بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹
سناریوی معامله قرن طرحی بسیار قدیمی است که شاید با فتنه‌های صهیونیستی و با حمایت‌های ابرقدرت‌ها، همواره به اشکال مختلف دنبال شده و هیچ‌گاه به نتیجه مورد نظر آنها نرسیده است.
تدبیر24»سناریوی معامله قرن طرحی بسیار قدیمی است که شاید با فتنه‌های صهیونیستی و با حمایت‌های ابرقدرت‌هایی که به دنبال استقرار این رژیم نامشروع در منطقه بوده‌اند، همواره به اشکال مختلف دنبال شده و هیچ‌گاه به نتیجه مورد نظر آنها نرسیده است. مساله بزرگی که اتفاق افتاده این است که یک کشور اشغال شده و مردم آن کشور از سرزمین مادریشان بیرون رانده شده‌اند. همچنین به این کشور طی سال‌های متمادی تجاوز شده و جنایت‌های گوناگونی بر علیه مردم مظلوم و بی‌دفاعش صورت گرفته است. پای خون صدها هزار تن از مردم فلسطین در میان است. بنابراین زمانی که مساله‌ای تا این حد ریشه‌دار می‌شود، حل آن با توافق ظاهری و با حضور افراد، گروه‌ها و دولت‌های سازشکار امکان‌پذیر نیست. تنها راهکار و راه‌حلی که درخصوص حل مساله فلسطین وجود دارد، همان راهکاری است که مدت‌ها پیش طی زمان‌های مختلف توسط جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است. همگان می‌دانند مباحثی همچون معامله قرن که با تلاش آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دنبال می‌شود، درصدد آن است که ضمن فریب افکار عمومی منطقه و جهان، یک توافق صوری به‌وجود بیاورند. آنها باید بدانند که هیچ وقت مشکل اصلی را حل نخواهد کرد. تنها راهکار و راه‌حلی که می‌تواند به شکل واقعی امنیت و آرامش را به منطقه خاورمیانه بازگردانده و مساله فلسطین را حل کند، همان حرفی است که حضرت امام(ره) فرموده بودند و مقام معظم رهبری طی سال‌های متمادی بر آن تاکید داشته‌اند. باید به خواست مردم سرزمین فلسطین مراجعه شود، چه آنهایی که در داخل این سرزمین هستند و چه آنهایی که به خاطر فشار رژیم صهیونیستی موقتا مهاجرت کرده‌اند. کسانی که تعلق واقعی به این سرزمین ندارند، حق دخالت در تعیین سرنوشت این کشور را ندارند و باید با مراجعه به آرای عمومی مردم فلسطین اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی درباره آینده سرزمین مادریشان تصمیم بگیرند. یک کشور در این سرزمین معنا دارد که نامش فلسطین است. اینکه سرزمین فلسطین چه مذهب، حکومت و زبانی به‌صورت رسمی فعال شود و به چه شکلی اداره شود، تنها مردم واقعی این سرزمین حق تصمیم‌گیری در مورد آن را دارند. بنابراین هیچ یک از این طرح‌ها و سناریوهای استعماری همچون معامله قرن، چون به ریشه مشکلات نظر ندارد و دیگر طرح‌ها و سناریوهای یکسویه در جهت حمایت رژیم صهیونیستی است، نمی‌تواند مساله صلح، ثبات و امنیت را برای مردم منطقه خاورمیانه و فلسطین به ارمغان بیاورد. بدون شک طراحان چنین سناریوهایی به این نتیجه خواهند رسید که همه این اقدامات و طرح‌ها بی‌ثمر بوده و راه به جایی نخواهد برد.



رامین مهمانپرست، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها