بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۱۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
برخی معتقدند که مردم به‌جهت برخی عملکردهای انتقادآمیز دولت، فراکسیون امید و شورای شهر احتمالا رویکردی بی‌تفاوت نسبت به انتخابات پیش رو از خود بروز خواهند داد.
تدبیر24» این در حالی است که به‌نظر می‌رسد شرایط اقتصادی در کشور به‌گونه‌ای است که موجب ناکارآمدی دولت، شوراها و مجلس شده است. نکته مهم این است که آن‌طور که باید و شاید از سوی برخی جریانات از جمله اصلاح‌طلبان همراهی و همزبانی با مردم صورت نگرفته است. مردم خود شرایط را درک کرده و مشکلات کشور را می‌دانند، اما انتظار دارند همراهی جریان‌های سیاسی و مجموعه دولت با آنها بیش از این باشد. اگر در زندگی امروز مردم دشواری به‌وجود آمده، مردم توقع دارند این دشواری در همه عرصه‌ها دیده شود نه اینکه مدیران از برخی امکانات استفاده کنند، اما شرایط برای مردم دشوار باشد. از این جهت بیش از همه نیازمند اعتماد‌سازی و کارآمدی بیشتر هستیم. گویا برخی امور را به حال خود رهاکرده و باری به هرجهت کارهایشان را انجام می‌دهند. تصمیمات خلق‌الساعه، سردرگمی در اخذ تصمیمات قاطع، بدنه اجرایی غیر کارآمد و... موجب شده که مردم احساس کنند کشور به‌شکل صحیح و درستی اداره نمی‌شود و مسئول آن را نیز جریان‌های سیاسی می‌دانند و اصلاح‌طلبان بخش مهمی از آن هستند؛ جریانی که مردم با اعتماد به آن در انتخابات‌ اخیر مشارکت داشته‌اند. هرچند این حداکثر خواست اصلاح‌طلبان نبوده، اما تفکیک این مسائل برای مردم آسان نیست. به‌نظر دلیل اصلی نارضایتی مردم همین باشد. البته مردم بدین نکته نیز توجه دارند که باید مدیریت درست کشور را در بهینه‌کردن انتخاب خود از میان همین جریان‌های سیاسی جست‌وجو کرد و با توجه به اینکه کشور در شرایط باثباتی قرار گرفته گزینش‌های خاص نمی‌تواند تفاوت و دگرگونی عجیبی پدید آورد. لذا با پرداختن به مطالبات مردم باید این اعتماد را در مردم افزایش دهیم که همچنان پشت نظام و کشور بایستند. از طرف دیگر گرچه مطرح می‌شود که عملکرد ضعیف فراکسیون امید موجب ناامیدی مردم از جریان اصلاحات و این فراکسیون شده، اما واقعیت این است که فراکسیون امید تمام ظرفیت جریان اصلاحات نبوده و بدون‌شک نتوانسته انتظارات را برآورده کرده و حرکتی جدی که بتواند طی 4سال در خاطر مردم بماند، در این مجموعه دیده نشد. فقدان مدیریت کارآمد و بدنه منسجم، باعث شده که برخی پیامدها به اسم فراکسیون امید، اما به کام بخش‌هایی از منتقدان جریان اصلاحات باشد. زمانی که در دوران انتخابات برخی دلسوزان تذکر می‌دادند که نباید در انتخابات به هر شکلی و به هر بهایی به لیست‌های انتخاباتی برسیم، باید توجه می‌شد، اما مشاهده کردیم افرادی که در لیست قرار گرفتند آنطور که باید به جریان اصلاحات وفادار نماندند. البته اقلیت منسجم و جدی در مجلس وجود دارد که باید از آنها به‌خوبی یاد کنیم که البته به تنهایی اثرگذار نیستند. در انتخابات آتی باید نهایت هوشمندی و درایت را در نظر گرفت و در انتخاب افراد نهایت دقت را به خرج داد تا اتفاقات مجلس دهم در مجلس یازدهم تکرار نشود.



علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها