بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۱۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد ضمن توصیه به عدم مصرف زولبیا و بامیه در هنگام افطار و سحر، بهترین نوع شیرینی‌ها به ویژه در زمان افطار را شیرینی‌های طبیعی همچون خرما، مویز و عسل دانست.
تدبیر24»دکتر کاظم کاظمینی با اشاره به اینکه شیرینی‌های زولبیا و بامیه اغذیه مناسبی برای زمان افطار و سحر نیستند، اظهار کرد: اگر چه افراد برای تأمین انرژی از دست رفته در طول روز به یک ماده شیرینی با جذب سریع در زمان افطار نیاز دارند اما نوع شیرینی نیز بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه بدن در زمان افطار نیاز شدیدی به ماده غذایی دارد، گفت: هر ماده‌ای که در زمان افطار به فرد روزه‌دار برسد، به سرعت جذب بدن وی می‌شود لذا بهترین گزینه، استفاده از شیرینی‌های طبیعی همچون خرما، مویز و عسل است.

این متخصص طب ایرانی با اشاره به عدم استفاده از شیرینی‌های موجود در بازار، خاطرنشان کرد: شیرینی‌هایی مانند زولبیا و بامیه با توجه به اینکه نحوه تهیه، پخت و مواد اولیه آن‌ها مشخص نیست و از طرفی حاوی قند و روغن زیادی هستند، برای شروع افطار مناسب نیستند.

وی با بیان اینکه افراد می‌توانند بعد از افطار اقدام به مصرف زولبیا و بامیه کنند، گفت: البته توجه به این نکته ضروری است که مصرف زیاد این شیرینی‌ها به دلیل ایجاد بی‌اشتهایی در افراد در هنگام سحر و البته بروز چاقی، توصیه نمی‌شود.

کاظمینی در پایان تاکید کرد: حتماً مسواک زدن بعد از مصرف این نوع شیرینی به دلیل قند و چربی زیاد، ضروری است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها