بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۱۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
مهدی نیکدل در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه سود صندوق ذخیره فرهنگیان در مقایسه با سال گذشته دو برابر افزایش داشته است، اظهار کرد: سال گذشته میزان سود این صندوق ۲۸۰ میلیارد تومان بود که امسال به ۶۲۲ میلیارد تومان رسیده است و این همان سود قابل تقسیم میان فرهنگیان است.

تدبیر24»از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ هر سال یک پتروشیمی افتتاح می‌شود

وی افزود: از سال آینده هر سال یک پتروشیمی جدید به مدار می‌آید به گونه‌ای که تا پایان سال ۹۸ پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه، سال ۹۹ پتروشیمی سبلان، ۱۴۰۰ پتروشیمی دنا و سال ۱۴۰۱ پتروشیمی سیراف افتتاح می‌شود؛ عمده سرمایه‌گذاری‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در حوزه پتروشیمی خواهد بود چراکه پرسود است.

سودآوری چشمگیر از سال ۹۹

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: ممکن است سال آینده به دلیل اینکه پتروشیمی کیمیای پارس نیمه دوم سال به بهره‌برداری می‌رسد میزان سوددهی صندوق همانند امسال باشد اما از سال ۹۹ سودآوری صندوق چشمگیر خواهد بود.

نیکدل در ادامه در پاسخ به این پرسش که” طرح کارت اعتباری فرهنگیان تا چه اندازه جدی است و تا به امروز چند نفر از آن بهره‌مند شده‌اند؟” عنوان کرد: این پروژه فعلاً به صورت پایلوت در استان خراسان اجرا می‌شود و در قالب آن کارت اعتباری به مبلغ ۳ میلیون تومان در اختیار فرهنگیان عضو صندوق قرار می‌گیرد، در نظر داریم این طرح را در سراسر کشور توسعه دهیم اما اجرای آن بستگی به همکاری بانک‌ها با ما دارد و با اجرای آن به جای اینکه فرهنگیان به دنبال دریافت وام از بانک‌ها باشند از کارت اعتباری بهره‌مند می‌شوند تا برای فعالیت‌های ضروری از آن استفاده کنند.

تجربه بانک سرمایه و بازهم افتتاح بانک فرهنگیان؟

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: شرکت هواپیمایی از صندوق ذخیره فرهنگیان هنوز افتتاح نشده است و جزو برنامه‌های آینده است همچنین اگر مجلس شورای اسلامی موافقت کند بانک فرهنگیان را افتتاح خواهیم کرد البته دو کمیسیون مجلس با این موضوع موافقت کرده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که ” فرهنگیان یک بار تجربه بانک سرمایه را داشتند که نتوانست به ذینفعان اصلی خود یعنی فرهنگیان خدمات قابل قبولی ارائه دهد بر چه اساس مجدد به دنبال افتتاح بانک دیگری هستید؟” عنوان کرد: بانک سرمایه چون سهامدار غیر وارد آن شد تا حدودی از دست آموزش و پرورش خارج شد اما در بانک فرهنگیان باید وجوه فرهنگیان گردش داشته باشد و به آنها سرویس دهد به عنوان مثال به دنبال کارهای ویژه نباشد بلکه با کارهای کوچک به دنبال ارائه خدمات و اعطای وام به فرهنگیان باشد تا برای دریافت وام گرفتار بانک‌های دیگر نشوند نه اینکه وام‌های میلیاردی به دیگران بدهد که بخورند.

 

برچسب ها: تدبیر24 ، فرهنگیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها