بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
افزایش ناگهانی قیمت خانه طی ماه‌های اخیر در تهران شوک بزرگی بود که تغییرات قابل توجهی را در بازار مسکن به وجود آورد. این موضوع باعث شده، مخاطبان هدف بسیاری از خانه‌های لوکس و بزرگ محله‌های گران‌قیمت پایتخت ریزش کند و افراد زیادی توان مالی خرید و سکونت در چنین خانه‌هایی را از دست بدهند.
تدبیر24»بنا بر اعلام وب‌سایت کیلید، این جهش قیمت همچنین موجب افزایش تعداد مشتریان خانه‌های کوچک‌تر و ارزان قیمت شد. به همین دلیل در حال حاضر افراد زیادی هستند که به طور مدام در محله‌های مختلف تهران جستجو می‌کنند و دنبال مناطق ارزان‌قیمت برای خرید خانه یا اجاره آپارتمان هستند. ما نیز به بهانه‌ی همین موضوع در این متن به معرفی بعضی از ارزان‌ترین مناطق تهران برای خرید آپارتمان پرداخته‌ایم. در صورتی که شما هم قصد خرید خانه‌ای ارزان در تهران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید.

ارزان‌ترین محله‌های تهران در بازار مسکن را بشناسید

همانطور که می‌دانید مناطق شمالی تهران مانند فرمانیه، زعفرانیه، قیطریه، الهیه، تجریش و … از گران‌قیمت‌ترین محله‌های تهران محسوب می‌شوند. علت گرانی خانه‌های این مناطق را علاوه بر موقعیت جغرافیایی می‌توان در معماری، متراژ و امکانات موجود در خانه‌ها دانست. علاوه بر این بخشی از محله‌های شمال شرق و شمال غربی هم در گروه خانه‌های لوکس و گران قرار دارند. از معروف‌ترین این محله‌ها هم می‌توان به شهرک غرب، سعادت‌آباد، پاسداران، دروس، جردن و… اشاره کرد. هر چه از شمال تهران به سمت جنوب آن حرکت کنید قیمت خانه‌ها کمتر خواهد شد. به طوری که محله‌های جنوب شرق، جنوب غرب و جنوب به ترتیب ارزان‌ترین محله‌های تهران برای سکونت هستند. از نظر مناطق ۲۲ گانه‌ی شهرداری مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ را می‌توان در همین گروه قرار دارد. در ادامه بعضی از محله‌های ارزان را بررسی خواهیم کرد.

- شوش: این محله یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر تهران است که از سال ۱۳۰۶ رشد کرد. در حال حاضر این منطقه رونق سابق خود را از دست داده و یکی از مناطق منزوی پایتخت به حساب می‌آید. قیمت یک خانه‌ی نوساز ۶۴ متری در این محله با دو اتاق خواب، پارکینگ، انباری و آسانسور حدود ۲۸۰ میلیون تومان است. همچنین یک خانه‌ی ۸۰ متری ۱۰ ساله در محله‌ی شوش مجهز به دو اتاق خواب، پارکینگ موتور، انباری و آسانسور برابر با ۴۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

- قیامدشت: از دیگر محله‌های منطقه‌ی ۱۵ است که محل سکونت بسیار از مهاجران جویای کار تهران به شمار می‌آید. قیامدشت برای افرادی که حساسیت زیادی روی محل سکونت خود ندارند، انتخاب خوبی خواهد بود. خانه‌ی ۱۰۰ متری ۲۰ ساله در این منطقه با دو اتاق خواب، پارکینگ و انباری قیمتی برابر با ۴۰۰ میلیون تومان دارد. علاوه بر این یک واحد آپارتمان ۲۰۰ متری با سه اتاق خواب در قیامدشت به قیمت ۶۰۰ میلیون تومان برای فروش در نظر گرفته شده است.

- یاخچی‌آباد: منطقه‌ی ۱۶ شهرداری تهران هم در گروه مناطق جنوبی پایتخت است. یاخچی‌آباد از محله‌های قدیمی این منطقه بوده و غالب ساکنان آن ترک زبان هستند. از مکان‌های معروف این محله می‌توان به میدان باربری و راسته‌ی آهن‌فروشان اشاره کرد. خانه‌ای ۴ ساله با متراژ ۶۱ متر در این محله مجهز به یک اتاق خواب، پارکینگ، انباری و آسانسور به مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان برای فروش در نظر گرفته شده است. همچنین خانه‌ای ۲۵ ساله به مساحت ۱۳۵ متر در این محله با سه اتاق خواب، حیاط ماشین رو و انباری حدود ۵۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

- کهریزک: از جنوبی‌ترین محله‌های تهران می‌توان به کهریزک اشاره کرد. این منطقه گرچه از نظر شهرداری بخشی از تهران محسوب می‌شود، اما در عمل باید گفت در حومه‌ی تهران واقع شده است و خانه‌های ارزان قیمتی دارد. به طوری که خانه‌ای ۸۰ متری و نوساز در این محله با دو اتاق خواب، پارکینگ، انباری و آسانسور حدود ۳۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. خانه‌ی نوساز دیگری هم با متراژ ۱۰۰ متر در این محله دارای دو اتاق خواب، پارکینگ، انباری، آسانسور و حیاط اختصاصی ۲۰ متری مبلغی برابر با ۴۱۰ میلیون تومان دارد.

- عبدل‌آباد: محله‌ی عبدل آباد تهران سطحی متوسط و پایین دارد و در گروه مناطق ارزان‌قیمت تهران قرار گرفته است. این منطقه نسبت به اغلب مناطق شهر از نظر امکانات شهری محدودیت‌های قابل توجهی دارد. یک خانه‌ی ۵۰ متری ۸ ساله در این منطقه با پارکینگ، انباری، آسانسور و سیستم سرمایشی گرمایشی مناسب حدود ۲۸۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. در همین منطقه خانه‌ای ۸۷ متری، دو خواب، سال ساخت ۹۰ با پارکینگ، انباری و آسانسور به قیمت ۵۰۴ میلیون تومان برای فروش در نظر گرفته شده است.

- خانی‌آباد: پایین‌تر از منطقه‌ی ۱۲ محله‌ی خانی‌آباد قرار دارد که از جنوبی‌ترین مناطق تهران است. این خیابان در جنوب خیابان مولوی قرار گرفته و خانه‌های ارزان زیادی در آن وجود دارد. این منطقه خانه‌های قدیمی زیادی دارد که با قیمت مناسب برای فروش در نظر گرفته شده‌اند. به عنوان مثال قیمت یک خانه‌ی ۱۵ ساله‌ی ۴۸ متری در خانی‌آباد با پارکینگ، انباری و آسانسور حدود ۲۴۰ میلیون تومان و خانه‎ای با متراژ ۸۰ متر، مجهز به دو اتاق خواب، انباری و پارکینگ برابر با ۵۸۰ میلیون تومان است.

- شکوفه: اگر دنبال یک منطقه با شرایط مناسب برای سکونت خانواده‌ی خود در جنوب تهران هستید، محله‌ی شکوفه انتخاب معقولی برای شما خواهد بود. چرا که این منطقه نسبت به محله‌های مجاور خود از نظر اماکن و فعالیت‌های فرهنگی شرایط بهتری دارد و می‌توانید از سلامت محیط آن آرامش خیال داشته باشید. همچنین بد نیست بدانید خانه‌های کوچک این منطقه نسبت به متراژ بزرگ‌ترها قیمت منصفانه‌تری دارند. یک خانه‌ی ۲۰ ساله‌ی ۵۷ متری در شکوفه دارای ۱۰ متر پاسیو، بدون پارکینگ، آسانسور یا انباری قیمتی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان دارد. همچنین خانه‌ای خانه‌ای ۸۳ متری، ۱۵ سال ساخت با دو اتاق خواب، پارکینگ، انباری و آسانسور حدود ۶۷۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

- یافت‌آباد: منطقه‌ی ۱۸ شهرداری تهران محله‌های مختلفی دارد که محله‌ی یافت‌آباد هم یکی از آن‌هاست. این محله از قدیمی‌ترین زمین‌های پایتخت محسوب می‌شود و بافت خانه‌های آن بسیار قدیمی و فرسوده هستند. با توجه به اینکه اغلب املاک این منطقه دارای سندهای اوقافی هستند، قیمت خانه‌های محله‌ی یافت‌آباد از سایر مناطق اطراف خود ارزان‌تر شده است. همین موضوع هم دلیلی بوده تا اقشار مختلف جامعه در آن نواحی با هر توان مالی بتوانند کنار هم در محله‌های مجاور سکونت داشته باشند. بنابراین وجود فرهنگ‌های مختلف در این منطقه بسیار طبیعی است. خانه‌ای ۷۹ متری ۱۰ سال ساخت با دو اتاق خواب، پارکینگ، آسانسور و انباری در چهارراه قهوه‌خانه‌ی یافت‌آباد حدود ۳۰۵ میلیون تومان قرار دارد. همچنین برای خرید یک خانه‌ی ۹۳ متری در محدوده‌ی چهار دانگه ۲ سال ساخت با دو اتاق خواب، پارکینگ، انباری و آسانسور باید حدود ۴۶۵ میلیون تومان هزینه کنید.

- زمزم: این منطقه در جنوب غربی تهران واقع شده و در همسایگی ساوه قرار دارد. وجود قنات‌های مختلف و امتداد یکی از گسل‌های فعال تهران کنار بافت فرسوده‌ی ۷۰ درصدی و تراکم جمعیت ۴ برابری در منطقه‌ی ۱۷ شهرداری این محله را به یکی از آسیب‌پذیرترین بخش‌های تهران تبدیل کرده است. این محله خانه‌های ارزان قیمتی دارد و برای افرادی که می‌خواهند به تازگی برای خرید خانه اقدام کنند، گزینه‌های مناسبی دارد. یک خانه‌ی ۵۹ متری ۴ سال ساخت دارای یک اتاق خواب، انباری و آسانسور با مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای فروش در نظر گرفته شده است. همچنین در صورتی که خانه‌ای با متراژ بزرگ‌تر بخواهید، می‌توانید خانه‌ای ۷۳ متری با دو اتاق خواب، پارکینگ و آسانسور در این محله را با قیمت ۳۷۰ میلیون تومان خریداری کنید.

- شادآباد: اگر دنبال خانه‌ای ارزان‌قیمت در جنوب غربی تهران هستید، محله‌ی شادآباد در منطقه‌ی ۱۸ شهرداری را فراموش نکنید. این محله گرچه از نظر امکانات رفاهی نسبت به مناطق دیگر تهران شرایط مطلوبی ندارد، اما در عوض خانه‌هایی خوش ساخت، مجتمع‌های مسکونی با کیفیت و البته قیمت مناسب دارد. به همین دلیل برای افرادی که دنبال خانه‌ای ارزان هستند، محله‌ی شادآباد می‌تواند انتخاب معقولی باشد. یک خانه‌ی ۵۵ متری دو خوابه، ۱۰ سال ساخت در این محله قیمتی در حدود ۳۵۵ میلیون تومان دارد. علاوه بر این خانه یک خانه‌ی ۱۰۵ متری با دو اتاق خواب، پارکینگ، آسانسور، انباری، بالکن و دو سرویس بهداشتی در حدود ۵۹۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

- جوانمرد: خیابان جوانمرد قصاب از محبوب‌ترین محله‌های جنوب تهران است. چرا که این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود خانه‌های ارزان قیمت دارد و در عین حال به دلیل وجود ایستگاه مترو، شرایط ایده‌آلی برای رفت‌وآمد فراهم کرده است. در نتیجه افراد زیادی خواهان سکونت در این منطقه هستند تا هم با مبلغ کم صاحبخانه شوند و هم به راحتی به سایر محله‌های شهر تردد داشته باشند. شما برای خرید خانه‌ای ۴۳ متری و ۷ سال ساخت در منطقه‌ی سیزده آبان محله‌ی جوانمرد قصاب با امکاناتی مانند پارکینگ، انباری، آسانسور و… باید مبلغی برابر با ۲۸۵ میلیون تومان پرداخت کنید. همچنین یک خانه‌ی ۶۵ متری واقع در مجتمع مسکونی مهر ثامن مجهز به دو اتاق خواب، پارکینگ، انباری، آسانسور، تراس، دوربین مدار بسته و.... مجاور فضای سبز قیمتی برابر با ۴۰۰ میلیون تومان دارد.

با توجه به آنچه گفته شد شما می‌توانید خانه‌هایی با متراژهای مختلف در مناطق جنوب، جنوب غرب و جنوب شرقی تهران پیدا کنید که از نظر قیمتی شرایط ایده‌آلی دارند. بنابراین در صورتی که امکانات رفاهی، آموزشی، بهداشتی و شرایط فرهنگی منطقه‌ی محل سکونتتان در اولویت بالایی قرار ندارند و به جای آن ترجیح می‌دهید مالک خانه باشید، صاحب خانه شدن در تهران چندان سخت و غیرممکن نخواهد بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها