از اربعين61 تا اربعين1441 میرزایی نیکو

از اربعين61 تا اربعين1441

در هنگامه اربعين سالار شهيدان و بزرگداشت مقام عقيله بني‌هاشم، قافله‌سار كاروان اسرا، همقدم با طفلان خسته و نگاهي به حركت عظيم زائران براي خواندن زيارت اربعين ارباب از زبان جابر اولين زائر.
سفر پوتين به عربستان شفیعی

سفر پوتين به عربستان

امروز در منطقه خاورميانه فضا به اين شكل در حال رقم خوردن است. امريكا در حال خروج تدريجي از منطقه به خصوص بحران سوريه است.
جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 18
کد خبر: ۱۱۹۲۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
حتماً شما هم از کودکی تا حالا، بارها به دلیل قوز کردن مورد انتقاد قرار گرفته‌اید اما ممکن است قوز کردن گاهی برایتان مفید باشد.
تدبیر24»«صاف بنشینید، قوز نکنید!» این جمله‌ها را حتماً شما هم شنیده‌اید. در بعضی موارد حتی والدین برای این که فرزندشان قوز کردن را ترک کند، یک کتاب را روی سرش قرار می‌دهند. یکی دیگر از راه‌هایی که برای صاف نشستن استفاده می‌شود این است که به فرد می‌گویند تصور کن شانه‌هایت با طناب از پشت کشیده می‌شود.

تقریباً بیشتر منابع علمی عقیده دارند که چه هنگام کار با کامپیوتر چه زمان تماشای تلویزیون، قوز کردن می‌تواند سلامت بدن را دچار اختلال کرده و شکل بدن را تا آخر عمر تغییر بدهد. با این حال برخی مطالعات نشان می‌دهد که قوز کردن آن قدرها هم بد نیست و در واقع می‌تواند به سلامت و حفظ شکل ستون فقرات کمک کند.

تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفت نشان می‌دهد که نشستن طولانی مدت در حالی که سعی می‌کنید ستون فقراتتان را صاف نگهدارید و شانه‌هایتان را عقب بدهید می‌تواند به مهره‌ها و نخاع فشار بیاورد. در مقابل گاهی قوز کردن می‌تواند کمک کند که ماهیچه‌های پشت و ستون فقرات کمی استراحت کند.

در یکی از مقاله‌هایی که در این خصوص چاپ شد، قوز کردن به افزایش مایع بین مهره‌های ستون فقرات کمک کرده و تا حدودی از خشکی مهره‌ها کم می‌کند. علاوه بر این در مواردی که فرد مجبور است چند ساعت بنشیند، گاهی قوز کردن می‌تواند به ماهیچه‌های پشت استراحت بدهد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها