بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: دشمن به هر اقدام بی ارزشی دست می‌زند تا مسیر مقاومت را تغییر دهد؛ اقدامات مضحک و بی ارزش علیه نفت‌کش‌ها در دریای عمان و اقیانوس هند از این دست اقدامات است.
تدبیر24»سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز در مراسم تجلیل از برترین‌های مربیان و اساتید نیرو‌های مسلح که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه پرچم شهادت و ایثارگری همچنان در مراکز آموزشی نیرو‌های مسلح برافراشته است، اظهار داشت: در مقطع حساسی از حیات انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران قرار داریم؛ زیرا شاهد هستیم که ایران اسلامی با رویکرد متین و موقر خود و بر اساس توصیه دوستان خود وارد فرآیند مذاکرات هسته‌ای و پذیرش برجام شد.

وی افزود: هرچند در مسیر این حرکت مشکلاتی وجود داشت و می‌بایست اندیشیده‌تر و بهتر عمل می‌شد، اما نظام پذیرفت و در این مسیر حرکت کرد، ولی دشمنان انقلاب اسلامی با وجود کاهش دادن اقدامات هسته‌ای از سوی کشورمان، باز هم این اقدامات را برنتافتند و با بدعهدی از برجام خارج شدند.

سرلشکر باقری ادامه داد: آمریکا با خروج از برجام فرآیند دشمنی خود را شدت بخشید؛ ولی باز هم ایران در چنین شرایطی یک سال صبر و تحمل و نصیحت کرد تا بلکه دشمن به مسیر اصلی بازگردد؛ اما وقتی همه دنیا متوجه شدند این بدعهدی از سوی دشمنان ایران است، تصمیم گرفته شد که برخی از تعهدات هسته‌ای خود را کاهش دهیم؛ هرچند این اقدام قدری دیر و کند صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تمام این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا از مسیر تجاوز و افزایش فشار به ملت ایران کوتاه نمی‌آید، تصریح کرد: دشمن در برابر مردم ایران راهبرد فشار را در پیش گرفته است، اما در کلام، سخن از مذاکره و تفاهم به میان می‌آورد؛ این همان روشی است که صدام در دوران دفاع مقدس در پیش گرفته بود؛ چرا که از یک سو هم‌زمان در جبهه‌ها از سلاح‌های شیمیایی استفاده و شهر‌ها را بمباران می‌کرد و از سوی دیگر در بلندگو‌ها و مجامع بین‌المللی از صلح سخن می‌گفت.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اضافه کرد: آمریکایی‌ها هر هفته تحریم‌هایی را علیه مردم ایران اضافه می‌کنند و می‌گویند در طول تاریخ چنین فشاری را علیه ایران وارد نکردند؛ در این شرایط چه کسی پیشنهاد مفاهمه آن‌ها را باور می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه با یک جنگ اقتصادی روبه‌رو هستیم، عنوان کرد: دشمن در صدد است که ما را در یک دوگانه جنگ یا مذاکره قرار دهد؛ در این حالت، سکوت و بی عملی، نتیجه‌اش انفعال و از دست دادن اقتدار و در نهایت تسلیم و نابودی خواهد بود.

سرلشکر باقری اضافه کرد:، اما مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام (ره) و نیز در گفتگو با نخست‌وزیر ژاپن راهبرد فعال و موفقی را تدبیر کردند و آن اینکه ما راهبرد مقاومت را در برابر آن‌ها در پیش خواهیم گرفت تا با این شیوه دشمن را در نهایت مجبور به تسلیم کنیم؛ در واقع سیری که ایران در پیش گرفته است به طور حتم به پیروزی جبهه حق خواهد انجامید.

وی در ادامه گفت: در این میان دشمن به هر اقدام بی ارزشی دست می‌زند تا این مسیر را تغییر دهد؛ اقدامات مضحک و بی ارزش علیه نفت‌کش‌ها در دریای عمان و اقیانوس هند و مانند آن از این نمونه است که می‌خواهند مردم منطقه و جهان را به این برسانند که ایران در حال عملی کردن تهدید‌های خود است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد: غافل از اینکه جمهوری اسلامی ایران آن‌قدر بزرگ است که اگر اراده‌ای در بستن تنگه هرمز بکند، این‌گونه نیست که شناور یا نفت‌کشی بتواند از این تنگه عبور کند. ما آن قدر شجاعت داریم که مسئولیت اقدامات خود را بر عهده بگیریم و با قامتی افراشته و صدایی بلند آن را فریاد بزنیم و عواقب آن را هم بپذیریم.

وی گفت: ما چنانچه تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی را در امر مقاومت انقلابی، اقتصاد مقاومتی، جهادی و سایر ابعاد در پیش بگیریم، خداوند به قدری به این مردم برکت و نعمت و به واسطه اسلام آن‌قدر عظمت روحی بخشیده است که مشکلات بزرگتر از این را از مقابل برمی‌داریم و پیش می‌رویم.

سرلشکر باقری سپس بیان کرد: در دوره‌ای که مملو از تلاش‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی است، آنچه بر عهده نیرو‌های مسلح قرار دارد، داشتن بصیرت عمیق و پا به رکاب بودن در کنار فرمانده معظم کل قواست. نیرو‌های مسلح مسئولیت سنگینی در حفاظت از امنیت کشور بر عهده دارند که اگر ذره‌ای از این مسئولیت غفلت شود، خسارات جبران‌ناپذیدی به همراه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: اینکه هر اتفاقی می‌افتد، دشمن می‌گوید «قصد جنگ نداریم»، به معنای بازدارندگی است که ملت ایران و نیرو‌های مسلح کشورمان بوجود آورده‌اند؛ زیرا این بازدارندگی عمیق و چندلایه است و دشمن هرچه تلاش می‌کند، نمی‌تواند وارد این لایه‌های دفاعی و امنیتی ایران شود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه به موضوع آموزش و پژوهش در نیرو‌های مسلح اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین وظیفه فرماندهان اهتمام جدی به آموزش و پژوهش به منظور تعمیق خودکفایی در آموزش‌هاست و این تدبیر دائمی فرمانده معظم کل قواست؛ در بیانیه گام دوم به مسئله علم و پژوهش و همچنین جوانان توجه شده است؛ لذا این دو مسئله نشان می‌دهد که در مسیر انقلاب وظیفه سنگینی در پژوهش و آموزش داریم.

وی ادامه داد: گام دوم انقلاب که با فکر و قلم رهبری ترسیم شده باید در دانشگاه‌های نیرو‌های مسلح از مهر تدریس شود و همه دانشجویان باید آن را فرا بگیرند و به عنوان یک هدف بزرگ آن را در پیش بگیرند و انجام دهند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: وقتی به یک نیرو ماموریت‌های متعددی می‌دهیم، آموزش سخت‌تر و چند لایه و پیچیده‌تر خواهد بود لذا توجه بیشتری باید باید به آموزش شود تا بتوان به نتیجه مطلوب رسید؛ از سوی دیگر باید با آینده‌پژوهی سناریو‌های ممکن دشمن علیه ایران اسلامی را بررسی کرده و با تربیت اساتید برای آموزش نسل فعلی و آتی، آن‌ها را برای مقابله با سناریو‌های دشمن تربیت و آموزش، آماده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه توجه به اساتید باید مورد و عمل قرار گیرد، افزود: اگر دانش اساتید و مربیان روز به روز نو شونده و پیش‌رونده نباشد از صحنه‌های مختلف بازمی‌مانند؛ زیرا فناوری به سرعت در حال رشد و ارتقاء است؛ البته باید پژوهشگران حرف نو خلق کنند تا دانشجویان احساس کنند که حرف نو و نافذ می‌شنوند و این هم مستلزم آن است که اساتید و مربیان درصد زیادی از زمان خود را صرف مطالعه و پژوهش صرف کنند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه با بیان اینکه باید متناسب با صحنه نبرد دکترین‌های آموزشی را به‌روز کنیم، تصریح کرد: مسئولیت در نیرو‌های مسلح سنگین‌ترین مسئولیت‌هاست به همین علت باید علاقه‌مندترین و جهادی‌ترین و باهوش‌ترین افراد وارد نیرو‌های مسلح شوند؛ یعنی کسی از سر جستجوی شغل وارد نیرو‌های مسلح نشود.

وی سپس با بیان اینکه در کنار تئوری، انجام رزمایش و کار عملی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. ادامه داد: برخی از تجارب دفاع مقدس در متون آموزشی نیامده است؛ البته این تجارب محدود به مباحث دفاع مقدی نمی‌شود؛ زیرا تجارب مربوط به مبارزه یا تروریست‌ها و دفاع از حرم و مقابله با دشمن ناهمتراز که در دفاع از مرز‌ها با آن مواجه هستیم نیز در متون آموزشی وارد نشده است؛ لذا باید فرآیندی تدوین شود تا این تجربه‌ها سریع اجرایی شود.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه جای اساتید و نیرو‌های عملیاتی باید دائم با یکدیگر جابه‌جا شوند، گفت: نیرو‌های مسلح باید با یکدیگر و حتی با بخش کشوری تعامل و ارتباط داشته باشند به عنوان مثال حضور تیم‌هایی از کشورمان در مسابقات روسیه باعث شد که تجربیات خوبی را به دست آوریم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها