بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
یک روانشناس بالینی گفت: مصرف مشروبات الکلی در سطوح بالای جامعه از علت‌های گرایش نوجوانان و جوانان به مشروبات الکلی است.
تدبیر24»حامد سجادپور با اشاره به اینکه مصرف مشروبات الکلی توسط جوانان و نوجوانان علت های بسیاری دارد، اظهار کرد: حضور پدر الکلی در خانواده، عزت نفس پایین، وجود اختلال روانی مثل افسردگی و یا افرادی که نوسان خلق دارند مثل اختلال شخصیت مرزی، خودکارامدی پایین(یعنی فرد خودش را ناکارامد می داند) برخی از علت های استفاده جوانان و نوجوانان از مشروبات الکلی است.

به گفته وی، فکر نکردن به پیامد عمل، عضویت در گروه دوستان مصرف کننده و آشنایی نداشتن با مضرات مصرف را نیز می توان از علت های مهم استفاده مشروبات الکلی توسط جوانان و نوجوانان دانست.

سجادپور در رابطه با راهکارهای مبارزه با این معضل اجتماعی، تصریح کرد: ایجاد تفریحات سالم برای نوجوانان و جوانان، آگاهی دادن صادقانه و منطقی درباره پیامدهای مصرف بلند مدت مثل از دست دادن کبد، پرخاشگری، بدبینی و... از جمله راهکارهای جلوگیری از افزایش استفاده از مشروبات الکلی توسط جوانان و نوجوانان است.

وی، انتخاب دوستان سالم و نظارت والدین در این مورد را یکی دیگر از راه های مبارزه با استفاده از مشروبات الکلی توسط جوانان و نوجوانان دانست و ادامه داد: آشنایی خانواده های مصرف کننده با مضرات الکل نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گفته وی، درمان اختلالات خلقی و شخصیت، آموزش مهارت های اجتماعی به نوجوانان و جوانان نیز در این امر می تواند بسیار موثر باشد.

سجادپور در رابطه با برخورد خانواده ها با استفاده فرزندانشان از مشروبات الکلی، تاکید کرد: در این شرایط بهترین کاری که می توانند خانواده ها  انجام دهند، ایجاد گفت و گوی سقراطی است که به جای نصیحت و طرد و سرزنش، با سوالات محترمانه نوجوان را به سمتی سوق دهند که خودش به درک عمیقی از مضرات کار خود برسد.

 وی مراجعه به مشاوران را  در این شرایط بسیار موثر دانست و گفت: در بیشتر مواقع گرفتن کمک از مشاوران توصیه می‌شود از این جهت که خانواده ها نمی توانند بدون هیجان با نوجوان برخورد کنند و این کار را خراب تر می کند.

سجادپور بیان کرد: خانواده ها باید با صراحت موضع مخالف خودشان را اعلام کنند اما به نوجوان بی احترامی نکنند، مردم جامعه در این مساله الگو به حساب می آیند و اگر مصرف کننده ها همگی انسان های آسیب دیده باشند خود به خود گرایش افراد کم می‌شود اما متاسفانه مصرف را در سطوح بالا اجتماع مشاهده می‌کنیم که موجب الگوگیری منفی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها