بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸
دیوید ایگنیشس، ستون نویس مشهور واشنگتن پست، که اخیرا به تهران رفت ، از جمله با حسین شریعتمداری سردبیر کیهان ملاقات کرد و در مقاله ای نوشت:
تدبیر24: دیوید ایگنیشس، ستون نویس مشهور واشنگتن پست، که اخیرا به تهران رفت ، از جمله با حسین شریعتمداری سردبیر کیهان ملاقات کرد و در مقاله ای نوشت: با گوش دادن به سخنان او در مورد سیاست های ایران، می فهمید چگونه رسیدن به توافق اتمی که به نظر می رسد بسیاری از ایرانیان می خواهند دشوار خواهد بود.

 

دیوید ایگنیشس، ستون نویس مشهور واشنگتن پست، که اخیرا به تهران رفت ، از جمله با حسین شریعتمداری سردبیر کیهان ملاقات کرد و در مقاله ای نوشت: با گوش دادن به سخنان او در مورد سیاست های ایران، می فهمید چگونه رسیدن به توافق اتمی که به نظر می رسد بسیاری از ایرانیان می خواهند دشوار خواهد بود.

شریعتمداری آشکارا می گوید به مصالحه با غرب معتقد نیست. او برنامه اتمی را یک مقوله هویتی و ساختاری می بیند و اظهار عقیده می کند زمانی حل خواهد شد که یک طرف هویتش را رها کند. می گوید به گمان او ایران نباید موافقتامه اتمی در ژنو را امضا می کرد و بر این نظر است که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، وقتی گفت توافقنامه حق ایران برای غنی سازی اورانیوم را تضمین می کند، روحانی را گمراه کرد.
شریعتمداری گفت: "این آقا راست نگفت". 
دیوید ایگنیشس در ادامه این پرسش را مطرح می سازد که آیا تندروهایی مانند شریعتمداری می توانند از توافق جلوگیری کنند؟ و می نویسد: هرچند به گفته یک بانکدار، ظریف از حمایت ۹۰ درصد مردم ایران برای مذاکره درباره توافقی که تحریم ها را کاهش دهد برخوردار است، اما گروهی که شریعتمداری آنها را نمایندگی می کنند ممکن است دست بالا را داشته باشند.

تهران با شیوه زندگی مردم و شعارها بر دیوارها که کمرنگ می شود، به شهری بین پیونگ یانگ و لس آنجلس شباهت دارد. دیدار از آن روشن می سازد ایران در مذاکرات اتمی، به گفته شریعتمداری، با یک جدال داخلی بر سر هویت روبرو است، و مجادله های نمایان بین ظریف و منتقدینش آنرا آشکار می سازد.

دیوید اگنیشس حمایت عمومی از روحانی را تا حدودی ناشی ازخستگی پس از ۸ سال ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد می داند و به نقل از سعید لیلاز، روزنامه نگار و اقتصاد دان می گوید اگر او دوباره کاندیدا شود بهتر عمل خواهد کرد

به نظر می رسد احمدی نژاد توانسته بود غرب را با اظهارات تندش شوکه کند اما در نظر بسیاری از ایرانیان اقدامات او نامناسب بود. خاطرات نیمی از مردم از احمدی نژاد یادآور وضعیت بد اقتصادی و فساد است.

دیوید اگنیشس رونق سفرهای کم خرج به جوامع کمتر محدود تر مانند ایروان، پایتخت ارمنستان، و تفلیس، پایتخت گرجستان، را یادآور می شود. به گفت و گوبا شریعتمداری باز می گردد که چنین کارهایی را «وسوسه های غرب و مسموم کننده» می داند. او همچنین یادآور می شود به مکالمه تلفنی پرزیدنت اوباما با روحانی مشکوک است.

از او پرسیدم که آیا روحانی را باید اعدام کرد. در جواب لبخند زد و گفت: "ما به ادب معتقدیم." 

منبع:صدرا نیوز

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها