بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
برانکو جزو گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی نیست. او یک دوره این پست را در اختیار داشته و امتحانش را در تیم ملی پس داده است. تیم ملی ایران حالا در رنکینگ فیفا تیم اول آسیاست و بعد از حضور موفق در جام جهانی گذشته ما به دنبال مربی بزرگ دیگری در سطح کارلوس کی‌روش هستیم تا روند رو به رشد تیم ملی ادامه پیدا کند.
تدبیر24»روزنامه همشهری نوشت: «۶۸ روز از پایان کار کارلوس کی‌روش در تیم ملی گذشته اما نام جانشین او هنوز مشخص نیست. چهره سرمربی آینده تیم ملی به عنوان بزرگ‌ترین علامت سوال فوتبال ایران در این روزها هنوز با پاسخ روشن و دقیقی از سوی مدیران فدراسیون همراه نشده است. البته عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با همشهری گامی به جلو برداشت و از معرفی سرمربی تیم ملی تا پایان فروردین ماه خبر داد. نکته مهم‌تر در صحبت‌های محمود اسلامیان تأکید او بر این نکته بود که سرمربی آینده تیم ملی برانکو ایوانکوویچ نخواهد بود، چون مسئولان فدراسیون روی این مربی کروات نظر ندارند.

این در حالی است که برانکو ایوانکوویچ از دیدگاه بسیاری از اهالی فوتبال نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت تیم ملی به شمار می‌رفت. سرمربی پرسپولیس که درگیری‌هایش با کارلوس کی‌روش نقل مجلس فوتبال ایران در ماه‌های اخیر بوده است ۳ سال بسیار موفق را در جمع سرخپوشان سپری کرده و خیلی‌ها فکر می‌کردند او ۱۳ سال بعد از پایان همکاری‌اش با تیم ملی ایران یک بار دیگر این شغل جذاب اما پرحاشیه را در اختیار خواهد گرفت. حتی تصور می‌شد وقت‌کشی فدراسیون برای انتخاب جانشین کی‌روش دقیقاً به همین دلیل است. گمانه‌زنی‌ها حاکی از این بود که فدراسیون فعلاً دست نگه داشته تا رقابت‌های لیگ برتر به پایان برسد و برانکو فصل را با پرسپولیس به پایان برساند. ضمن این که درگیری‌های اخیر او با کارلوس کی‌روش حساسیت‌ها را روی نام این مربی کروات بالا برده بود و گذشت زمان می‌توانست این حساسیت‌ها را پایین‌تر آورده و تبعات انتخاب او را کمتر کند.

این حدس و گمان‌ها احتمال انتخاب برانکو را در ذهن علاقه‌مندان او بالاتر برده بود اما روز گذشته محمود اسلامیان در گفت‌وگو با همشهری تأکید کرد: «برانکو جزو گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی نیست. او یک دوره این پست را در اختیار داشته و امتحانش را در تیم ملی پس داده است. تیم ملی ایران حالا در رنکینگ فیفا تیم اول آسیاست و بعد از حضور موفق در جام جهانی گذشته ما به دنبال مربی بزرگ دیگری در سطح کارلوس کی‌روش هستیم تا روند رو به رشد تیم ملی ادامه پیدا کند.»

این عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون همچنین اعلام کرد نام سرمربی آینده تیم ملی تا پایان فروردین ماه رسماً اعلام خواهد شد و به این ترتیب یک بار دیگر این موضوع را تأیید کرد که مذاکرات جدی با گزینه بعدی تیم ملی تا حدود زیادی انجام شده است. در هفته‌های اخیر از هروه رنار فرانسوی به عنوان محتمل‌ترین گزینه برای هدایت تیم ملی نام برده شده و به نظر می‌رسد سرمربی تیم ملی مراکش هنوز هم پررنگ‌ترین گزینه برای جانشینی کی‌روش است. صبر و حوصله مدیران فدراسیون در انتخاب سرمربی جدید نیز احتمالاً با هدف صرفه‌جویی مالی در روزهای بیکاری تیم ملی بوده است. بعد از پایان جام ملت‌های آسیا، فوتبال ایران تا مدت‌ها هیچ تورنمنت و مسابقه رسمی را در پیش ندارد و به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال چندان هم بی‌میل نیست که قرارداد سرمربی جدید را کمی دیرتر منعقد کند و چند ماه کمتر حقوق بپردازد. با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید پولی که از این طریق در خزانه فدراسیون باقی می‌ماند رقم چندان کمی هم نیست. اگر چه این وقت‌کشی فدراسیون با انتقاداتی نیز همراه شده چون در فیفادی‌های اخیر تقریباً همه تیم‌های ملی جهان بازی‌های دوستانه انجام داده‌اند به جز ایران. در نخستین روزهای سال ۹۸و در تعطیلات نوروزی شاید مهم‌ترین خبری که درباره تیم ملی منتشر شد خبر توافق با آرسن ونگر بود که آن هم بعداً مشخص شد دروغ ۱۳ بوده و کمکی به حل معما نکرد. صحبت‌های دیروز اسلامیان هم هنوز معما را حل نکرده اما لااقل یکی از گزینه‌های مهم را پوچ کرده است.»
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها