بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیات طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) را تشریح کرد.
تدبیر24»محسن پورسیدآقایی صبح امروز در نشست خبری که به منظور تشریح جزئیات طرح جدید ترافیکی که از روز اول تیر ماه در پایتخت اجرا می‌شود، گفت: سال گذشته اجرای مرحله اول طرح ترافیک در دستور کار قرار گرفت، اما از آنجایی که سوالات و ابهامات زیادی در مورد اجرای مسائل جدید وجود داشت با این حال ضمن پاسخگویی به همه ابهامات و سوالات این طرح را اجرا کردیم که خوشبختانه نتایج خوبی به همراه داشت.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ترافیک جدید موجب کاهش ۲۲ درصدی ورود خودرو به مناطق مرکزی شهر شد، گفت: با توجه به موفقیت‌های مرحله اول طرح ترافیک، مرحله دوم را آغاز کردیم.

پورسید آقایی با بیان اینکه طرح زوج و فرد ۱۴ سال است که اجرایی می‌شود، اما نتوانسته به اهداف خود که همان کنترل آلودگی هوا است برسد، گفت: قرار بود طرح زوج و فرد تردد خودرو‌ها را نصف کند، اما حالا به جایی رسیدیم که بیش از دو برابر خودرو در تهران وجود دارد و عملاً زوج و فرد بی‌فایده است و نتوانسته کنترل آلودگی هوا را محقق کند.

وی با بیان اینکه با مطالعه تطبیقی و مشاوره‌های دانشگاهی نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که طرح زوج و فرد کارایی خود را از دست داده و باید طرحی دیگر در زمینه کنترل و آلودگی هوا اتخاذ کرد، گفت: نهایتاً طرح کنترل آلودگی هوا را جایگزین زوج و فرد سابق کردیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بر این اساس مقرر شد که دیگر ملاک عمل، پلاک زوج یا فرد نباشد گفت: در گذشته پلاک‌های فرد ۲۶ روز در فصل و پلاک‌های زوج ۳۶ روز در فصل تردد می‌کردند که موجبات بروز مشکلاتی شده بود، اما حالا ۲۰ روز ثابت برای هر خودرو با هر پلاکی در نظر گرفتیم که مالکان می‌توانند در هر روز که مایل هستند به صورت رایگان وارد محدوده شوند.

پورسید آقایی با بیان اینکه همه خودرو‌ها برای استفاده از تخفیف و این ۲۰ روز رایگان باید در سامانه تهران من ثبت نام کنند، گفت: تا کنون یک میلیون خودرو اطلاعات خود را در سامانه تهران من ثبت کرده‌اند و این در حالیست که در پایتخت چهار میلیون خودرو وجود دارد.

وی در مورد روز‌های پنجشنبه نیز با بیان اینکه تردد در روز‌های پنجشنبه در محدوده طرح ترافیک رایگان است گفت: پنجشنبه‌ها از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ طرح ترافیک در محدوده کنترل آلودگی هوا یا زوج و فرد سابق اجرایی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها