لازمه احساس همدلی مردم با دولت پیرمؤذن

لازمه احساس همدلی مردم با دولت

مسئولان می‌خواهند مردم در برابر فشارها، تحریم‌ها مقاومت کنند اما باید به این واقعیت مسلم اعتقاد داشته باشند که جامعه ما ذاتاً متکثر و متنوع است و به هرحال عقاید، سلایق، منافع و مصالح مختلفی در آن وجود دارد.
۴ سالگی برجام چالش‌ها و دستاوردها فرازی

۴ سالگی برجام چالش‌ها و دستاوردها

با توجه به فرارسیدن چهارمین سال تصویب برجام بهتر است نگاهی به پشت سرمان بیندازیم تا ببینیم توافق هسته‌ای در چه شرایطی امضا شد و پس از آن چه اتفاقاتی به وقوع پیوست.
جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 19
کد خبر: ۱۱۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
بدن ما قادر نیست تمام پروتئین‌ها و ویتامین‌های مورد نیازش را تولید کند و بنابراین باید این دسته از مواد را با خوردن غذاها یا مکمل‌ها به بدن خود برسانیم که «ویتامین E» (ویتامین ای) یکی از همین مواد مهم و ضروری است.
تدبیر24»ویتامین E از ویتامین‌های محلول در چربی است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی نیز شناخته می‌شود و به پیشگیری از استرس اکسیداتیو در بدن کمک می‌کند.

آنتی اکسیدان‌ها از سلول‌های بدن در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد، محافظت می‌کنند و می‌توانند خطر ابتلاء به بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی یا حتی آلزایمر را کاهش دهند

بنابراین مقادیر مناسب ویتامین E می‌تواند فرد را در برابر بیماری‌های قلبی، سرطان و آسیب چشمی مرتبط با سن (دژنراسیون ماکولا) محافظت کند.

از سوی دیگر مصرف زیاد ویتامین E از طریق مکمل‌ها می‌تواند منجر به خون‌ریزی بیش از حد شود. البته مصرف خوراکی‌های حاوی ویتامین E مانند مواردی که در لیست زیر آورده شده سالم و ایمن محسوب می‌شود.

از مواد غذایی حاوی بالاترین مقادیر ویتامین E می‌توان به ترتیب به موارد زیر اشاره کرد:

۱- تخمه آفتابگردان

۲- بادام‌ها

۳- آووکادو

۴- اسفناج

۵- کدو گردویی (از خانواده کدو حلوایی)

۶- کیوی

۷- کلم بروکلی

۸- ماهی قزل آلا

۹- روغن زیتون

۱۰- میگو

بنا بر گزارش سایت "مای فود دیتا"، مقدار مورد نیاز مصرف ویتامین E به طور روزانه ۱۵ میلی‌گرم است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها