بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۹۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
تابستان فصل داغ گردشگری و گذران وقت در فضاهای بیرون از خانه است و همچنان که مردم در این فصلِ سال از آفتاب گرم بهره می‌برند، ممکن است از نیش پشه‌ها، کنه‌ها و سیاه‌مگس‌ها در امان نباشند.

تدبیر24»گرمای تابستان به ویژه در مناطقی که رطوبت هوا نیز بالاست، محیطی مناسب و ایده آل را برای پشه‌ها ایجاد می‌کند چرا که پشه‌های نابالغ در آب‌ها و محیط گرم و مرطوب رشد و نمو می‌کنند.

رطوبت در فصل تابستان همچنین باعث افزایش جمعیت سیاه‌مگس‌ها و به طور کلی بسیاری از حشرات می‌شود.

پیشگیری از نیش پشه‌ها

با توجه به افزایش گزیدگی حشرات در فصل تابستان باید اطمینان حاصل کرد که اقدامات احتیاطی مناسبی برای جلوگیری از این گزیدگی‌ها و بیماری‌هایی که حشرات ناقل آن هستند، صورت گیرد.

در ادامه چند نکته برای پیشگیری از گزش با نیش حشرات به ویژه در فصل تابستان آورده شده است:

- هنگام خروج از خانه خود را بپوشانید و از پوشیدن لباس های آستین کوتاه خودداری کنید. رعایت این نکته به خصوص از زمان غروب تا طلوع خورشید که فعالیت پشه ها بیشتر است، ضروری است.

- از لوازم دافع حشرات که برای مبارزه با پشه ها موثرند، استفاده کنید.

- اطمینان حاصل کنید که توری های پنجره‌های خانه تان سوراخ نداشته باشد.

- مراقب منابع رایجی که پشه ها در آنجا بیشتر هستند، باشید. از این منابع می توان به تالاب ها، سطل های زباله روباز، کاسه های آب حیوانات و گودال های آب باران اشاره کرد.

پیشگیری از نیش کنه‌ها 

متخصصان همچنین خاطر نشان کرده‌اند که در برخی مناطق که جنگلی‌تر هستند، فعالیت کنه‌ها در ماه‌های تابستان به حداکثر رسیده و خطر ابتلا به بیماری های ناشی از نیش کنه‌ها نیز در تابستان افزایش می‌یابد.

با توجه به خطری که کنه‌ها می‌توانند ایجاد کنند، به یاد داشته باشید تا حتما پس از این که از طبیعت و جنگل بازمی‌گردید، بدن و لباس های خود را به خوبی تفتیش کنید تا کنه به آن نچسبیده باشد.

در ادامه چند نکته برای پیشگیری از نیش کنه به نقل از سایت "برلینگتون فری پرس" آورده شده است:

- از مناطقی مانند نواحی جنگلی و نواحی که علف های بلند در آن روییده تا حد امکان دوری کنید.

- هنگامی که به مناطقی می‌روید که امکان وجود کنه ها در آن زیاد است، بدن خود را به طور کامل بپوشانید.

- از لوازم دافع حشرات استفاده کنید.

- روزانه لباس ها و لوازم خود را برای احتمال وجود کنه در آن ها، بررسی کنید.

در صورتی که یک کنه را در لباس ها یا وسایل خود یافتید، در اسرع وقت آن را با یک قیچی یا موچین از بین ببرید تا احتمال انتقال بیماری های آن را کاهش دهید. روش از بین بردن کنه با موچین به این گونه است که کنه را بین موچین قرار داده و آن قدر فشار دهید تا کنه از بین برود. سپس منطقه نیش کنه، دست ها و موچین را با الکل یا آب و صابون به طور کامل تمیز کنید.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها