بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
روحانی:
رئیس جمهوری با اشاره به اعمال تحریم‌های اصلی ایالات متحده در رابطه با فروش نفت جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اگر به فرض با فشارهایی که بر ما وارد می‌شود پول کمتری از نفت به ما برسد، آن را جبران خواهیم کرد.
تدبیر24»حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی پیش از ظهر چهارشنبه در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمانشاه در مراسم بهره برداری همزمان از چند طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی این استان که در شهر ازگله برگزار شد با اشاره به آخرین سفر خود به استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: حدود یک سال و نیم قبل به کرمانشاه سفر کردیم تا به معضلاتی که مردم در زلزله پیدا کرده بودند رسیدگی کنیم. آن روزها روزهای غمگینی برای همه ما بود و امروز خدا را سپاسگزارم که در شرایطی به این منطقه آمده‌ام که مهندسین، کارگران و مدیران ما کاری عظیم را به ثمر رساندند.

وی با بیان این که پروژه‌ی آب‌های گرمسیری کرمانشاه منطقه غرب کشور را متحول خواهد کرد اظهار کرد: کرمانشاه در دوران دفاع مقدس سرزمین شرف و ایستادگی و فداکاری بود و من همراه با فرماندهان و مسئولان وقت در این دوران درکنار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بارها به این منطقه سفر کردیم.امروز خوشحال هستم که مردم این استان توانستند منطقه ایثار را به منطقه خدمت و توسعه تبدیل کنند.

رئیس جمهور با اشاره به در دست اجرا بودن طرح‌های مهم آبی در استان‌های مرزی کشور گفت: ان‌شاءالله با اجرای طرح‌هایی که در ۱۶ استان کشور درحال اجرا است به نحوی آب مورد نیاز این استان‌ها با آب خلیج فارس، دریای خزر، یا رودخانه‌های مرزی تأمین شود و اجرای آنها موجب برکت برای مردم عزیز کشور باشد.

روحانی با بیان اینکه مجموعه طرح‌های آبی – خاکی که امروز در استان کرمانشاه افتتاح شد بزرگترین طرح افتتاحیه توسعه‌ای منابع آب، خاک در تاریخ کشور است، خاطر نشان کرد: طرح آب‌های گرمسیری غرب کشور طرحی بسیار عظیم و سرنوشت ساز برای امنیت و توسعه منطقه است و تحولات بزرگی را ایجاد خواهد کرد.برای اجرای این طرح در دوران ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سال‌ها فکر شد و در دوران آقای خاتمی این طرح در شورای عالی امنیت ملی مطرح و جلساتی درباره‌ی آن برگزار شد.همچنین در ایام مختلف آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به  طور مداوم درباره‌ی سرنوشت و اجرای این طرح‌ها از من می‌پرسید.

وی با گرامی داشتن یاد کسانی که برای اجرای طرح آب‌های گرمسیری از گذشته تاکنون تلاش کرده‌اند گفت: برای اجرای طرح آب‌های گرمسیری کار عظیمی انجام شده و من از همه مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس و مسئولان منوط به آب و خاک در استان کرمانشاه و استان‌های همجوار تشکر می‌کنم.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور  در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه سال ۹۸ سال آبی بسیار خوبی است گفت: در حال حاضر که ۸۰ درصد مخازن مجموعه سدهای کشور پر شده است و در استان‌های مختلف از جمله خوزستان با ۲۳ میلیارد متر مکعب آب در سدها مواجه هستیم، گردشگری کشور باید با تحول بزرگی مواجه شود. انشاء الله در تابستان امسال مردم در همه سدهای کشور از جمله سدهایی که در کرمانشاه قرار دارند بازدید داشته باشند.

وی با اشاره به خسارات وارد شده در پی بارش‌های اخیر در کشور به ویژه منطقه غرب با تاکید بر این که دولت باید خسارات وارد شده را جبران کند، اظهار کرد: باید از نعمت بزرگی که خدا بر ما نازل کرده است به عنوان عامل حیات کشور بهره کافی ببریم. به لطف خدا از ابتدای فروردین ماه تا امروز ۳۲ میلیارد متر مکعب آب پشت سدها ذخیره شده است.

روحانی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به برداشت ۸ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ارزی جهت تکمیل طرح آبهای گرمسیری غرب کشور گفت: از مقام معظم رهبری سپاسگذاری می‌کنم که در سال ۹۳ با درخواست برداشت ۸ میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ارزی به عنوان وام برای تکمیل طرح آب‌های گرمسیری غرب کشور موافقت کردند. دولت متعهد است که این پول را همراه با سود آن بازپرداخت کند.

وی خاطر نشان کرد: من از سال ۸۲ آرزوی فرا رسیدن روزی را داشتم تا طرح آب‌های گرمسیری غرب کشور افتتاح شود. ان‌شاء‌الله باقیمانده طرح نیز با تأمین اعتبارات لازم تکمیل خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به تعداد پروژه‌های آبی – خاکی که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اجرا شده است خاطر نشان کرد: تاکنون در دولت‌های تدبیر و امید ۳۷ سد و بند تکمیل شده است و با تکمیل ۵ طرح دیگر در مجموع تعداد پروژه‌های آبی – خاکی دولت به ۴۲ می‌رسد.

روحانی اظهار کرد: من خوشحال هستم در روزهایی که عربده کشی دشمنان ما بیشتر شده و حرف‌های  بی ربط و ناروا و غلط می‌زنند مردم ما شاهد ایستادگی و مقاومت و نشاط و روحیه و همچنین کار و تلاش در کشور هستند؛ هر کار بزرگ و افتتاحی که در کشور انجام می‌شود ضربه‌ای بزرگ بر دشمنان ماست.

به گزارش ایسنا رئیس جمهور همچنین با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید از سوی دولت ایالات متحده آمریکا در برابر فروش نفت ایران تصریح کرد: اگر بر فرض با فشارهایی که می‌آورند از پول نفت کمتر به ما برسد، ان‌شاء‌الله از جای دیگری جبران خواهیم کرد.ضمن این که نفت خود را به حول و قوه الهی به فروش می‌رسانیم و این حرف کاملاً بی اساس و بی پایه‌ای است که آمریکایی‌ها بر زبان می‌آورند که جلوی فروش نفت ایران را بگیرند؛ قدرت آنها به حدی نیست زبان آنها دراز است، اما قدرتشان خیلی محدودتر از زبانشان است.

وی تاکید کرد که ما کاملاً منطقه و قدرت ملت خود را بهتر از آمریکایی‌ها می‌شناسیم و ایثار، ایمان، و فداکاری ملت ما بسیار بالاتر از حدی است که آنها تصور می‌کنند. البته مردم ما مشکلاتی در یک سال گذشته داشتند و ممکن است امسال نیز این مشکلات مقداری ادامه پیدا کند، اما باید دشمن را پشیمان کنیم و او را سر جای خودبنشانیم و به نقطه عقلانیت بازگردانیم خدا به ما کمک کند تا در این زمینه موفق باشیم.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام والمسلیمن حسن روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که در ادامه طرح‌هایی که دولت امروز دراستان کرمانشاه افتتاح کرد مردم و کشاورزان و فعالان اقتصادی باید به صحنه بیایند و سرمایه گذاری‌هایی انجام دهند خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی‌های منطقه کرمانشاه آن است که به دلیل قرار گرفتن در نقطه مرزی با عراق کشاورزان و صنعتگران آن می‌توانند محصولات تولیدی خود را در بازارهای ایران و عراق عرضه کنند.

وی ادامه داد :به لطف خدا نیز امروز رابطه ما با همسایگان غربی و شمالی و شرقی بسیار خوب و صمیمانه است رابطه ما با کشورهای قسمتهای جنوبی نیز اکثر خوب است اما این که یکی دو تا از آنها اشکالاتی دارند، در آستانه ماه مبارک رمضان از خداوند می‌خواهیم که عقل را به آنها بازگرداند؛ چرا که نفع آنها این است که با همسایگان خود از جمله ایران باشند و کار کنند.جمهوری اسلامی ایران با هیچ کس دشمنی ندارد اما در عین حال در برابر هیچ توطئه‌ای هم دست روی دست نخواهیم گذاشت و پاسخ می‌دهیم و ایستادگی و مقاومت می‌کنیم.

وی افزود: ایران بزرگ مادرطول هزاران سال در برابر انواع توطئه‌ها در تاریخ به صورت ملتی متحد بود و مانده است و این ملت همچنان متحد می‌ماند و ان‌شاء‌الله نقاطی خواهیم رسید که شاهد شادمانی و خوشحالی مردم عزیز خود خواهیم بود.

روحانی در پایان با اشاره به گزارش استاندار درباره ی وضعیت تعمیر و احداث منازل تخریب شده در بخش‌های روستایی و شهری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امروز آقای استاندار خبر داد که همه خانه‌هایی که در روستاها بر اثر زلزله سال گذشته تخریب شده بود تکمیل شده و در بخش شهری نیز در این زمینه کاری عظیمی انجام گرفته است. همه منازلی که بنا بوده تعمیر شود تعمیر شده و در این زمینه ۶۶ هزار خانه تعمیر و تحویل داده شده و حدود ۲۰ هزار خانه نیز تکمیل شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها