بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به محور‌های ضد ایرانی اظهارات مایک پمپئو در گفت‌وگوی تلفنی‌اش با نخست‌وزیر عراق اشاره کرد.
تدبیر24»سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به محور‌های ضد ایرانی اظهارات مایک پمپئو در گفت‌وگوی تلفنی‌اش با نخست‌وزیر عراق اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن مطرح کردن ادعا‌هایی ضد ایرانی نوشت: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پی «حملات اخیر ایران در منطقه» با عادل عبد المهدی، نخست‌وزیر عراق گفت‌وگویی [تلفنی]داشت. وزیر امور خارجه ارزیابی ما را مبنی بر این که ایران مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان بوده است را [با عادل عبد المهدی]به اشتراک گذاشت.

در این بیانیه همچنین مطرح شد که وزیر امور خارجه [آمریکا]از تعهد عادل عبد المهدی برای حفاظت از کارکنان آمریکایی در عراق که به ادعای آن‌ها از مردم عراق حمایت کرده و به کارزار شکست داعش ادامه می‌دهند و همچنین تلاش‌های مستمر وی برای مقابله با آن‌چه تهدید‌ها علیه یک‌پارچگی عراق از سوی «شبه نظامیان تحت حمایت ایران» خوانده شده، قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، در پی رخ دادن حادثه آتش‌سوزی در دو نفت‌کش دریای عمان که همزمان با حضور شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به ایران رخ داد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه در توییتی خصمانه ایران را مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان دانست و نوشت: ارزیابی آمریکا این است که ایران مسئول حملات دریای عمان است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در خصوص حملات به دو نفتکش در دریای عمان مدعی شده بود: تحلیل آمریکا این است که حمله امروز به نفتکش‌ها کار ایران بوده و ایران قصد دارد جریان نفت را دچار مشکل کند.

در پی این ادعا‌های مطرح شده از سوی مقامات آمریکایی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اتهام زنی بی اساس وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: مسئولیت تأمین امنیت تنگه هرمز، بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و نشان دادیم که در سریع‌ترین زمان ممکن به کمک ملوانان کشتی‌های دچار سانحه رفتیم و آن‌ها را نجات دادیم.

وی افزود: ظاهراً برای آقای پمپئو و سایر دولتمردان آمریکایی متهم کردن ایران در حادثه مشکوک و تأسف بار برای نفتکش‌ها راحت‌ترین و ساده‌انگارانه‌ترین کار است. در حالی که نخست وزیر ژاپن برای کاهش تنش‌ها، با نفر اول جمهوری اسلامی ایران در حال دیدار است کدام دست‌های پنهان به دنبال اثرگذاری بر این تلاش‌ها در منطقه است و چه کسانی از آن سود می‌برند؟!

همچنین محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به این ادعا‌ها نوشت: این که ایالات متحده فوراً و بدون ذره‌ای شواهد عینی یا ضمنی، به اتهام پراکنی علیه ایران دست می‌زند، تنها این را کاملاً آشکار می‌کند که تیم بی در حال حرکت به سوی یک نقشه جایگزین است: خرابکاری در دیپلماسی (از جمله در اقدامات آبه شینزو) و سرپوش گذاشتن بر تروریسم اقتصادی علیه ایران.
من چند ماه پیش دقیقاً درباره همین سناریو هشدار دادم؛ نه به این دلیل که من یک پیشگو باشم، بلکه به این دلیل که من ذات تیم بی را می‌شناسم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها