بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی که با اقدامات اخیرش علیه ایران در تناقض است، باردیگر تمایلش برای مذاکره با ایران را اعلام کرد.
تدبیر24»دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت که اگر جنگی با ایران رخ دهد آمریکا به «راهبرد خروج» احتیاج نخواهد داشت. به راهبرد خروج احتیاجی نخواهد بود. من به راهبرد خروج احتیاجی ندارم.

وی افزود: ما خیلی مشتاقیم که بتوانیم اگر آن‌ها بخواهند، درباره یک توافق مذاکره کنیم. اگر این را نخواهند هم اشکالی ندارد. اما ما دوست داریم که امکان این فراهم شود و صراحتاً، آن‌ها هم ممکن است به زودی این کار را انجام دهند.

ترامپ همچنین برخلاف این که در گذشته ملت ایران را تروریست خطاب کرده بود این بار در اظهاراتی فرافکنانه گفت: مردم ایران ملت بزرگی هستند. من بسیاری از آن‌ها را می‌شناسم. در نیویورک زندگی می‌کردم و در این دو سال و نیم گذشته خیلی به آن‌جا نرفته‌ام اما بسیاری از ایرانی‌ها را می‌شناسم که در نیویورک زندگی می‌کنند و مردمان خارق‌العاده‌ای هستند.

وی در ادامه گفت: بسیاری از دوستانم ایرانی هستند و این بسیار ناراحت‌کننده است که چه اتفاقی برای آن کشور می‌افتد.

به گزارش ایسنا، تمایل آمریکا برای مذاکره در حالی مطرح می‌شود که آمریکا خود با اقداماتی قهری و یک‌جانبه علیه ایران روش دیپلماسی با آمریکا را بی اعتبار می‌سازد.

نمونه‌ای از این اقدامات خروج از توافق هسته‌ای بود که پس از چند سال مذاکره میان ایران و پنج قدرت جهان به امضا رسید. آمریکا پس از این اقدامش تحریم‌های قبل را دوباره بر ایران اعمال کرد و با سیاستی که آن را کارزار فشار حداکثری می‌خواند با تکیه بر ادعاهایی تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها