بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۸۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
سخنان جناب حجت‌‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در قبل از خطبه‌های نمازجمعه دیروز تهران مطلب جدیدی نبود.
تدبیر24»به هر حال وی تعلق به جریان سیاسی دارند که به شدت با FATF و پیوستن ایران به لوایح چهارگانه آن مخالفت می‌ورزد. البته فراموش نکنیم که این جریان با برجام و مذاکرات هسته‌ای نیز مخالفت می‌ورزید و برخی از این گرایش اساسا به هر حرکت و استراتژی که موجب تنش‌زدایی شود مخالفت کرده است. منتها پرسش اساسی اینجاست؛ آیا درست است که تریبون‌های رسمی نظام که به هر حال با پول بیت‌المال اداره می‌شوند، در موضوع مهمی که به سرنوشت 80 میلیون از مردم ایران ارتباط پیدا می‌کند صرفا در اختیار جریان اقلیت قرار گیرد؟ البته تاکنون شاهد بوده‌ایم که این اولین بار نبوده که اصولگرایان از تریبون نمازجمعه به طرح دیدگاه‌های خود پرداخته‌اند. سوال اساسی این است که آیا جریان اکثریت و موافقان پیوستن ایران به FATF نباید نقطه نظرات خود را از تریبون‌های رسمی به اطلاع مردم برسانند؟ ما شاهد بوده‌ایم که تا امروز سابقه نداشته یک نفر بیاید و قبل از خطبه‌های نمازجمعه در دفاع از برجام صحبت کند. تا امروز ندیده‌ایم در دورانی که مذاکرات هسته‌ای جریان داشت یک نفر که موافق مذاکرات بود، از مذاکرات دفاع کند. تا امروز سابقه نداشته که یک نفر در نمازجمعه از سیاست اعتدال، میانه‌روی و تنش‌زدایی در سیاست خارجی و از تلاش در جهت نزدیک شدن به اروپا حمایت کرده باشد، بلکه برعکس برخی از کسانی که در تریبون‌های رسمی و غیر رسمی در مخالفت با سیاست دولت سخنرانی می‌کنند به جریان دلواپس تعلق دارند و هر آنچه دلشان می‌خواهد به نحو یکسویه و یکجانبه و گاه به شدت غیر منصفانه بر علیه FATF، برجام و مذاکرات هسته‌ای و سیاست‌های خارجی دولت که ممکن است موجب تنش‌زدایی شود، می‌گویند. جای آن دارد در هفته آینده به یک نفر که موافق پیوستن ایران به FATF است از همان اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام که جناب حجت‌الاسلام مصباحی مقدم بدان تعلق دارند، نمایندگان مجلس یا یکی دیگر از شخصیت‌هایی که معتقدند خیر و صلاح ایران در پیوستن به FATF است نیز تریبون داده شود. جالب است که هرگاه تشکل‌های دانشجویی فرد غیر اصولگرایی را برای سخنرانی دعوت می‌کنند، بلافاصله اعتراض‌هایی صورت می‌گیرد که تک سخنران نمی‌شود و باید به صورت مناظره برگزار شود و از طرف مقابل نیز باید فرد دیگری بیاید، اما در تریبون‌هایی مثل صدواسیما که متعلق به خودشان است رعایت انصاف هم نمی‌کنند و هرچه دلشان می‌خواهد به طور یکسویه علیه سیاست‌هایی که می‌تواند به برون رفت ایران از این شرایط کمک کند، می‌گویند.


صادق زیباکلام، استاد دانشگاه

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها