بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
لاریجانی بیان کرد:
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست های سفاکانه آمریکا در منطقه عنوان کرد: کشورهای اسلامی از اقدامات اخیر ترامپ و نتانیاهو بسیار ناراضی هستند، تنفر در بین این کشورها موج می زند.
تدبیر24»علی لاریجانی شب گذشته (یکشنبه ۱۸ فروردین) در جمع کارکنان سفارت ایران در قطر با اشاره به بارش شدید باران طی روزهای اخیر در کشور عنوان کرد: اصل این باران ها موجب پر شدن سدهای خالی کشور شد، با توجه به اینکه در کشور ما سدهای زیادی ساخته شده است، برخی از این سدها بالغ بر ۵ میلیارد مترمکعب آب در خود جای داد و از سوی دیگر این بارش ها موجب مشکلاتی برای برخی از شهرهای استان های لرستان، خوزستان و گلستان نیز شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه این بارش ها خساراتی نیز به برخی استان های کشور وارد کرد، افزود: حتی مجبور شدیم در برخی از روستاها دستور تخلیه شهر را صادر کنیم که امیدواریم در هر صورت بحران را هر چه زودتر پشت سر بگذاریم. البته با توجه به تدابیر اندیشیده شده قطعا این بحران را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی با اشاره به سفر خود به قطر به علت حضور در اجلاس بین المجالس جهانی (IPU) عنوان کرد: این سفر فرصتی شد تا علاوه بر حضور در این اجلاس، رایزنی های مختلفی با مسئولان کشور قطر و همچنین مسئولان سایر کشورها داشته باشیم.

لاریجانی با یادآوری اینکه در حال حاضر قطر مشی عاقلانه ای را در منطقه دنبال می کند، اضافه کرد: قطر کشور مسلمانی است که طی سال های گذشته که دچار مشکل شده است، همواره مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران بوده و روابط خوبی فیمابین دو کشور وجود داشته است که البته در این میان نقش سفارت ایران بسیار موثر بوده است.

وی با اشاره به تمایل امیر و نخست وزیر قطر برای گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور عنوان کرد: ظرفیت تبادلات تجاری بین دو کشور را می توان بیش از آن چیزی که امروز وجود دارد، افزایش داد.

رئیس قوه مقننه کشورمان یادآور شد: سایر کشورها نیز در قبال رفتارهای خصمانه و دوگانه آمریکا به ویژه پس از روی کار آمدن ترامپ در قبال توافق هسته ای و مسئله فلسطین ابراز ناراحتی می کردند، اگرچه در حوزه مسائل اقتصادی روابط خود را با آمریکا کاهش نداده اند، اما این نگرانی ها را در مذاکرات کاملا بروز می دادند.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید همت بیشتری برای حفظ وحدت و پرداختن به مسئله اصلی جهان اسلامی یعنی موضوع فلسطین به خرج دهند، عنوان کرد: باید در برابر این سفاکی سیاسی که نتانیاهو و ترامپ از خود نشان می دهند، کشورهای اسلامی نیز واکنش جدی نشان دهند.

لاریجانی تصریح کرد: از جهت دیگر به دلیل تحریم های یکجانبه ای که علیه ایران اعمال شده است، رویکرد توجه به نیروهای متخصص درون و ظرفیت های داخلی در حال حاضر از اهمیت بالایی برخوردار است و ما باید این ظرفیت های داخلی را از وضعیت بالقوه به وضعیت بالفعل تبدیل کنیم که با تدابیری که مقام معظم رهبری اتخاذ کرده اند و توجهی که به موضوع کارآفرینی در داخل و رونق تولید در کنار پایداری اقتصادی داشته اند، این مهم می تواند محقق شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر دوره خاصی را در منطقه و در داخل کشور پشت سر می گذاریم، و امیدواریم با توجه به ظرفیت های بالای کشورمان بتوانیم این دوره را پشت سر بگذاریم.

بر اساس این گزارش در این دیدار بازیکنان تیم ملی فوتبال بانوان کشور نیز حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها