بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
عضو هیأت رئیسه مجلس اعلام کرد که پیرو مکاتبه مجلس پیرامون طرح تامین مسکن اقساطی برای حقوق بگیران، رئیس جمهور برای پیگیری این طرح دستور صادر کرده است.
تدبیر24»سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی  از دستور رئیس جمهور برای پیگیری طرح تامین مسکن اقساطی برای حقوق بگیران خبر داد و گفت: پیرو مکاتبه پیرامون طرح تامین مسکن اقساطی برای حقوق بگیران (تولید سالانه یک میلیون مسکن اقساطی) با رئیس جمهور، آقای واعظی تلفنی اطلاع دادند که آقای رئیس جمهور ضمن مطالعه پیشنهاد، ضمن استقبال و تشکر از آن، جهت اقدامات بعدی ارجاع داده اند.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه این طرح سریع‌تر در چرخه اجرا قرار گیرد، ادامه داد: اجرای این طرح چرخه عظیمی از شغل و تولید ثروت ایجاد خواهد کرد.

قاضی‌زاده اظهار داشت: ساخت‌وساز مسکن چندین دهه موتور محرکه اقتصاد ایران بوده است و تنها ساخت‌وساز صنعتی است که همه جنبه‌های آن داخلی بوده و در شرایط تحریم قابل اجراست و می‌تواند به رونق همه‌جانبه تولید منجر شود.

وی در بیان جزئیات طرح مذکور نیز عنوان کرد: دولت باید به همه کارمندان خود پیشنهاد کند در ازای پرداخت ۱۵ درصد از حقوق خود برای ۲۵ سال به صورت قطعی، مسکن خریداری کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: بر اساس این ساز و کار با افزایش حقوق کارمندان، میزان این درصد تغییری نمی‌کند و این مزیتی برای دولت است و درواقع دولت برای ۲۵ سال، بخشی از حقوق کارکنان خود را به صورت مسکن داده است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: برای مثال، اگر فردی در سال ۸۸ ماهانه ۶۰۰ هزار تومان حقوق می‌گرفته است، الان بیش از سه میلیون تومان حقوق می‌گیرد، در وام بانکی، میزان قسط در گذر سال‌ها ثابت می‌ماند، اما در این سازوکار با افزایش حقوق، درصد پرداختی قسط مسکن از لحاظ ریالی افزایش می‌یابد.

عضو هیأت رئیسه مجلس بر همین اساس افزود: اگر کسی وام بانکی در سال ۸۸ دریافت می‌کرده است و قسط آن معادل ۱۵ درصد حقوق او می‌بود، الان در سال ۹۸ نیز همان ۹۰ هزار تومان را قسط می‌دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: شهروندانی که کارکنان دولت نیستند نیز می‌توانند در این طرح خرید قسطی مسکن بر پایه درصد حقوق شرکت کنند و معادل یک کارمند دولتی هر سال با توجه به درصد تعیین شده به دولت پرداخت داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر دولت این طرح را قبل از تابستان ۹۸ اعلام و صدا و سیما روی آن مانور تبلیغاتی برود، در تابستان نه تنها با افزایش قیمت اجاره مسکن روبرو نخواهیم بود، بلکه حباب قیمت مسکن نیز تا حدی می‌شکند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: این طرح و سازوکار آن را در قالب نامه‌های جداگانه به رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی ارائه شده است.
برچسب ها: مسکن ، روحانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها