بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
مدیر عملیات حج ایران‌ایر از آغاز پرواز‌های حج از ۱۷ تیرماه خبر داد و با اعلام "هیچ مشکلی برای تأمین سوخت هواپیما‌ها توسط عربستانی‌ها نداریم" گفت: پرواز‌های رفت حجاج ۳۳ روز طول می‌کشد.
تدبیر24»حسن قاسمی در نشست خبری با اشاره به این‌که امسال ۸۶ هزار و ۵۵۰ زائر به خانه خدا اعزام می‌شوند، اظهار کرد: عملیاتی که هر سال همه همایی‌ها بر این باورند یک وظیفه و تکلیف الهی و شرعی است و از این باب به آن نگاه می‌کنند.

وی با یادآوری این‌که عملیات حج در سال‌ةای گذشته ۵۰ درصد را هواپیمای سعودی و ۵۰ درصد را ایران انجام می‌داد، افزود: از این ۵۰ درصد ۲۵ درصد را ایران‌ایر و ۲۵ درصد مابقی را ماهان انجام می‌داد. این در حالی است که طی دو سال اخیر به دلیل محدود ماهان، ۲۵ درصد پرواز‌ها را قشم انجام می‌داد.

وی با اشاره به این‌که هواپیمایی سعودی اعلام کرد امسال در انجام پرواز‌های حج مشارکت نمی‌کند، تصریح کرد:‌از این رو ۵۰ درصد هواپیمایی سعودی و ۲۵ درصد قشم ایر به ایران ایر سپرده شد. بر این اساس امسال ۸۶۵۵۰ زائر را هما به خانه خدا منتقل خواهد کرد.

وی با یادآوری این‌که بر‌ای انجام پرواز‌ها با سازمان حج و زیارت جلسه گذاشتیم، گفت: از این سازمان خواستیم با عربستانی‌ها مذاکره کرده و مجوز حضور قشم ایر را دریافت کنیم تا مقداری فشار از دوش ایران ایر کاسته شود. ریاست سازمان حج و زیارت اعلام کرد رایزنی‌ها را از قبل آغاز کردیم و مطمئن باشید رایزنی را ادامه می‌دهیم و نتیجه را اعلام خواهیم کرد. تا الان قرار بر این است که ۱۰۰ درصد پرواز‌های حج را هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام دهد.

قائم مقام مدیرعامل ایران ایر با بیان این‌که اکثر شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده‌اند به ایران ایر در مسیر‌های دیگر (اروپا، آسیای شرقی و...) کمک خواهند کرد. این موضوع بسیار جالب بود علی رغم با همدیگر رقیب هستیم، اما وقتی موضوع ملی باشد به کمک یگدیگر می‌شتابیم. ماهان در جلسه گفت نمی‌گوییم چه امکاناتی داریم هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بگوید چه چیزی نیاز دارد.

قاسمی گفت: از یکماه پیش نیروی متخصص ایران ایر با توجه به تجربه‌های سال‌ها، کار شروع و جلسات متعددی برگزار شد؛ نتیجه این شد تمام هواپیما‌های ایران ایر را از مسیر‌هایی را که تعهد داشتیم به پرواز‌های حجاج اختصاص دادیم.

وی با بیان این‌که از ۱۷ استان پرواز‌های حج آغاز می‌شود، اظهار کرد: تمامی امکانات هما را برای انتقال زائران خانه خدا بسیج کرده‌ایم و تا امروز ۸۵ درصد امکانات را در بین ۱۷ استان تقسیم کرده‌ایم.

وی با تاکید بر این‌که انتقال زائران با اقتدار انجام خواهد شد، افزود: زائران امسال در قالب ۵۷۳ کاروان منتقل می‌شود؛ ۷۲۲ پرواز رفت و برگشت (۳۶۱ پرواز در رفت و ۳۶۱ بازگشت) در زمان عملیات انجام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که ۴۵۲۴ ساعت پرواز در زمان انتقال زائران انجام می‌شود، ادامه داد: در عملیات رفت زائران ۹ و در عملیات برگشت ۱۰ هواپیما خواهیم داشت. در عملیات برگشت ۹ هواپیما با یک هواپیما پشتیبان خواهیم داشت که کار بسیار سختی است و تلاش می‌کنیم تمام هواپیما‌های ایران را سر خط کرده و پرواز‌ها را انجام دهیم.

قائم مقام مدیرعامل هما با اعلام این‌که عملیات حج از ۱۳ تیر با انتقال عوامل سازمانی آغاز و تا ۱۶ تیر ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: از ۱۷ تیرماه پرواز‌های حج به طور رسمی با انتقال زائران به مدینه و جده آغاز می‌شود.

قاسمی با اشاره به این‌که در پرواز‌های رفت ۱۶۲ پرواز به جده و ۱۹۲ پرواز به مدینه انجام خواهد شد، گفت: در پرواز‌های حج ۵۶ درصد زائران مدینه اول و ۴۴ درصد به جده (مدینه دوم) هستند و پرواز‌های رفت در طول ۳۳ روز انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌که اولین پرواز ۱۷ تیرماه از فرودگاه‌های امام، اهواز و یزد انجام می‌شود، افزود: تعداد پرواز‌های حج از فرودگاه امام ۱۲۴ خواهد بود که به این ترتیب بیشترین پرواز در عملیات رفت از امام است که حدود ۳۰ هزار زائر هستند.

وی با اشاره به این‌که کمترین زائر مربوط به استان گیلان ۴۸۶ و بیشترین زائر مربوط به تهران با ۳۰ هزار زائر است، اظهار کرد: از ۲۶ مرداد عملیات بازگشت از فرودگاه جده و مدیینه به سمت آغاز شده و ۱۷ شهریور ماه (در مجموع ۲۳ روز) به پایان می‌رسد. در پرواز‌های برگشت ۱۷۶ پرواز از جده و ۱۸۵ پرواز از مدینه انجام می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که ۵۱ درصد پرواز‌های برگشت از مدینه و ۴۹ درصد از جده به کشور صورت می‌گیرد.

مدیر عملیات حج ایران‌ایر گفت: برای حمل بار حجاج تمهیدات لازم اندیشیده شده است؛ بر این اساسمیزان بار مجاز ۲ بسته و ۴۰ کیلوگرم خواهد بود که در بحث حج ۱۰ کیلوگرم بار همراه زائران را افزایش داده‌ایم. بار مجازی هم که زائران با خود به کابین می‌آورند باید ۵ کیلو باشد.

قاسمی تاکید کرد: تمامی امکانات خود را برای انجام تکلیف انتقال زائران از ترمینال سلام را بسیج کرده‌ایم، گفت: هر چند این کار برای ما سخت است، اما انتقال زائران را عزتمندانه انجام خواهیم.

وی گفت: هیچ مشکلی برای تامین سوخت از طرف عربستانی برای پرواز‌های حج نداریم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها