بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳
دولت‌های معاصر ایران به طرز سنتی و تاریخی بر نفت تکیه زده‌اند، کارهای خود را با درآمد نفت سامان داده‌اند و ناکارایی‌های خود را با آن پوشانده‌اند.
تدبیر24»دولت‌های معاصر ایران به طرز سنتی و تاریخی بر نفت تکیه زده‌اند، کارهای خود را با درآمد نفت سامان داده‌اند و ناکارایی‌های خود را با آن پوشانده‌اند، اکنون در سال جدید، با توجه به محدودیت‌های بین‌المللی ناشی از سیاست‌های ضد ایرانی ظالمانه آمریکایی گاه آن فرارسیده که دولت به جای نفت به مردم تکیه زند و از ذخایر دانش، سرمایه، آگاهی و تجربه آنان بهره گیرد. مردم تنها منشأ مشروعیت نیستند بلکه آنها منشأ آگاهی، ثروت، دانش و اطلاعاتند و کشورشان برخوردار از قابلیت‌های فوق‌العاده است. در شرایط فعلی، بقای شرافتمندانه کشور‌ها مستقیما به توانمندی‌اش در علم و تکنولوژی بستگی دارد و کشور ایران اسلامی از این ظرفیت ارزشمند انسانی بی‌بهره نیست. کاهش تصدی‌گری دولت در عموم بخش‌ها، جمع کردن بساط شرکت‌های خسران‌آور خصولتی و توجه به صنعت توریسم (به‌ویژه اکوتوریسم) در کنار اجرای برنامه‌هایی که موجب ازدیاد ارزش افزوده منابع خام کشور گردد مجدانه بایستی در دستور کار روزانه دولت قرار گیرد. تحولات و حوادث غیرمترقبه داخلی و پیرامونی کشور و تشدید سیاست‌های ضدایرانی استکبار جهانی، کشور را در شرایط بس حساس و ویژه قرار داده است و با مشارکت موثر عموم اقشار ملت که بی‌تردید دستیابی به وحدت و وفاق ملی و پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور جز از طریق پایبندی صادقانه همه صاحب‌منصبان به قانون اساسی و تلاش مستمر همگان برای اجرای تمام و کمال آن به عنوان میثاق ملی و محور اتحاد و همبستگی و فصل الخطاب همه اختلاف نظرها، سلیقه‌ها در سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و اداره امور کشور و رشد اقتصادی میسر نیست. رسانه ملی کشور نیز، بایستی فقط در مسیر منافع ملک و ملت حرکت کند و بس. مشارکت جدی مردمی رگ حیاتی استراتژی توسعه بوده و شایسته است با اعطای اختیارات بیشتر به استانداران و مناطق، توسعه پرشتاب استان‌ها را در سایه اهتمام مسئولان استانی با مشارکت واقعی مردم مناطق کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فوق‌العاده استان‌ها فراهم آورند. جریانات سیاسی کشور، منافع ملی را بر منافع گروه و دسته و باند خود مقدم بدارند و با تاسی از انذار‌های رهبری نظام، نگذارند با ریختن آبروی این فرد و آن مقام، آبروی نظام و مجلس و دولت در معرض خطر قرار گیرد. جوانان به عنوان اصلی‌ترین نیروی اجتماعی که بنیان توسعه امروز و آینده کشور بر توانمندی‌ها، امید و سر زندگی آنان قرار دارد نیازمند حمایت و ستایش و واگذاری مسئولیت‌های بزرگ و فراهم کردن فرصت‌های ارتقای کیفیت زندگی خود هستند. بی‌توجهی به خواست‌ها و تمایلات و مشکلات روحی روانی نسل جوان کشور می‌تواند بیش از پیش تاثیرات مخرب و ناهنجاری در جامعه به جا بگذارد. پشتوانه مردمی نظام را باید قدر شناخت و اجازه نداد با عدم به‌کار‌گیری و جلب مشارکت راستین آنان در عموم عرصه‌ها و نیز با بی‌اعتنایی نسبت به خواست‌ها و مطالبات آنها، به این سرمایه ارزشمند اجتماعی بیش از پیش لطمه وارد شود. مردم خسته از دعوا‌های سیاسی بی‌حاصل و برخوردهای نفسانی و رادیکالی به آرامش خیال به منظور مددرسانی به ملت و کشور نیاز دارند.



کمال الدین پیرموذن، فعال سیاسی اصلاح‌طلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها