بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
عراقچی:
عراقچی ، معاون وزیرخارجه کشورمان در آنکارا با بیان اینکه صبر ایران در آستانه لبریز شدن است، گفت: برجام بدلیل موضع آمریکا به مخاطره افتاده و هر لحظه امکان پایان یافتن آن وجود دارد.
تدبیر24»سید عباس عراقچی که برای رایزنی های سیاسی ایران و ترکیه در آنکارا بسر می برد، تاکید کرد: هرچند که این قرارداد بین ایران و گروه 5 منعقد شده ولی در اصل این توافق یک قرارداد متعلق به جامعه جهانی است.

عراقچی با تاکید بر اینکه برجام تنها موفقیت دیپلماسی منطقه است، گفت: خروج آمریکا از برجام برخلاف مصوبات شورای امنیت سازمان ملل موجب کاهش اعتماد ایران به قراردادهای بین المللی شده است زیرا آمریکا خواستار از بین رفتن تنها موفقت دیپلماتیک در منطقه است.

معاون وزیرخارجه کشورمان با طرح این سوال که آیا بدون این قرارداد منطقه در وضعیت بهتری قرار خواهد داشت، گفت: هیچ کس بر این عقیده نیست. با موضع گیریهای آمریکا سطح اعتماد به قراردادهای بین المللی کاهش یافته است.

**واشنگتن مسئول هر گونه برخورد سپاه و ارتش آمریکا 

وی با اشاره به اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عنوان گروه تروریستی از سوی آمریکا، ضمن هشدار نسبت به رودرو شدن نیروهای سپاه و آمریکا در خلیج فارس گفت: این دو نیرو که بطور متقابل گروه تروریستی خوانده شده اند در خلیج فارس و یا منطقه دیگری می توانند رو در روی یگدیگر قرار بگیرند و بدون شک مسئولیت چنین وضعی برعهده آمریکا خواهد بود.

عراقچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مکانیزم مالی اتحادیه اروپا برای ایران پس از خروج امریکا از توافق هسته ای گفت: به رغم تاسیس این مکانیزم هنوز فعالیتی نداشته است.

وی در ادامه گفت: روابط ایران و ترکیه هیچگاه به این خوبی نبوده است.

هدف از سفر خود به ترکیه را آغاز مذاکرات با مقامات این کشور اعلام کرد و گفت: ایران و ترکیه مهمترین بازیگران منطقه هستند. ما بازیگران مهم منطقه ای هستیم که قرنهاست در کنار یکدیگر زیسته ایم و قرنها نیز در کنار یکدیگر خواهیم زیست.

عراقچی بیان کرد: ترکیه و ایران دارای دیدگاهها و منافع مشترکی در منطقه هستند و در سایه تلاش های ایران، ترکیه و روسیه برای حل بحران سوریه، مسایل امنیتی آن کشور بهبود یافته است.

معاون وزیر امورخارجه در ارزیابی خروج آمریکا از برجام گفت: زمانی که آمریکا برخلاف مصوبه شورای امنیت از برجام خارج شد، سه کشور اروپایی طرف برجام از ایران خواستند که برجام را ترک نکند و قول انجام راه حلهای عملی دادند و از ایران چند هفته مهلت خواستند.

عراقچی اظهارداشت: از زمان خروج آمریکا از برجام یکسال گذشته است و این کشورها هنوز راه حل هایی برای حفظ منافع ایران در چارچوب برجام نیافته اند، در حالی که آژانس بین المللی انرژِی اتمی تاکنون در 14 گزارش پایبندی ایران به برجام را تایید کرده، اما به رغم این ایران تاکنون از منافع برجام بهره مند نشده است.

، عراقچی امروز با سدات اونال همتای ترک خود در نشست مشورتهای سیاسی دو کشور شرکت کرد و در ادامه سفر خود به آنکارا با مولود چاووش اوغلو وزیرخارجه ترکیه دیدار و گفت وگو کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها