بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
وزیر خارجه کشورمان با اشاره به تلاش‌ها و مجاهدت‌های شهید محمد باقر حکیم در راستای ایجاد وحدت در عراق اظهار کرد: اگر حضور وحدت آفرین شهید حکیم نبود ما امروز با عراق دیگری روبرو بودیم.
تدبیر24»عصر روز شنبه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در همایش گرامی‌داشت یاد شهید محمد باقر حکیم که در دانشگاه تهران و از سوی جریان حکمت ملی عراق با حضور برخی از شخصیت‌های ایرانی و عراقی برگزار شده بود، با ابراز خرسندی از حضور در این جمع اظهار کرد: در سال ۱۳۷۱ این سعادت را داشتم که به همراه شهید حکیم و مرحوم طالبانی و مرحوم چلبی به حج مشرف شوم و زمان حج فرصت خوبی برای من بود که با مرحوم شهید حکیم و خانواده ایشان از نزدیک آشنا شوم و حضور روحانی ایشان را با تمام وجود در آن مراسم احساس کنم.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با بیان این که شهید حکیم نمونه بارز احکام اسلامی است ادامه داد: ایشان مجاهدی بودند که در کنار مجاهدت به موضوع اخلاقی توجه ویژه‌ای داشتند و دارای خلقی لطیف و بزرگوارانه و پدرانه بودند و بنده و همسرم در آن سال توانستیم از محضر ایشان و همسر بزرگوارشان استفاده کنیم.

وی با بیان این که به درستی می‌توان شهید آیت‌الله حکیم را محور وحدت عنوان کرد افزود: اگر حضور وحدت آفرین ایشان نبود ما امروز با عراق دیگری روبرو بودیم. آنچه که شهید حکیم پایه گذاری کرد با دیدگاه وسیع و بلند امام راحل باعث شد که بین مردم ایران و عراق ارتباط خوبی ایجاد شود و این ارتباط در حال حاضر نهادینه شده است چنانچه هیچ قدرتی نمی‌تواند این دو ملت را از هم جدا کند. ارتباطی که از لشگر بدر در مبارزه با جنایت‌های صدام آغاز شد و بعد در قالب حشدالشعبی ادامه پیدا کرد. ایران و عراق در کنار هم با گروه‌های تکفیری، تندرو و افراطی مبارزه کردند.

ظریف گفت: شهید حکیم در کنار خواهران و برادران ایرانی خود با صدام این جرثومه فساد مبارزه کرد و توسط فاسدترین افراد به شهادت رسید. ثمره این خون در هم آمیخته شدن خون دو ملت ایران و عراق بود که ما آن را در مبارزه با داعش و جریان تکفیری مشاهده کردیم. آمیخته شدن خون دو ملت این اجازه را به دشمنان ملت اسلامی نمی‌دهد که بین این دولت تفرقه و نفاق ایجاد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهید حکیم توانست با درایت پروژه‌ها و طرح‌های خطرناکی که عده‌ای برای آینده عراق در نظر گرفته بودند، خنثی کنند. ایشان با نهایت درایت و تلاش و کمک مردم عراق نتوانست این کشور را از این مرحله عبور دهد و در اینجا جا دارد که یاد مرحوم عبدالعزیز حکیم را نیز گرامی بداریم. که در کنار شهید حکیم بودند و امور را به پیش می‌بردند.

وی با بیان این که خبرگی و دور اندیشی ایشان باعث شد که تیر آمریکایی‌ها به سنگ بخورد گفت: تیر کسانی که به دنبال این بودند که با عراق یک خطر برای کل جهان اسلام ایجاد کنند به سنگ خورد و آنها در پیشبرد اهداف خود به موفقیتی نرسیدند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه صحبت‌های خود به سفر چندی پیشش به عراق اشاره کرد و گفت: در سفر ۵ روزه‌ای که به عراق داشتم به واقع احساس کردم مردم ایران و عراق جدایی ناپذیر هستند و این را در دیدارهایی که با اقشار و گروه‌های مختلف عراق داشتم به خوبی لمس کردم. امشب نیز برای تدارک سفر تاریخی رئیس جمهور به عراق به این کشور سفر می‌کنم.

ظریف با اشاره به ابعاد اهمیت سفر حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی به عراق گفت: دو کشور ایران و عراق در تأمین امنیت منطقه بسیار مؤثر و تأثیرگذار هستند و در واقع دو ستون استوار ایجاد امنیت در منطقه هستند. امیدوارم که این سفر برکات خوبی را برای مردم دو کشور به همراه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با شهید محمدباقر حکیم تاکید کرد: ایشان نه تنها شهید محراب هستند بلکه شهید وحدت هستند و تلاش وافری کردند که گروه‌های مختلف عراقی در کنار هم قرار بگیرند و ما اکنون ثمره این موضوع را در عراق مشاهده می‌کنیم و این پیروزی بزرگی برای عراق است که در پی تلاش‌های وحدت بخش برای شهید حکیم حاصل شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این که امیدوارم به برکت ماه رجب و همچنین تلاش‌های شهید حکیم که شهید ماه رجب هستند ما همه همواره در مسیر وحدت و حکمت حرکت کنیم گفت: قطعاً با پیوندی که بین مردم و ایران به وجود آمده است تمام سلاح‌های دنیا در برابر این پیوند ناتوان است. امیدوارم که با تلاش یکدیگر بتوانیم پیام وحدت آفرین مقام معظم رهبری در گام دوم را محقق کنیم. و به سمت تحقق هر چه بیشتر وحدت در جهان اسلام حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، در مراسم بزرگداشت شهید حکیم شخصیت‌هایی چون حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام و المسلمین دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، سید ضرغام حسینی نماینده جریان حکمت ملی عراق در ایران، حسینیان نماینده پیشین مجلس و همچنین تعداد دیگری از شخصیت‌های ایرانی و عراقی حضور داشتند.
برچسب ها: عراق ، ظریف ، شهید حکیم
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها