بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۱۸۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
از روزی که دولت روحانی آغاز بکار کرده یکی از دلخوری های نیروهای رسانه ای حامی وی بی اعتنایی تیم اطلاع رسانی دولت به پتانسیل های روزنامه نگاران حامی روحانی بود.
تدبیر24» کیوان مهرگان: این  روزنامه نگاران با آگاهی از توانمندی های خود و نیز ضعف های دولت متوجه این نکته بودند که اگر دولت روحانی به آنها روی خوش نشان بدهد ( که متاسفانه نداد) می توانند در برابر ستیز تبلیغاتی داخلی و خارجی از دولت منتخب خود مراقبت بیشتری به خرج بدهند.
در هر حال بنا به فرمایش حضرت امیر(ع) فرصت ها برای دولت روحانی مثل ابر گذشتند و می شد وضع دولت ( دست کم در حوزه اطلاع رسانی) بهتر از این باشد که هست. بعد از استعفای محمد باقر نوبخت از سخنگویی دولت مدتهاست این کرسی مهم خالی است.
از هفته های پیش زمزمه هایی بود که دولت به سمت چه گزینه حرکت کند. بخت صالحی امیری برای سخنگویی چندان بلند نبود. بعد از استیضاح علی ربیعی چند باری نامی وی مطرح شد . اما اخیرا گویی دولت به ضعف مفرط خود در این حوزه پی برده و نام یک استاد دانشگاه خوش سابقه را به گزینه های سخنگویی اضافه کرده است.
دکتر فیاض زاهد.
دکتر فیاض زاهد سیاستمداری خوش نام. استاد دانشگاهی باسواد، روزنامه نگاری شناخته شده است که نیازی به فهرست پتانسیل هایش و انطباق این پتانسیل ها با نیازهای دولت در مساله سخنگویی نیست.
این استاد دانشگاه که به زبان انگلیسی مسلط و با دو سه زبان بین المللی هم آشنایی دارد تمام خصیصه های لازم را برای ایفای نقش سخنگویی دولت را دارد.
علاوه بر پتانسیل هایی نظیر شناخت پیچیدگی های رسانه ها،روابط نیکو با روزنامه نگاران،تسلط بر زبان دیپلماتیک،آشنایی کامل با تاریخ  و روابط بین الملل یکی از سیاستمداران ایرانی خوش صورت و خوش پوش است. این خوش پوش و خوش صورت مولفه ای مهم است. چرا باید به وقتش درباره آن سخن ها گفت.
او به راحتی می تواند با سازماندهی گروهی از روزنامه نگاران نخبه ضعف مفرط دولت در پاسخگویی به موقع به افکار عمومی را جبران کند.و جایگاه تخریب شده دولت در میان هوادارانش را تا حد زیادی ترمیم کند.
بنابراین من جای رییس جمهوری نیستم اما توصیه می کنم در سپردن سکان سخنگویی دولت قمار نکند و با انتخاب فیاض زاهد خاطره خوش دوران سخنگویی عبدالله رمضان زاده در دولت دوم خاتمی را در اذهان زنده کند
برچسب ها: فیاض ، کیوان مهرگان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها