بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۸۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
ترکش های برگزاری دادگاه حسین هدایتی معروف به عابر بانک فوتبال در حال اصابت است. ترکش هایی که بی شک بزودی گریبانگیر چند تن از اهالی سینما نیز خواهد شد. بعد از صحبتهای نماینده دادستان در نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی مبنی بر اینکه «چه افراد ورزشی و چه افراد غیر‌ورزشی بدانند هرچه پول از هدایتی گرفته‌اند پول مردم بوده و باید بیایند پس بدهند تا دادسرا به آن ورود نکند»، روز گذشته کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال کشورمان، آن دسته از افرادی که در باشگاه پرسپولیس از حسین هدایتی پول دریافت کرده اند را احضار کرد.

تدبیر24»حالا به نظر می رسد نوبت وزارت ارشاد و زیرمجموعه های آن است تا پیش از ورود قوه قضاییه و ایجاد دردسر برای هنرمندان در ارتباط با حسین هدایتی، به عنوان میانجی به این قضیه ورود کند. مشابه همان حرکتی که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال انجام داده است.

البته در این میان واکنش علی پروین، پیشکسوت پرسپولیس هم به پرونده هدایتی جالب بوده است. او دیروز گفت:« اتفاقا جمعه شب توی فکر آقای هدایتی بودم. اینجا هم به شما می گویم باید نامه ای تنظیم کنیم که به امضای همه فوتبالی ها برسد. به هرحال آقای هدایتی برای فوتبال این مملکت خیلی زحمت کشیده و شاید این نامه بتواند کمکی به او کند.  آقای هدایتی آن پول ها را کادو به فوتبالیست ها داده و دیگر نمی توانند برگردانند. البته همان طور که گفتم ما با سه، چهار آدم وارد داریم مشورت می کنیم که نامه ای برای کمک به آقای هدایتی تنظیم کنیم. من خیلی در جریان ریز مشکلات نیستم اما همینقدر می دانم که او همیشه در خدمت ورزش کشور بوده است».

با این وصف اگر نظر سینمایی های همراه با هدایتی هم با نظر پروین در این باره نزدیک باشد، پس بعید به نظر می رسد که آنان هم تمایلی به بازگشت پولهای اهدایی از سوی او داشته باشند.

او به «پولشویی از طریق مخفی کردن منشأ وجوه دریافتی از طریق شبکه بانکی به مبلغ ۵۸۶ میلیارد و ۹۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان» متهم شده است.

پنج سال پیش در جریان جشن پایان فیلمبرداری «نقش نگار» به کارگردانی علی عطشانی که بابک زنجانی دیگر متهم پرونده های کلان مالی این روزها در بند همچون فیلم های «۱۳»(هومن سیدی) و «هیچ کجا هیچ کس»(ابراهیم شیبانی) روی آن سرمایه گذاری کرده بود، هدایتی اعلام کرد قصد ورود به سینما را دارد.

در کنار این دو، محمدامامی نیز دیگر متهم پرونده های مالی در فیلم هایی چون «ابد و یک روز»، «خوک»، «بمب؛ یک عاشقانه»، «مصادره»، «کاناپه»، «شبی که ماه کامل شد»، «مغزهای کوچک زنگ زده» و سریال «شهرزاد» سرمایه گذاری کرده است که باید دید دستگاه قضایی درباره آنها چه تدبیری خواهد اندیشید. هدایتی به همراه امامی در سریال نیمه کاره مانده «ماه تی تی» ساخته داود میرباقری نیز سرمایه گذاری کرده بود.

چند پروژه شبکه ویدئویی نیز به گفته مسئولان قضایی از ناحیه همین پولهای مشکوک و با هدف پولشویی ساختهشده اند که باید دید عاقبت آنها چه خواهد شد و آیا حاضر به بازپرداخت مبالغ هنگفت دریافتی خواهند شد یا خیر.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها