مردم با انتخابات قهر نكردند رجایی

مردم با انتخابات قهر نكردند

انتخابات دوره يازدهم مجلس شوراي اسلامي و اولين ميان‌دوره‌اي دوره پنجم مجلس خبرگان رهبري، روز گذشته برگزار شد.
با ليست‌سياه چه كنيم؟ فلاحت پیشه

با ليست‌سياه چه كنيم؟

تصميم گروه ويژه اقدام مالي و قرار گرفتن جمهوري اسلامي در ليست‌سياه يا به ‌عبارتي صحيح‌تر، پايان تعليق اقدامات تنبيهي عليه ايران در نشست اخير FATF امري قابل پيش‌بيني بود.
پنجشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 27
کد خبر: ۱۱۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
رئیس دفتر بهبود تغذیه و سلامت وزارت بهداشت گفت که برای پیشگیری از بروز بیماری‌های غیرواگیر مانند چاقی و دیابت، باید از مصرف آجیل شور و شیرینی پرهیز کرد.
تدبیر24»زهرا عبداللهی رئیس دفتر بهبود تغذیه و سلامت وزارت بهداشت در گفت‌وگویی، اظهار کرد: در ایام تعطیلات عید نوروز به دلیل افزایش تعداد مهمانی و دید و بازدید مردم، افراد باید با رعایت الگوی غذایی سالم از مصرف غذاهای چرب، شور جداً بپرهیزند.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات عید نوروز افراد باید به شدت مراقب نوع موادغذایی مصرفی خود باشند تا دچار بیماری‌های غیرواگیر مانند افزایش وزن، چاقی، دیابت، فشار خون و قلبی و عروقی پس از پایان تعطیلات نشوند.

عبداللهی افزود: مصرف آجیل شور به دلیل اینکه حاوی میزان زیادی نمک است برای بدن به شدت ضرر دارد و در افراد مستعد و حتی مردم عادی باعث بروز بیماری فشار خون و در نهایت مشکلات قلبی – عروقی می‌شود و من به همه توصیه می‌کنم در ایام تعطیلات نوروز از آجیل‌های کم نمک و مغزهای طبیعی مانند برگ انجیر، کنجد و دیگر تنقلات سالم استفاده کنند.

رئیس دفتر بهبود تغذیه و سلامت وزارت بهداشت بیان کرد: مصرف بیش از حد شیرینی به دلیل قند و چربی بالا باعث افزایش وزن و گرفتگی رگ‌های قلب می‌شود و از این رو باید مصرف شیرینی و شکلات را از برنامه غذایی خود کم کرده و به جای آن از میوه و سبزی استفاده کرد.

وی تأکید کرد: متأسفانه به دلیل شرایط اقتصادی موجود برخی از میوه‌ها گران قیمت است، اما میوه ریز و درشت دارای ارزش غذایی یکسان است و افراد برای تأمین ویتامین و املاح مورد نیا بدن خود لازم نیست حتما میوه درشت را جهت مصرف خریداری کنند.

عبداللهی گفت: به جای مصرف آجیل‌های شور و چرب می‌توان از گندم، کشمش، شاهدانه، عدس و ماش بو داده و دیگر تنقلات سالم مصرف کنند، زیرا این مواد دارای ارزش غذایی بالا بوده و جایگزین خوبی برای آجیل محسوب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها