بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: علی‌رغم حوادث دریایی اخیر هیچ اعلامی از سوی کشتیرانی‌های مختلف خارجی مبنی بر عدم تردد در آب‌ها و بنادر ایران صورت نگرفته و هیچ ترددی نیز متوقف نشده است.
تدبیر24»محمد راستاد در حاشیه مراسم روز جهانی هیدروگرافی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا حوادث اخیر دریایی به ویژه سقوط پهپاد جاسوسی آمریکایی در منطقه، موجب اعلام موضع شرکت‌های کشتیرانی مبنی بر عدم تردد در آب‌های ایرانی شده است یا خیر؟ اظهار کرد: خیر، تاکنون مطابق حوادث اخیر هیچیک از شرکت‌های کشتیرانی مختلف خارجی اعلام نکرده‌اند که به واسطه این تحولات به آب‌ها و بنادر ایران تردد نمی‌کنند و هیچ‌گونه توقفی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه کشتیرانی تجاری در بنادر بازرگانی کشور در حال انجام فعالیت است و طی سال جاری توانسته‌ایم در حوزه واردات غیرنفتی رشدی بالغ بر ۱۹ درصد را تجربه کنیم و در حوزه صادرات غیرنفتی نیز از نظر وزنی کماکان دو برابر واردات غیرنفتی صادرات داشته‌ایم.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ میلیون تن صادرات غیرنفتی مدنظر قرار گرفته و روند فعالیت ناوگان تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران نیز تحت مالکیت شرکت‌های ایرانی روند مطلوبی است.

راستاد با تاکید بر این‌که با توجه به ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور اساساً نمی‌توان به گونه‌ای عمل کرد که ایران از فعالیت‌های تجاری دریایی و مراودات خود محروم شود، اظهار کرد: در سال گذشته نیز توانستیم بالغ بر ۱۳۵ میلیون تن در بنادر تجاری و جمعاً ۲۶۵ میلیون تن مراوده دریایی داشته باشیم و به نظر می‌رسد با توجه به میزان فعالیت‌ها طی سه ماهه ابتدایی سال جاری صرفه‌نظر از تهدیدات و اقداماتی که برای ایجاد انسداد توسط دشمن انجام شده است روند فعالیت‌های عادی خود را ادامه دهیم.

وی در مورد تعیین تکلیف انتصاب معاون امور دریایی و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی نیز اعلام کرد: مراحل انتصاب جلیل اسلامی به عنوان عضو هیأت عامل و معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در حال طی شدن است و حداکثر تا هفته آتی این اتفاق رخ خواهد داد، همچنین پیشنهاد گزینه مربوطه در خصوص معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع صورت گرفته و با توجه به این‌که شورای عالی سازمان بنادر و دریانوردی متشکل از وزرای راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است گزینه‌های معرفی شده باید به تأیید این اعضا رسیده و پس از آن کار خود را آغاز کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد این‌که آیا فعالیت خود را به عنوان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه خواهد داد یا خیر، بیان کرد: در حال حاضر به عنوان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی فعالیت می‌کنم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها