بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
سفیر ایران در لندن با اشاره به آغاز جنگ تجاری آمریکا با چین گفت: روابط دو کشور هیچگاه در چنین وضعیت شکننده‌ای نبوده است.
تدبیر24»حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در لندن در صفحه تلگرام خود با اشاره به مذاکرات امروز (شنبه) صبح واشنگتن و پکن گفت: ‏به دنبال شکست مذاکرات، صبح امروز جنگ تجاری آمریکا با چین با اجرایی شدن دستور ترامپ برای افزایش ۳۰۰ میلیارد دلار تعرفه بر کالا‌های چینی آغاز شد.

وی ادامه داد: چین هم اعلام کرد که مقابله به مثل خواهد کرد. تحلیل گران آمریکایی معتقدند ترامپ به این عدم توافق به عنوان یک حربه مهم انتخاباتی نگاه می‌کند. در عین حال دو طرف برای آرام کردن بازار‌های جهانی اعلام کردند که گفت: وگو‌ها را در آینده ادامه خواهند داد.

بعیدی نژاد گفت:به نظر می‌رسد که تندتر شدن مواضع دو‌طرف دلیل اصلی این بن بست بوده است. آمریکا اخیرا در چندین عرصه مانند تولید موشک‌های هسته‌ای میان برد، حضور شرکت چینی هواوی در پروژه‌های اینترنتی مخابراتی در اروپا و مباحث منطقه ای، چین را به تهدید و بی ثبات کردن دنیا متهم کرده است. روابط چین و آمریکا هیچگاه در چنین وضعیت شکننده‌ای نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سخنان تحریک آمیز و غیر دیپلماتیکی در چند روز پیش در لندن در حضور وزیرخارجه انگلیس اعلام نمود که بریتانیا باید در گسترش روابط خود با چین از جمله فرصت به شرکت هواوی در طرح‌های مخابراتی خود تجدید نظر کند. وی به صراحت گفت: «آیا اگر مارگارت تاچر امروز نخست وزیر بریتانیا بود، اینگونه عمل می‌کرد؟ یا آنکه جلوی چین می‌ایستاد؟»
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها