بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۱۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
برخی از افرادی که صاحب قلم و نفوذ کلام هستند انقلاب اسلامی ایران و اداره مملکت بیش از 80 میلیون نفری، مساله تهدید، تحریم، تبلیغ و تهمت‌های ناروای بیگانگان را جدی نگرفته‌اند.
تدبیر24»بنابراین برخی درک و یا درد ندارند که مشکلات کشورمان کاملا روشن است. مسائلی همچون بیکاری، اعتیاد، رکود، تورم و... داریم. البته در برابر این مشکلات ظرفیت‌های بسیار زیادی در کشور در زمینه‌های کشاورزی، منابع زیرزمینی، نیروی انسانی و... وجود دارد. می‌توان با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها و کنار گذاشتن دعواهای جناحی، کشور را از رکود و تورم خارج کرد. همچنین برخی بر این تصور هستند که با انجام مصاحبه و یا پیشنهاد، دیدگاه‌های آنها را قبول می‌کنند و اصطلاحا خود فریفته و یا خود شیفته هستند. حال می‌خواهد در هر صنفی که باشد یا در میان اصولگرایان و یا مستقلین باشد. ما کشوری داریم که با وجود آنکه حدود 4 دهه از انقلاب اسلامی می‌گذرد خیلی امتحان‌ها شده‌ایم، تحریم‌ها و مشکلات سختی را پشت سر گذاشته‌ایم. در حال حاضر با جنگ روانی آمریکایی‌ها چند کار مهم باید در کشور انجام شود؛ اولا درد مردم را درک کنیم و به فکر آنها باشیم. باید به کمک مردم بشتابیم. از سوی دیگر باید درک مسائل بین‌المللی را داشته باشیم تا بیگانه‌ای همچون ترامپ که از کیلومترها دورتر از این منطقه هر روز رجزخوانی و تهدید می‌کند و دیگرانی را تابع خود کرده است باید دشمنی دشمن را نیز جدی بگیریم. باید دست به دست یکدیگر داده و از ظرفیت‌های داخل کشورمان استفاده کنیم. سیل ابتدای سال خیلی خسارت به کشور وارد کرد اما در مقابل برکات بسیار زیادی از جمله ذخایر آب و رونق کشاورزی نیز داشت. باید با مردم با صداقت رفتار کنیم. اختیاراتی که رهبر معظم انقلاب به ستاد ساماندهی اقتصادی تفویض کردند خود می‌تواند برطرف کننده مشکلات باشد. برای حل مشکلات مردم باید اقدام کنیم. یا درد نداریم یا درک مشکلات داخل جامعه و نظام بین‌الملل را نداریم. باید هم درد و هم درک داشته باشیم و دست در دست یکدیگر داده و با همدلی و وفاق ملی مشکلات کشورمان را حل کنیم. هر مسئولی در قوه قضائیه، قوه مجریه، قوه مقننه و نیروهای مسلح کشور 5رکن اساسی (ایران، انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه) را قبول دارد. هرکس این 5 رکن اساسی را قبول داشته باشد بجد باید جاذبه برای جذب آن فرد داشته باشیم. برای آنکه برای کشور کار کند. بیاییم از فرصت، فهم و فکر چنین فردی استفاده کنیم. باید در نظر داشته باشیم که خوشبختانه هم شورای امنیت ملی داریم که آن ارگان بسیار مهمی بوده و تاکنون نیز کارنامه بسیار ارزشمندی داشته است. همچنین وزیر امورخارجه‌ای همچون دکتر ظریف را داریم که امتحانش را در صحنه‌های گوناگون پس داده است. نمی‌گوییم این افراد همچون وزیر امورخارجه کشورمان معصوم است اما ایشان شخصیتی است که به دلیل توانایی‌ها و جراتش تحت نظارت و تصمیم‌گیری شورای امنیت ملی و رهبری معظم انقلاب باید از چنین نیروهای ارزشمندی استفاده کرد. باید بدانیم از هر نیروی متخصصی که در زمینه‌های مختلف تخصصی در حال خدمت به مردم است می‌بایستی از او حمایت کنیم و اگر نقدی هم داریم صادقانه نقدمان را به او منتقل کنیم.


سید رضا اکرمی؛  عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها