توان به بازگشت ظریف خوشبین بود ، گفت: استعفای دکتر ظریف موجی از نگرانی های داخلی و بین المللی ایجاد کرده است.
وی در ادامه افزود: استعفای دکتر ظریف می تواند بر بازار بورس ، وضعیت اقتصادی و مهمتر از همه به افزایش فتح نا امیدی وتحلیل رفتن سرمایه اجتماعی و تضعیف روحانی تاثیر بگذارد و همچنین بر در دولت اثر گذار خواهد بود .
زاهد با بیان اینکه اگر استعفای دکتر ظریف پذیرفته شود ، می تواند در شرایط فعلی پیامدهایی بدی را در پی داشته باشد، گفت: با توجه به اینکه ایشان در رفتارهای سیاسی فرد بسیار محافظه کاری است و جامعه بین الملل را به خوبی می شناسد و همچنین خود او می داند که استعفایش در شرایط فعلی چه پیامدهایی دارد اینجاست که باید از خود بپرسیم ظریف با چه نگرانی های بزرگتری در ذهنش درگیر است که حاضر شده است با استعفای خود هزینه ای را به خود ، دولت و کشور وارد کند تا جلوی چه خطری را بگیرد؟و این سئوال مهمی است که باید به آن پرداخته شود.
وی در ادامه با مواجه شدن دغدغه های ملی درروزهای آتی افزود:به نظر بنده اگر ظریف استعفا دهد شاهد یک دوره ی پر ماجرا در مناسبات بین المللی میان ایران و کشورهای دیگر روبه رو خواهیم شد و کاملاً قابل درک است که عصر جدیدی فرا می رسد که حتماً محل نگرانی و دغدغه های ملی خواهد شد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها