بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
معاون فنی – عمرانی شهرداری تهران از افتتاح پلازای میدان هفت تیر تا پایان هفته خبر داد.
تدبیر24»مهندس صفا صبوری دیلمی گفت: آقای حناچی بعد از آنکه به عنوان شهردار تهران انتخاب شد دستور ویژه‌ای صادر کردند مبنی بر این‌که کارگاه‌های عمرانی و ساختمانی شهرداری تهران که فضاهای شهری را اشغال کرده، مورد بازنگری قرار گیرند همچنین تاکید داشتند که فضاهای شهری که در اشغال پروژه‌های عمرانی هستند به شهر برگشت داده شوند و برهمین اساس همه مناطق نسبت به بازنگری وضعیت کارگاه‌های ساختمانی، عمرانی، مترو و غیره اقدام کردند.

وی با بیان این‌که تقریبا تاکنون ۱۰۰ هزار مترمربع از فضای عمومی به شهر برگردانده شده است، تصریح کرد: یکی از بزرگترین فضاهایی که بیش از دو دهه به کارگاه تبدیل شده بود، میدان هفت تیر است که این کارگاه در اشغال کارگاه احداث متروی تهران بود و به یکی از کارگاه‌های تامین بتن تبدیل شده بود که آلودگی صوتی و بصری زیادی را در میدان هفت تیر ایجاد کرده بود.

معاون فنی – عمرانی شهرداری تهران با بیان این‌که ۷۰۰۰ مترمربع از مساحت میدان هفت تیر در اشغال این کارگاه بود، ادامه داد: در زیر این فضا اتصال خطوط 69 و یک مترو قرار داشت و به همین دلیل این میدان می‌توانست به یک پلازای شهری تبدیل شود.

صبوری دیلمی با بیان این‌که در اطراف پلازای هفت تیر، خیابان کریم‌خان و راسته‌های فرهنگی قرار دارد، گفت: راسته‌های فرهنگی اطراف می‌تواند به توسعه این پلازا کمک کند و پلازای میدان هفت تیر می‌تواند مبدا خوبی باشد و کارکرد فرهنگی – اجتماعی برای شهر داشته باشد.

وی با بیان این‌که آمفی‌تئاتر روزباز، فضای سبز، فضای مکث و غیره در این پلازا دیده شده است، گفت: شهروندان می‌توانند پس از بیرون آمدن از متروی هفت تیر که محل تلاقی خطوط یک و ۶ است، از این فضای پلاز دیدن کنند.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی انجام شده، قرار شده این پروژه در اول تیر ماه افتتاح شود، اظهار کرد: خوشبختانه توانستیم این پروژه را در موعد مقرر به سرانجام برسانیم و در هفته جاری این پلازا افتتاح می‌شود.

صبوری دیلمی با بیان اینکه هفتم تیرماه روز شهادت آیت‌الله بهشتی و یارانش است، گفت: سازمان زیباسازی نیز به منظور ساخت المان مشخص برای این پلازا به یاد شهدای هفت تیر فراخوان داده است و پس از طراحی و ساخت این المان در میدان هفت تیر نصب خواهد شد.

وی در مورد فضای سبز طراحی شده برای این پلازا نیز اظهار کرد: آماده‌سازی فضای سبز بر روی پلازای هفت تیر یکی از مسائل اساسی بود، چرا که در زیر پلازا خطوط مترو قرار دارند و باید فضای سبز به گونه‌ای طراحی می‌شد که آب اضافی، زهکش شده و  فضای مابین ایستگاه مترو و فضای سبز پلازا عایق‌بندی مضاعف می‌شد.

معاون فنی – عمرانی شهرداری تهران با بیان این‌که فضای سبز به گونه‌ای طراحی شده که آب مورد استفاده در فضای سبز به مترو نفوذ نکند، خاطرنشان کرد: این پروژه برای استفاد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها