بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۴ ارز از جمله یورو نسبت به روز دوشنبه افزایش و قیمت ۲۲ واحد پولی دیگر مانند پوند کاهش یافت. نرخ دلار و ۱۰ ارز دیگر نیز ثابت ماند.
تدبیر24» بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین روز جاری هر پوند انگلیس با ۱۵۲ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۵۴ هزار و ۴۴۳ ریال و هر یورو نیز با ۳۵ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۴۷ هزار و ۲۰۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۱ هزار و ۷۱۷ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۳۶۴ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۰۳ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۲۲ ریال، روپیه هند ۵۹۷ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۱۳۵ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۹ هزار و ۶۵۸ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۳۲۱ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۲ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۶ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۱۸۲ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۶۶۸ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزارو ۹۴۰ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۸۹۳ ریال، روبل روسیه ۶۴۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۰ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۲۰۱ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۶۸۵ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۷۳۳ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۷۹ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۸۹ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۲۵ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۱۲۴ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۱۱ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۳ هزار و ۲۳۵ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۷۱ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۳۹۸ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۶۳ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۳۰۷ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۰۷ ریال، افغانی افغانستان ۵۳۷ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۳۱ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۸ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۲۰۲ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۷ ریال ارزش‌گذاری شد.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۸/۰۲/۲۴
 
قیمت سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۵میلیون و ۲۶ هزار تومان و قیمت طلای ۱۸عیار هم ۴۵۹ هزار و ۷۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است.
به گزارش تسنیم، امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با کاهش نسبت به آخرین قیمت‌های روزکاری قبل در قیمت ۵ میلیون و ۲۶ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۸۵۷ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۸۳۸ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۱۸ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی یک میلیون و ۲۵ هزار تومان فروخته می‌شود.
              سکه تمام‌بهار آزادی  5میلیون و 26 هزار تومان
               سکه‌بهارآزادی طرح قدیم4 میلیون و 857 هزار تومان
               نیم‌سکه بهارآزادی2 میلیون و 838 هزار تومان
               ربع‌سکهیک میلیون و 818هزار تومان
            سکه‌گرمییک میلیون و 25 هزار تومان
قیمت طلای ۱۸ عیار هم ۴۵۹ هزار و ۷۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است، هر مثقال طلا نیز با قیمت یک میلیون و ۹۹۴ هزار تومان در بازار تهران معامله می‌شود. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۱۲۹۷ دلار معامله می‌شود.
           قیمت  هر‌گرم طلای 18‌عیار 459 هزار و 700 تومان
            قیمت  هرگرم‌طلای  24عیار612 هزار و 900 تومان
             قیمت  هر‌مثقال‌ طلایک میلیون و 994 هزار تومان
             قیمت‌اونس‌طلا1297دلار
صرافی‌های بانک‌ها هم‌اکنون قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۴ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان خریداری می‌کنند.
 
                قیمت  دلار14 هزار و 850 تومان
                  قیمت  یورو16 هزار و 850 تومان
                  قیمت درهم4 هزار و 112 تومان
                 قیمت   پوند انگلیس19 هزار و 556 تومان
 
برهمین‌اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۶ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۶ هزار و ۷۵۰ تومان است
قیمت ارز در صرافی ملی امروز ۹۸/۰۲/۲۴| قیمت دلار ثابت ماند
قیمت دلار در صرافی‌های بانک‌ها بدون تغییر نسبت به روز قبل ۱۴ هزار و ۸۵۰ تومان تعیین شده است.

به گزارش تسنیم، صرافی‌های بانک‌ها هم‌اکنون قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۴ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

برهمین‌اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۶ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۶ هزار و ۷۵۰ تومان است.

به گزارش تسنیم، ۵ صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.
 
قیمت ارز مسافرتی امروز ۹۸/۰۲/۲۴| یورو رشد کرد
شعب منتخب بانکی امروز قیمت ارز مسافرتی را بدون کارمزد ۱۷ هزار و ۲۳ تومان اعلام کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، شعب منتخب بانک‌های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را برعهده دارند، روزانه بعد از دریافت قیمت ارز از سوی بانک مرکزی توزیع ارز به مسافران را آغاز می‌کنند.

قیمت فروش ارز مسافرتی روزانه بعد از ساعت ۱۱ صبح به شعب منتخب اعلام و بعد از آن فروش ارز مسافرتی در بانک‌های عامل آغاز می‌شود. گفتنی است، تجربه هفته‌های اخیر نشان داده که فروش ارز مسافرتی در شعب محدود است و روزانه این شعب به تعداد مشخصی از مسافران می‌توانند ارز بفروشند.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روز‌های قبل، بعد از ساعت ۱۱ آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت ۱۷ هزار و ۲۳ تومان و ۵ ریال می‌فروشند که با احتساب کارمزد ۷ در هزار به رقمی حدود ۱۷ هزار و ۵۰ تومان می‌رسد. قیمت ارز مسافرتی نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته است.

گفتنی است، قیمت ارز مسافرتی از نرخ خرید و فروش یورو در صرافی‌های بانکی بالاتر است؛ در صرافی ملی امروز قیمت فروش یورو ۱۶ هزار و ۸۵۰ تومان و قیمت خرید این ارز ۱۶ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام شده است.

به گزارش تسنیم، مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته شده را به شعب بانک‌های عامل ارائه کنند می‌توانند برای کشور‌های همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر ۵۰۰ یورو و برای سایر کشور‌ها تا ۱۰۰۰ یورو خریداری کنند.

براساس سیاست بانک مرکزی که از روز ۱۸ شهریورماه سال ۹۷ آغاز شده، ارز پرداختی به مسافران یورو است و دلار به متقاضیان پرداخت نمی‌شود. طبق بخشنامه بانک مرکزی تامین و پرداخت ارز مسافرتی (به صورت اسکناس) از طریق بانک‌های ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان به نرخ بازار بلامانع است.

بر این اساس بانک‌ها مجازند از محل ارز‌های خریداری شده و با تامین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل: گذرنامه معتبر، بلیط مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصدـ در مورد کشور‌هایی که نیاز به ویزا دارند اقدام کنند.

همچنین لازم است مدارک مزبور به منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود و اخذ تعهد کتبی از متقاضی مبنی بر خرید ارز صرفاً از یک منبع اعم از بانک و یا صرافی مجاز معتبر الزامی است.
 
قیمت خرید دلار در بانک‌ها امروز ۹۸/۰۲/۲۴| قیمت خرید دلار ثابت ماند/ یورو گران شد
قیمت خرید دلار امروز در شعب ارزی بانک‌ها ۱۴ هزار و ۴۲۱ تومان تعیین شد.

به گزارش  تسنیم، بعد از شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و فروش ارز برای فروش ارز‌های خانگی، بانک مرکزی از بانک‌ها خواست نسبت به خرید ارز‌های مردمی فعال شوند.

برهمین‌اساس شعب ارزی بانک‌ها هر روز بعد از دریافت نرخ از بانک مرکزی، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام می‌کنند. دستور بانک مرکزی به بانک‌ها بعد از آن صادر شد که صرافی‌ها از خرید ارز‌های مردمی خودداری و میدان را به دلال‌ها واگذار کرده بودند.

امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را ۱۴ هزار و ۴۲۱ تومان و ۹ ریال، قیمت یورو را ۱۶ هزار و ۲۰۸ تومان و ۶ ریال و قیمت پوند انگلیس را ۱۸ هزار و ۶۹۵ تومان و ۸ ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

قیمت‌های خرید دلار از مردم در بانک‌ها نسبت به روز قبل، ثابت مانده، ولی قیمت خرید یورو و پوند افزایش یافته است، اما کماکان کمتر از قیمت خرید دلار در صرافی هاست.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها