بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۱۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
رهبر جریان حکمه ملی درخواست کرد که عراق برای جلوگیری از بروز جنگ احتمالی در منطقه، میان ایران و آمریکا وساطت کند.
تدبیر24»«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمه ملی و رئیس هم پیمانی اصلاح در عراق شامگاه جمعه طی سخنانی در مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد درگذشت پدرش «سید عبدالعزیز حکیم» در شهر نجف اشرف در رابطه با تحولات منطقه، میانجی گری عراق بین ایران و آمریکا و کاهش شدت تنش میان دو طرف را خواستار شد.

حکیم در این باره اظهار داشت: خطراتی را درک می کنیم که در نتیجه درگیری میان آمریکا و ایران، عراق را احاطه کرده اند و تاثیرپذیری کشورمان نیز پیامد انتخاب یک موضع مشخص از سوی آن نیست بلکه عراق در مرکز منطقه و جغرافیای درگیری واقع شده و به همین دلیل نیز باید جلوگیری از هر گونه پیامدهای احتمالی بر آن را جدی بگیریم زیرا هنگامی که بر طبل جنگ کوبیده می شود، عقل و منطق از بین می رود و عراق نیز وقتی که مسئله مربوط به منافع و امنیت خود باشد، ساکت و بیکار نمی نشیند.

رئیس هم پیمانی اصلاح که یکی از دو فراکسیون بزرگ مجلس نمایندگان عراق به شمار می آید، همچنین تاکید کرد: سیاست به صفر رساندن صادرات نفت ایران که آمریکا در پیش گرفته، به معنای انتقال از سیاست فشار به سیاست خفه کردن دولت و ملت ایران است و این رویکرد نیز پیامدهای خطرناک و فاجعه آمیزی بر منطقه و به طور ویژه بر عراق به دنبال خواهد داشت.

رهبر جریان حکمه ملی در این باره افزود: عراق باید برای جلوگیری از فاجعه، مواضع مسئولانه اتخاذ کند و از سیاست (قرار گرفتن) در میان (ایران و آمریکا)، به سیاست (ایفای نقش) میانجی گر انتقال یابد که برای کاهش شدت تنش تلاش می کند؛ دولت عراق یک طرح میانجی گری بین دو طرف را برای رسیدگی به بحران رو به افزایش حال حاضر ارائه دهد.

حکیم همچنین خاطر نشان ساخت: عراق در حال حاضر شاهد سیاست درهای باز و همگرایی بین المللی بی سابقه در ده های اخیر می باشد و این یک فرصت طلایی است که باید به خوبی از آن استفاده کرد؛ همچنین باید در حد این فرصت تاریخی باشیم و از آن برای تحکیم ثبات در منطقه و عراق، بازسازی مناطق آزاد شده و رسیدن به جمع (کشورهای دارای) پیشرفت و شکوفایی اقتصادی بهره گرفت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها