بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
باهنر:
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: تلاش ما این است که به تفاهم با تمامی گروه های سیاسی اصولگرا برسیم که البته کار دشواری است.
تدبیر24»محمدرضا باهنر  در نشست خبری خود که امروز در محل ساختمان این تشکل برگزار شد، با اشاره به انتصاب ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضاییه اظهار کرد: انتصاب رئیسی به ریاست قوه قضاییه   تفاوتی هایی با دوره های  قبلی دارد و آن تفاوت این است که برای اولین بار شخصی از درون قوه قضاییه به عنوان رئیس قوه انتخاب می‌شود که تمامی سلسله مراتب را در سالهای مدیریت پس از انقلاب در قوه قضاییه گذرانده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در حکم انتصاب آقای رئیسی بحث برخورد با فساد در درون قوه و راه حلهایی برای پیش گیری جرم در دوره جدید را مورد تاکید قرار دادند که امیدواریم رئیس جدید قوه قضاییه نیز به این توصیه ها توجه ویژه داشته باشد.


باهنر تاکید کرد: قوه قضاییه پیشانی نظام است و باید مامن مظلومین باشد و در برابر مجرمان سریع و شدید و در برابر مظلومان پناهگاهی امن  باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین همچنین با اشاره به تصویب لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور اظهار کرد: دولت و مجلس در هفته های اخیر برای نهایی کردن بودجه سال ۹۸ زحمات زیادی کشیدند و امروز نیز ایرادات آن توسط نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت و رفع شد.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۹۸ بودجه سختی است و ممکن است منابع پیش بینی شده در این بودجه برآورده نشود، ادامه داد: بنابراین همه دستگاه‌ها باید تمام تلاش خود را برای مدیریت اقتصاد کشور به کار ببندند و یکی از مطالبات رهبر انقلاب از دولت و مجلس اصلاح ساختار بودجه نویسی است که امیدواریم که در ماه های پیش رو یک عزم جدی در دولت و مجلس برای اصلاح ساختار بودجه نویسی در نظر گرفته شود تا در سالهای آینده مشکلاتی که آنروز در بررسی و تصویب بودجه تکرار نشود.

 باهنر در پاسخ به سوالی درباره شورای وحدت راهبردی اصولگرایان و ریاست این شورا گفت: من در رابطه با پاسخ این سوال حرفی تکراری دارم و آن این است که ما همیشه در غیبت دو سه حزب فراگیر این مشکلات را در ماه های باقی مانده تا انتخابات‌ داریم که بیشتر توان خود را صرف وحدت درون جناحی می‌کنیم و دیگر توانی برای رقابت با جریان مقابل نداریم.

وی افزود: امروز در کشور ما رقابت ها جبهه ای است که تعریف حقوقی مشخص ندارد و به همین دلیل هر بار که نزدیک به انتخابات می شویم باید بخش زیادی از انرژی خود را صرف وحدت درون جبهه ای کنیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه شورای وحدت اصولگرایان ادامه جریان وحدت دوره های قبل است، اظهار کرد: این شورا در دوره های قبلی با نام هایی مثل جبهه مردمی و شورای هماهنگی جریان انقلاب فعالیت می‌کرد و تلاش ما بر این است که همه گروه های قبلی در این شورا حضور داشته باشند و علاوه بر این گروه‌های دیگر نیز اضافه شوند.

باهنر با بیان اینکه درباره ریاست شورا نیز خود آن شورا سخنگو دارد و اگر صلاح ببیند جزئیاتی از عملکردش را بیان می کند، اظهار کرد: در رابطه با مسائل مربوط به انتخابات تلاش های ما، زیرمجموعه جریان اصولگرایی است و جبهه پیروان و جامعه مهندسین قصد دادن لیست مستقل برای انتخابات را ندارد.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است که به تفاهم با تمامی گروه های سیاسی اصولگرا برسیم که البته کار دشواری است.

باهنر یادآور شد: در دوره گذشته نیز که لیستی واحد از سوی اصولگرایان  ارائه شد با وجود اینکه در برخی حوزه ها توفیقی نداشتیم اما در مجموع رگه هایی از جوانگرایی وجود داشت و در همین لیست تهران حداقل ۴۰ درصد افراد معرفی شده نیروهای جوان بودند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: در هر حال در بحث جوانگرایی متاسفانه همواره دچار افراط و تفریط می شویم و زمانی می شود که قدیمی ها به هیچ عنوان کنار نمی روند و برخی اوقات نیز افراط در استفاده از جوانان در دستور کار قرار می گیرد.

وی گفت:  تربیت نیروهای جوان باید در فرآیندی اتفاق بیفتد البته اینکه نیروهای نسل اول انقلاب به صندلی های خود بچسبند نیز اصلا قابل قبول نیست.

باهنر درباره لایحه اصلاح قانون انتخابات که در مجلس در حال بررسی است، گفت: در برخی کشورها انتخابات تناسبی است و اگر در شهری ۶۰ درصد آرا به یک جریان اختصاص پیدا کند اینطور نیست که تمام کرسی های پارلمان در اختیار او قرار گیرد و جریانی که ۴۰ درصد آرا را به دست آورد نیز تعدادی از کرسی‌ها را در اختیار می گیرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: این نوع رویکرد  نیز در اصلاح قانون انتخابات در مجلس در حال بررسی است و شاید به تصویب نمایندگان نیز برسد البته هنوز هیچ تصمیم گیری در این رابطه صورت نگرفته است.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره بررسی پالرمو در مجمع، گفت: پالرمو و cft  تصمیمات حساسی است و مجمع بحث های سنگینی کرده ولی صرف دوسه جلسه نتوانسته تصمیم بگیرد. باید ببینیم وعده‌های اروپایی‌ها چقدر محقق خواهد شد و درباره جبران کار غیرحقوقی آمریکا چه می‌کنند و وعده‌های آنها چقدر اثر فیزیکی و عملی خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها