بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
رئیس جمهور در دیدار وزیر خارجه تاجیکستان:
رئیس جمهور در دیدار وزیر امور خارجه تاجیکستان، با بیان اینکه دو کشور از لحاظ فرهنگی، تاریخی، ادبی، اعتقادی و زبان مشترک، پیوستگی زیادی با هم دارند، گفت: باید تلاش کنیم تا مناسبات تهران - دوشنبه در بخش‌های مختلف در راستای منافع دو ملت و تعمیق دوستی‌ها بیش از پیش گسترش یابد.
تدبیر24»حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در دیدار «سراج الدین مهرالدین» با اشاره به اینکه «جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار ثبات، امنیت کامل ، تعالی و پیشرفت تاجیکستان و تقویت روابط و همکاری‌های فیمابین است»، اظهار کرد: آمادگی داریم تا با ارایه خدمات فنی - مهندسی و انتقال تجربیات در اجرای پروژه‌های تاجیکستان مشارکت بیشتر داشته باشد و این موجب افتخار شرکت‌ها و بخش خصوصی ایرانی است که بهترین فعالیت‌ها و خدمات را در کشورهای دوست ارایه دهند.

رئیس جمهور توسعه بندر چابهار را در ترانزیت کالا در منطقه بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ایران می‌تواند امن ترین و بهترین مسیر ترانزیتی برای کالاهای تاجیکستان باشد.

روحانی با بیان اینکه امروز منطقه در شرایطی خاص قرار داشته و با تروریسم و مداخلات خارجی مواجه است، اظهار داشت: امروز که تروریست‌ها از عراق و سوریه خارج شده اند، جای نگرانی وجود دارد که بخواهند در منطقه آسیای میانه و قفقاز فعال شوند، از این‌رو ایران و تاجیکستان می‌توانند همکاری‌های خود را در مسیر مبارزه با تروریسم نیز بیش از پیش گسترش دهند.

«سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران و تاجیکستان همواره دو کشور دوست و برادر بوده و در آینده نیز در مسیر توسعه و تعمیق دوستی‌ها و برادری‌ها حرکت خواهند کرد، گفت: توسعه روابط و همکاری‌های تهران – دوشنبه بسیار حائز اهمیت است.

وزیر امور خارجه تاجیکستان با اشاره به ضرورت گسترش مناسبات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور خواستار بهره‌مندی تاجیکستان از مزیت‌های بندرچابهار و توسعه همکاری‌ها در بخش ترانزیت و استفاده از تجربیات شرکت‌ها و متخصصان ایرانی در زمینه ارایه خدمات فنی – مهندسی بویژه در عرصه های نیرو، انرژی و امور زیر ساختی در این کشور شد.

مهرالدین با بیان اینکه سیاست مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی ایران در منطقه تأثیرات مثبت فراوانی به دنبال داشته است، افزود: معتقدیم وجود گروه‌های تروریستی برای ملت‌های منطقه بسیار خطرناک است و از این رو همه باید در مسیر مبارزه با تروریسم با یکدیگر تلاش و همکاری کنیم.

وی توسعه روزافزون روابط با ایران را اراده دولت تاجیکستان خواند و با اشاره به دعوت رسمی رئیس جمهور این کشور از دکتر روحانی، ابراز امیدواری کرد که رییس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سران سیکا که بزودی در شهر دوشنبه برگزار می شود، حضور داشته باشند.
برچسب ها: تاجیکستان ، تهران
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها