بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
سخنگوی سازمان اورژانس کشور برخی نکات برای پیشگیری از تشدید یا بروز بیماری‌های غیرواگیر در مناطق سیل‌زده را تشریح کرد.
تدبیر24»مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: مدتی است که سیل برخی از مناطق کشورمان را درگیر کرده است، این سیل تاکنون تبعات زیادی داشته و باعث ایجاد خسارات مالی و جانی بسیاری شده است.

وی افزود: در زمان وقوع سیل و آبگرفتگی برخی از شهروندان که دارای بیماری های غیرواگیر هستند مصرف داروهای خود را فراموش کرده یا در مواردی به آن‌ها دسترسی ندارند، همین موضوع می‌تواند خسارت‌های جانی حادثه‌ای مثل سیل را افزایش دهد. در مواقع بروز حوادث طبیعی افرادی که مبتلا به بیماری‌های فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی و عروقی هستند به هیچ عنوان و هیچ علتی نباید مصرف منظم داروهای خود را قطع کنند؛ چرا که ممکن است قطع مصرف دارو عوارض و خطرات بسیاری را برای ‌آن‌ها فراهم کند، اما با رعایت نکات بهداشتی می‌توان از بروز بیماری‌های غیر واگیردار جلوگیری کرد.

خالدی با بیان اینکه بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی هستند، بیش از دیگران در معرض عفونت هستند، گفت: این افراد باید بهداشت فردی را بیش از دیگران رعایت کنند تا دچار عفونت‌ نشوند؛ در واقع رعایت بهداشت فردی در شرایط بحرانی بسیار مهم است، اما برای بیمارانی که از سطح ایمنی پایین‌تری برخوردارند اهمیت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: بیماران دیابتی نیز از افرادی هستند که در مواقع بروز حوادث طبیعی باید نسبت به شرایط جسمی آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت. این افراد باید از راه رفتن بدون کفش و پوشش مناسب در محل‌هایی که ممکن است حادثه آفرین باشد، خودداری کنند تا از آسیب به پاهای آن‌ها جلوگیری شود. بنابراین در صورتی که لازم بود از آب‌های آلوده عبور کنند بهتر است که از چکمه‌ استفاده کنند.

خالدی در ادامه نیز با بیان اینکه افرادی که در مناطق سیل‌زده حضور دارند باید قبل از نوشیدن آب از سالم بودن و آشامیدنی بودن آن اطمینان حاصل کنند، گفت: مواد خوراکی که به آب سیلاب آلوده شده باشند، به هیچ عنوان نباید مصرف شوند؛ چرا که ممکن است حامل میکروب بوده و موجب بروز بیماری شوند. همچنین در صورتی که وسایل و اشیا در اثر سیل خیس شده‌اند باید آن‌ها را قبل از استفاده مجدد، پاکسازی و به طور کامل ضد عفونی کرد. یکی از مهم‌ترین عامل بیماری در مناطق سیل زده، آب های آلوده است که می‌تواند بیماری را به دنبال داشته باشد. این بیماری‌ها از طریق دست آلوده، نوشیدن و خوردن غذاهای آلوده منتقل می‌شوند که برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها باید مراقبت‌های بهداشتی فردی و عمومی، بهداشت آب و غذا و تغذیه مناسب رعایت شود.

وی افزود: ممکن است در مناطق سیل‌زده دسترسی به آب سالم کاهش پیدا کند و افراد برای استحمام با محدودیت‌هایی روبه رو باشند. در این زمان افراد به منظور استحمام نباید با شنا کردن در آبی که از سلامت آن مطمئن نیستند، سلامت خود را به خطر اندازند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه جمع آوری زباله از این مناطق نیز موضوعی است که باید به آن توجه کافی شود، گفت: اگر زباله‌های این مناطق به درستی جمع آوری نشوند، به خودی خود ممکن است بهداشت فردی و عمومی را تحت تاثیر قرار دهند و باعث بروز بیماری شوند. بنابراین یکی دیگر از نکاتی که باید به آن‌ها توجه کرد جمع آوری زباله‌ها است.

وی با بیان اینکه تیم‌های درمانی در مواقع بحران در حالت آماده‌باش هستند و بیماران می‌توانند با مراجعه به آن‌ها کادر درمانی را در جریان بیماری خود قرار دهند، گفت: با توجه به وقوع حادثه، افراد فشار بیشتری را از نظر روحی و جسمی متحمل می‌شوند. بنابراین افرادی که علائمی از جمله درد قفسه سینه، درد قلبی، تنگی نفس، سرگیجه ناگهانی، سردرد و تپش قلب دارند باید از تحرک خودداری کرده و سپس از کادر درمانی کمک گرفته و شرایط جسمی خود را با تیم‌های پزشکی در میان گذارند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با تاکید بر اینکه بیماران مبتلا به فشارخون بالا تحت هیچ شرایطی نباید مصرف داروهای خود را قطع کنند، گفت: قطع مصرف داروهای کاهش دهنده فشار خون در بیماران می‌تواند منجر به عوارض بسیار خطرناکی شود. بنابراین این بیماران باید در هر شرایطی داروهای خود را به صورت منظم مصرف کنند.  

وی با بیان اینکه در صورتی که هشداری نسبت به وقوع سیل در یک شهر داده شد، بهتر است بیماران دارو به میزان کافی به همراه خود داشته باشند، گفت: بهتر است بیماران در شرایط بحرانی یا در صورت انتقال به محل اسکان جدید به اندازه کافی دارو به همراه خود داشته باشند، اما اگر به هر علتی به همراه خود دارو نداشتند باید به کادر درمانی مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها