بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۸۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
در حالی برخی افراد خطاب قرار گرفتن رئیس جدید قوه‌قضائیه در حکم رهبر انقلاب را به عنوان «حجت‌الاسلام»، نداشتن فقاهت و اجتهاد آیت‌الله رئیسی تلقی کردند که این نوع خطاب کردن، سیره حضرت امام خمینی (ره) هم بوده است.

تدبیر24»۱۶ اسفند امسال بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را به ریاست قوه‌قضائیه منصوب کرد.

ساعاتی پس از انتشار این حکم، برخی افراد در فضای حقیقی و مجازی مغرضانه یا از روی ناآگاهی با اشاره به مورد خطاب قرار گرفتن رئیسی به عنوان «حجت‌الاسلام» در حکم رهبر انقلاب، ایراد گرفتند که رئیس جدید قوه‌قضائیه شرط فقاهت برای انتصاب ریاست دستگاه قضا را ندارد.

این در حالی است که اولاً مورد خطاب قرار گرفتن به عنوان «حجت‌الاسلام» سیره و روشی است که در زمان حیات حضرت امام خمینی (ره) هم وجود داشته و این موضوع ارتباطی به فقاهت رئیس قوه‌قضائیه ندارد؛ چنان‌که امام خمینی (ره) در صدور حکم ریاست قوه‌قضائیه برای شهید آیت‌الله بهشتی و مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی، از عنوان «حجت‌الاسلام» استفاده کردند.

پاسخ به یک شبهه درباره اجتهاد آیت‌الله رئیسی

 

پاسخ به یک شبهه درباره اجتهاد آیت‌الله رئیسی

ثانیاً در حکم انتصاب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس قوه‌قضائیه، رهبر معظم انقلاب در پاراگراف دوم این حکم آورده‌اند: «اینجانب برای تحقق این مقصود حیاتی، جنابعالی را برگزیده‌ام که دارای سوابق طولانی در سطوح مختلف قوه‌ی قضائیه و آشنا با همه‌ی زوایای آن می‌باشید و از طرفی در کنار فقاهت از تحصیلات حقوقی و دانش و تجربه در این عرصه مهم برخوردارید، و سلامت و امانت و کارآمدی خود را در مقاطع گوناگون خدمت نشان داده‌اید.»

بنابراین اینکه در حکم رهبر انقلاب، آیت‌الله رئیسی به عنوان حجت‌الاسلام مورد خطاب قرار گرفته، هیچ ارتباطی به نداشتن شرط فقاهت در انتصاب رئیس دستگاه قضا ندارد.

 

پاسخ به یک شبهه درباره اجتهاد آیت‌الله رئیسی

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها