بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
رئیس پلیس پایتخت با ارائه گزارشی از عملکرد پلیس تهران بزرگ در سال ۹۷ اعلام کرد که طی این مدت بیش از ۸۵۰ نفر از اراذل و اوباش پایتخت دستگیر شدند.
تدبیر24»سردار حسین رحیمی در همایش فرماندهان و مدیران فاتب که صبح امروز در محل فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه بیش از ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده است که این رقم در مقایسه با سال قبل افزایشی هفت درصدی داشته است.

رحیمی افزود: از این تعداد ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تماس نیز منجر به اجرای مأموریت در پلیس پایتخت شده است.

رییس پلیس پایتخت به اجرای طرح رعد اشاره کرد و گفت: در اجرای ۲۲ مرحله طرح رعد، بالغ بر هزار و ۸۰۰ نفر دستگیر و در اختیار مراجع قضایی داده شدند.

رحیمی با بیان اینکه ۱۶۶ هزار و ۷۹۴ فقره سرقت در ۱۱ ماه گذشته منجر به کشف شده است، گفت: مقایسه این آمار با مدت مشابه سال قبل از افزایش ۱۱ درصدی حکایت دارد.

رحیمی افزود: در حوزه جرایم جنایی نظیر قتل، آدم ربایی، سرقت مسلحانه و …. باید بگویم که ۹۵ درصد این جرایم در تهران کشف می‌شود و این نشان دهنده هوشمندی پلیس و شیوه کشف علمی جرایم است. ضمن این که طی این مدت با کاهش در وقوع این جرایم روبرو بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اقدامات پلیس فتا خاطر نشان کرد: پلسی فتا در این مدت ۱۰ هزار و ۲۰۵ پرونده را کشف کرد که برداشت غیر مجاز، مزاحمت اینترنتی، کلاهبرداری رایانه‌ای و دسترس به اطلاعات به حریم خصوصی از جمله این جرایم است.

به گفته‌ رحیمی، جرایم در حوزه‌ فضای مجازی امسال بیش از ۷۰ درصد رشد داشته است، اما در عین حال توان و قدرت پلیس نیز افزایش چشمگیری داشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان این که در سال جاری بیش از ۸۵۰ نفر از اراذل و اوباش را در سطح محلات و پارک‌ها دستگیر کرده‌ایم، خاطر نشان کرد: مقایسه این آمار با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۶ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس پایتخت درباره‌ اقدامات پلیس در برخورد با جرایم باندی نیز گفت: طی این مدت هزار و ۸۹۱ باند که در حوزه‌هایی همچون قاچاق مواد مخدر، اراذل و اوباش و... و. فعالیت کردند، توسط کارآگاهان پلیس امنیت، پلیس مبارزه با مواد مخدر منهدم شدند که این آمار رشدی هشت درصدی نسبت به سال گذشته داشتند.

رحیمی طرح برخورد با حاملان سلاح سرد و گرم را از دیگر طرح‌های پلیس در سال جاری برشمرد و گفت: طی این مدت بیش از ۵۵۰ سلاح شکاری و جنگی کشف شده است که در این زمینه نیز افزایش ۱۰ درصدی داشته‌ایم.

رحیمی با بیان این که امسال پلیس به پرونده‌های کلان و جرایم اقتصادی نیز ورود کرد، خاطر نشان کرد: رسیدگی به این پرونده‌ها بار اصلی‌اش بر دوش پلیس بود؛ به طوری که امسال ۲۱ پرونده ستاد اقتصادی پلیس مورد رسیدگی قرار گرفته و هزار و ۹۰۵ نفر نیز در این زمینه احضار شدند که منجر به دستگیری ۴۹۳ نفر شد و از این میان ۳۸۷ نفر با حکم قضائی به زندان رفتند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، برخورد با قاچاق را جزو اولویت‌های اصلی پلیس در سال ۹۷ برشمرد و گفت: در این زمینه شاهد افزایش ۱۳۰ درصدی در آمار کشفیات هستیم.

رحیمی درباره پاکسازی نقاط آلوده به معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر نیز گفت: امسال طرح گسترده‌ای را در محله‌ شوش، مولوی و هرندی اجرا کرده‌ایم که در جریان آن بیش از ۱۰ هزار معتاد متجاهر شناسایی شدند. حدود ۹۰ باب منزل که به پاتوق مصرف و خرید و فروش مواد مخدر تبدیل شده بودند، پلمب شد و بیش از ۱۶ تن انواع مواد مخدر نیز کشف و ضبط شد.

رحیمی از کاهش پنج درصدی تصادفات منجر به جرح در پایتخت خبر داد و گفت: در مجموع تمام تلاش و توان خود را به کار گرفته‌ایم تا امنیت را برای مردم تأمین کنیم و اجازه ندهیم خللی در امنیت ایجاد شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها