بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
موضوع ایران برای ترامپ در مسائلی که مطرح‌کرده، جزو اولویت‌های چندم قرار دارد و برای او مسائل داخلی در اولویت قرار دارد.
تدبیر24»با اینکه مواضع ایران و آمریکا در موضوع اقدام خلاف قانون آمریکایی‌ها در گنجاندن نام سپاه در گروه تروریستی تند شده، اما واقعیت این است که همین خودش باعث می‌شود نوعی حساسیت بیشتری شکل بگیرد و نظامیان ایران به‌حدی حرفه‌ای هستند که جرقه یک جنگ را نزنند، همان‌طور که در طول 40 سال گذشته هم بارها این کار صورت گرفته است. آنچه در آمریکا رخ‌داده، بیشتر موضع آقای دونالد ترامپ، مایک پومپئو و جان بولتون بود، کسانی که یک مثلث جنگ روانی را شکل دادند و هدفشان ایجاد جنگ روانی علیه ایران است، بیشتر سعی دارند سپاه را از اقدامات مبنی بر سازندگی و عمران و توسعه کشور دور کنند وگرنه وزارت دفاع آمریکا به‌شدت روی این موضوع حساسیت داشت و نظامیان آمریکا هم می‌دانند جنگ با ایران یک جنگ کاملا متفاوت از جنگ‌هایی است که از سال 1990 میلادی با آن درگیر بوده‌اند، به‌خصوص در سال‌های 2001 تا 2011 عملا تحت‌عنوان یک باتلاق در آن گیر کردند. لذا این بدین معنی نیست که طبل جنگ بین دو طرف به صدا درآمده بلکه به این معناست که حساسیت‌ها کمی بیشتر شده چون همین حالا هم می‌بینیم سیاست ترامپ در آمریکا مخالفان جدی دارد، برای مثال در مجلس نمایندگان آمریکا، رؤسای پنج کمیسیون اصلی مجلس نمایندگان از جمله سه کمیسیون مرتبط با سیاست خارجی مثل کمیته دفاعی، کمیته روابط خارجی و کمیته امنیت داخلی مخالف سیاست ترامپ هستند. همچنین رؤسای حزب دموکرات در دو مجلس سنا و نمایندگان، رئیس مجلس نمایندگان، خانم نانسی پلوسی که از سیاست‌های ضد برجامی ترامپ به‌عنوان فاجعه یاد کرده و تقریبا همه نواب رئیس‌های کمیته‌های مجلس سنای آمریکا مخالف سیاست‌های ترامپ بوده و علاوه‌بر آن مخالفت‌های جدی دیگری هم وجود دارد. ضمن اینکه دنیا هم مخالف سیاستی است که در آمریکا شکل گرفته است. موضوع ایران برای ترامپ در مسائلی که مطرح‌کرده، جزو اولویت‌های چندم قرار دارد و برای او مسائل داخلی در اولویت قرار دارد. حتی معتقدم موضوع ایران می‌تواند به‌عنوان یک خطر برای ترامپ به حساب بیاید تا یک امتیاز. جان بولتون بیشتر جنگ روانی را ادامه می‌دهد، همان‌طور که از دهه 90 دنبال‌کرده و در مجموع نماینده افراطیونی است که به‌شدت علیه ایران کار می‌کنند. آقای بولتون کسی است که کاسبی سیاسی می‌کند و 180‌هزار دلار پول بابت سخنرانی در جمع منافقین دریافت کرد. از ترامپ برای چالش با ایران پول می‌گیرد و این موضوعی است که همگان می‌دانند و جایگاه معتبری در داخل آمریکا ندارد.



فلاحت پیشه؛ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها