بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۹۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
چهارآیین گفت: امروز هر کیلو مرغ آماده به طبخ با قیمت ۱۰ هزار تومان در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.
تدبیر24»برومند چهار آیین، عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از افت چشمگیر قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری حدود ۷ هزار و مرغ آماده به طبخ میدان بهمن ۹ هزار و ۲۰۰ تا ۹ هزار و ۳۰۰ و خرده فروشی‌ها ۱۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه مرغداران در فروش هر کیلو مرغ حدود ۳ هزار تومان زیان می‌کنند، افزود: این در حالی است که بخش دولتی برنامه ریزی مناسبی برای کنترل تولید ندارد.

چهار آیین ادامه داد: طبق ماده ۴ آیین نامه قانون تمرکز، وزارت جهاد کشاورزی موظف است که سامانه‌ای به منظور دسترسی تولیدکنندگان به اطلاعات مورد نیاز ایجاد کند تا تولیدکنندگان براساس اطلاعات به امر تولید بپردازند که متاسفانه به سبب غفلت و کم کاری دولت در این زمینه، میزان تولید بیش از حد نیاز داخل است.

این مقام مسئول ممنوعیت صادرات مرغ را غیر کارشناسی دانست و گفت: با توجه به مازاد تولید، از مسئولان ذی ربط انتظار داریم که باب صادرات را باز کنند تا بازار مرغ در داخل به تعادل برسد.

وی خرید مرغ با نرخ مصوب ۱۱ هزار تومان از سوی پشتیبانی امور دام را یکی دیگر از معضلات پیش روی تولیدکنندگان اعلام کرد و افزود: با توجه به آنکه تمامی هزینه‌های منجمد، کشتار و حمل تا درب سردخانه پشتیبانی امور دام را باید توسط تولیدکننده پرداخت شود، از این رو باید تجدید نظری در این امر صورت گیرد چرا که این امر اجحاف در حق مرغداران است.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه تولید مرغ در ورطه نابودی است، اظهار کرد: با توجه به آنکه نهاده‌های دامی مورد نیاز با نرخ مصوب در اختیار تولیدکنندگان قرار نمی‌گیرد، از این رو این امر بر افزایش هزینه‌های تولید و زیان مرغداران دامن می‌زند.

چهار آیین قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به مازاد عرضه در برابر تقاضا پیش بینی می‌شود که روند کنونی بازار تا اوایل خرداد همچنان استمرار یابد.

وی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۹ هزار و ۲۰۰ تا ۹ هزار و ۳۰۰ و مرغ آماده به گرم در خرده فروشی‌ها را ۱۳ هزار و ۸۰۰ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: یا جمع آوری مازاد تولید از سوی پشتیبانی امور دام و بازگشایی صادرات در سال رونق تولید انتظار می‌رودکه قیمت مرغ به نرخ واقعی خود در بازار برسد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان با اشاره به اینکه ۱.۵ برابر نیاز داخل ظرفیت تولید داریم، تصریح کرد: براین اساس جای هیچگونه نگرانی مبنی بر صادرات مازاد بر نیاز داخل وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها