بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
مدتی است فضای تندی نسبت به برخی نهاد‌ها و اشخاص رده بالای کشور از جمله رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی، نهاد پارلمان، برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام شکل گرفته که باعث نگرانی است.
تدبیر24»از ارسال پیامک‌های توهین‌آمیز و ساختارشکن تهدیدآمیز که به نظر می‌رسد وارد فاز جدیدی شده تا طرح استیضاح و یا عدم کفایت سیاسی رئیس‌جمهوری که علاوه بر اینکه این موارد کاملا سیاسی دنبال می‌شود، شائبه انتخاباتی را نیز می‌توان بر آنها متصور بود. اما ارسال پیامک‌های توهین‌آمیز و سراسر اتهام، می‌تواند در دو حالت با نام و نشان و یا بی‌نام و نشان و بی‌هویت ارسال شوند. اگر با اسم و آدرس و مشخصات فرستنده یا فرستندگان باشد، مانند هر جرم دیگری قابل پیگیری قضائی و امنیتی است و طبق قانون مجازات دارد و باید در دادگاه رسیدگی شود. اما اگر این پیامک‌ها بدون نشانی و بی‌هویت باشند، مانند شبنامه فاقد ارزش است و نباید به آنها توجه کرد. هر پیامک، بیانیه، شبنامه و یا طوماری که با اسم، آدرس و مشخصات قابل پیگیری علیه دولت، رئیس‌جمهوری، قوه مقننه، وزرا و یا هر دستگاه و نهاد دیگری در نظام ارسال و یا امضا شوند، در شرایط کنونی کشور هدفش تفرقه‌افکنی و وحدت‌شکنی است که این امر قطعا به زیان کشور خواهد بود و کسانی که دست به چنین اعمالی می‌زنند، به یقین در زمین دشمن بازی می‌کنند. درست است که بخشی از جوسازی‌ها و هجمه‌ها از سوی برخی افراد در مجلس انجام می‌شود که بی‌گمان مشمول همان بحث هویت داشتن و یا نداشتن چنین هجمه‌هایی است. این در حالی است که رهبری معظم انقلاب از حمایت قاطع و همراهی و همکاری مجلس و سایر نهادها با دولت سخن گفته‌اند تا این دولت بتواند از پس مشکلات و مسائل کشور برآید و به ایفای وظایف خود بپردازد. در همین ارتباط شورای سران قوا تشکیل شده و هر سه قوه همکاری و همراهی خوبی برای رفع مشکلات کشور دارند. در چنین شرایطی جوسازی‌ها و تفرقه‌افکنی‌ها جای سوال دارد. در حالی که دشمنی مانند ترامپ وجود دارد که به هر بهانه‌ای کشور را دچار چالش و مشکل می‌کند و علیه جمهوری اسلامی ایران و دولت دست به تبلیغات منفی می‌زند، جای سوال دارد که چرا برخی در داخل کشور بر طبل تفرقه می‌کوبند و یا روحیه و انسجام ملی را مورد هدف قرار می‌دهند؟ یقینا چنین اعمالی بازی در زمین دشمن است و جز این نمی‌توان گزینه دیگری متصور بود. هر چند دولت و مجلس و سایر نهادها اسیر این جوسازی‌های داخلی و خارجی نمی‌شوند و با قدرت به کار و وظیفه خود ادامه داده و خواهند داد. از این جهت از مجمع تشخیص مصلحت نظام انتظار می‌رود که با درایت و تدبیر به بررسی دقیق لوایح مورد مناقشه بپردازد و اگر آنها را به صلاح کشور و مردم می‌داند مورد تصویب قرار دهد.



محمد هاشمی، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها