بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
نخست وزیر ژاپن پیش از سفر به تهران با رئیس جمهوری آمریکا گفتگویی تلفنی داشت.
تدبیر24»شینزو ابه، نخست وزیر ژاپن امروز (سه‌شنبه) یک روز قبل از پرواز به سمت ایران به صورت تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفتگو کرد.

یوشید سوگا، سخنگوی دولت ژاپن در کنفرانس خبری خود گفت که ترامپ و آبه درمورد مسائل منطقه‌ای ازجمله ایران با یکدیگر گفتگو کردند.

آبه درحالی به ایران سفر خواهد کرد که در جریان سفر ماه می‌ترامپ به ژاپن، رئیس جمهوری آمریکا مخالفتی با برنامه آبه برای دیدار با مقامات ایرانی نداشت.

بعد از انقلاب اسلامی، سفر آبه به ایران نخستین سفر یک نخست وزیر ژاپنی به تهران است پیش از او "تاکئو فوکودا" در سال ۱۹۷۸ به ایران سفر کرده بود.

در این سفر که همزمان با نودمین سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک دو کشور روی می‌دهد آبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار می‌کند.

دونالد ترامپ بعد از روی کار امدن، از توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام خارج شد و رییس جمهوری اسلامی ایران نیز ۱۸ اردیبهشت امسال در واکنش به اقدام آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای و بازگرداندن تحریم ها، از توقف فروش اورانیوم غنی سازی شده و آب سنگین برای مدت ۶۰ روز خبر داد.

ژاپن همواره از توافق هسته‌ای ایران با ۶ کشور دیگر که در سال ۲۰۱۵ امضا شد حمایت کرده است و یکی از خریداران عمده نفت ایران است هر چند در حال حاضر به دلیل تحریم‌های آمریکا، واردات نفت از ایران را قطع کرده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها