بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۱۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
رئیس دفتر بهبود تغذیه و سلامت وزارت بهداشت گفت که برای پیشگیری از بروز بیماری‌های غیرواگیر مانند چاقی و دیابت، باید از مصرف آجیل شور و شیرینی پرهیز کرد.
تدبیر24»زهرا عبداللهی رئیس دفتر بهبود تغذیه و سلامت وزارت بهداشت در گفت‌وگویی، اظهار کرد: در ایام تعطیلات عید نوروز به دلیل افزایش تعداد مهمانی و دید و بازدید مردم، افراد باید با رعایت الگوی غذایی سالم از مصرف غذاهای چرب، شور جداً بپرهیزند.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات عید نوروز افراد باید به شدت مراقب نوع موادغذایی مصرفی خود باشند تا دچار بیماری‌های غیرواگیر مانند افزایش وزن، چاقی، دیابت، فشار خون و قلبی و عروقی پس از پایان تعطیلات نشوند.

عبداللهی افزود: مصرف آجیل شور به دلیل اینکه حاوی میزان زیادی نمک است برای بدن به شدت ضرر دارد و در افراد مستعد و حتی مردم عادی باعث بروز بیماری فشار خون و در نهایت مشکلات قلبی – عروقی می‌شود و من به همه توصیه می‌کنم در ایام تعطیلات نوروز از آجیل‌های کم نمک و مغزهای طبیعی مانند برگ انجیر، کنجد و دیگر تنقلات سالم استفاده کنند.

رئیس دفتر بهبود تغذیه و سلامت وزارت بهداشت بیان کرد: مصرف بیش از حد شیرینی به دلیل قند و چربی بالا باعث افزایش وزن و گرفتگی رگ‌های قلب می‌شود و از این رو باید مصرف شیرینی و شکلات را از برنامه غذایی خود کم کرده و به جای آن از میوه و سبزی استفاده کرد.

وی تأکید کرد: متأسفانه به دلیل شرایط اقتصادی موجود برخی از میوه‌ها گران قیمت است، اما میوه ریز و درشت دارای ارزش غذایی یکسان است و افراد برای تأمین ویتامین و املاح مورد نیا بدن خود لازم نیست حتما میوه درشت را جهت مصرف خریداری کنند.

عبداللهی گفت: به جای مصرف آجیل‌های شور و چرب می‌توان از گندم، کشمش، شاهدانه، عدس و ماش بو داده و دیگر تنقلات سالم مصرف کنند، زیرا این مواد دارای ارزش غذایی بالا بوده و جایگزین خوبی برای آجیل محسوب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها